Nieuwe chat! Zie dit topic.

nudisme/ naturisme

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

nudisme/ naturisme

Bericht door wiggeltje »

Zijn er onder jullie die nudisten en/ of naturisten zijn?

Wat naturist precies inhoud weet ik niet, maar die houden er vast een hele lifestyle op na.

Ik hou gewoon erg veel van de natuur om mij heen, de wind dat mijn lichaam streelt, de distels die mijn benen met rode krasjes sieren of af en toe de schrikkende prikkels van brandnetels. Ik houd ontzettend veel van het naakt zijn in de natuur en op het strand of langs het kanaal. Maakt niet uit overal waar het buiten is en waar water is en toegankelijk trek ik alles uit. Evenzo vraag ik altijd toestemming met wie ik samen ben, logisch.

Op het moment ik mijzelf bevrijd heb van die opgedrongen kleding, voel ik me helemaal één met de natuur, met mijzelf en met het universum, geeft me een spiritueel gevoel :)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: nudisme/ naturisme

Bericht door Anon20210626 »

Ik ben geen nudist , naturist . Ik vond vroeger zwemmen op het vrije strand wel prettig maar dat is nu over . topless vind ik ik geen enkel probleem maar een zwemrokje maakt dat ik me een stuk prettiger voel . Helemaal bloot voel ik me nu heel oncomfortabel . Na de SRS misschien weer.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: nudisme/ naturisme

Bericht door Simão »

Strikt gesproken zijn het twee uitdrukkingen voor hetzelfde. Er zijn er meerdere geintroduceerd door de jaren heen en deze zijn blijven hangen. De mensen die voor naturist kiezen vinden het woord nudist gewoon teveel op het naakt hameren, het betekent het immers letterlijk, en het een zijn met de natuur valt daar helemaal weg. Die vinden naturist dan meer passen, hoewel daar het naakt niet in zit, maar ze vinden dat je van nature naakt bent.

Persoonlijk heb ik geen moeite met anderen die naakt recreëren, maar ik heb er totaal geen behoefte aan.

Ik zal als het praktisch is, om niet de kleren die ik draag nat te maken ofzo, wel naakt zwemmen, het is geen vorm van schaamte, maar ik ben gewoon liever beschermd tegen de zon, de beestjes en de prikkerige planten.
Ik houd helemaal niet van "recreëren in de natuur", wellicht door het min of meer gedwongen zijn in mijn jongere jaren omdat we een zomerhuis aan de kust hadden.
Ik wandel met de honden en ik rijdt paard door de natuur, dat vind ik wel genoeg.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
evine
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2017, 16:13
Gender: Trans MtF

Re: nudisme/ naturisme

Bericht door evine »

wij zijn al 6 jaar te vinden op een naturisten camping , ik heb zelfs 6 maanden van mijn transitie meegemaakt onder de mensen . als je het eenmaal leuk vind wil je niet meer anders
x eef
Gebruikersavatar
francesca
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2017, 17:09
Gender: Genderfluid
Locatie: Gooi en omstreken

Re: nudisme/ naturisme

Bericht door francesca »

Hoi wiggeltje,begrijp precies wat je bedoelt.
Naakt zijn in de natuur geeft een heerlijk vrij gevoel.
De nieuwe preutsheid is helaas in opmars,minder mensen gaan naakt,zelfs niet topless.
Volgens vele naturisten worden ze een beetje verdrongen van naaktstranden,etc omdat daar steeds meer mensen hun kleding aanhouden.
Oorzaak:??Misschien gewoon een golfbeweging in de maatschappij.
fran
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: nudisme/ naturisme

Bericht door Dieuwertje »

Altijd bewondering gehad voor mensen die dat gewoon doen. Zelf veel te preuts om naakt te lopen. Daar zal onvrede met het eigen lichaam best wel een belangrijke oorzaak bij zijn. Dus wie weet stap ik daar in de toekomst wel gewoon overheen. Beetje zoals Renée, maar dan erger (preuts).
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: nudisme/ naturisme

Bericht door Eva »

Mijn ervaring is van enkele decennia geleden. Mijn eerste vrouw en ik gingen naakt zwemmen in het sportfondsenbad in Amersfoort. Een avond in de week, georganiseerd door een naturistenvereniging in Soest. We raakten in gesprek en bezochten hun stek, hun kamp, zou ik bijna zeggen. Geheel omheind, maar dat was verklaarbaar.
Gezellige mensen hoor. Zeker in het begin. Maar al snel werd gesuggereerd dat we bepaalde soorten van voedsel toch maar liever niet meer tot ons moesten nemen. Roken was ondenkbaar, maar dat deden we toch al niet meer. Hoe dan ook, het bleek een complete way of living te zijn, met bijna dwingende gebruiken en ongeschreven regels. Het gevoel te maken te hebben met een sekte-achtig iets deed ons besluiten ze niet meer te bezoeken.
We hebben daar nog een borrel,op gedronken, als ik me goed herinner.

Voor alle duidelijkheid: het is een flinke tijd geleden en andere clubs zijn misschien veel toleranter.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: nudisme/ naturisme

Bericht door Anon20180311 »

Hihi, Eva,

Off-topic,
Roken was ondenkbaar. Ja, waar blijf je naakt :whistle: , met dat pakje sigaretten en die aansteker ?

On-topic,
Ik bezocht, eerder ( Met lotgenoten) wel een paar keren een naaktstrand. Maar, om een totaal andere reden. Eerder om mijn ( ons) zelfvertrouwen, tijdens en na mijn ( onze) geslacht -operatie. Mijn laatste bezoek, was na mijn kruis-operatie ( laatste operatie). En ja hoor, als trans-man mag ik er, :D eveneens rustig bijlopen of rondlopen ( Zag :shhh: veel, kleine piemels ).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: nudisme/ naturisme

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Iedereen,

Nieuw, in Parijs " Bois de Vincennes" (Park). Zone ( Experiment, zes weken) voor naturisten tot 15 oktober 2017 ( Uiteraard = Voyeurisme en exhibitionisme verboden).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Elke84
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2018, 10:04
Gender: Transgender
Locatie: Gent

Re: nudisme/ naturisme

Bericht door Elke84 »

Ik ben vroeger een paar keer naar de sauna geweest, kon je naakt zwemmen in een relatief groot verwarmd openluchtzwembad (en sauna, jacuzzi,...). Op zich wel eens leuk maar het heeft totaal niks met naturisme te maken natuurlijk. Heb wel een tijdje van plan geweest om eens een zomers weekend naar een camping/recreatiedomein oid te gaan maar is er nog niet van gekomen. Denk dat het ook meer iets voor koppels is en heb geen zin om dan alleen te gaan.

Heb in hetzelfde thema ook altijd interesse gehad in een soort 'naturisme-fotografie', het is te zeggen: fotografie dat meer op vrijheid (in de natuur, duh...) focust, waar de omgeving minstens zo belangrijk is dan het model. Jammer dat je weinig van dat soort vindt online, 99% van wat men 'natuurlijk naakt' noemt is niks meer dan ongeïnspireerde kiekjes van een knap (lees: sexy) model met een boompje of wat groen op de achtergrond.