Grappige dingen met een twist

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 12 dec 2017, 17:36Mocht je het idee hebben dat Nate alleen is in zijn mening in dezen:
Nope.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Benjamin »

Nate_0 schreef: 12 dec 2017, 17:36 Ter verduidelijking: Ik heb geen persoonlijke problemen met jou als persoon/als mens.

Ik heb wel persoonlijke problemen met een aantal van je opvattingen, zeker in context tot hoe dit een transgender forum is. Dat is niet omdat je een cisvrouw/drag king bent, dat is omdat het een safe space voor ons is en ik me onveilig/niet serieus genomen/genderdysforie voel door de opmerkingen waar ik je op heb aangesproken.\
Nogmaals:
Ik stel voor dat je me negeert, en dat je bij een moderator aan de bel trekt als je vindt dat ik storend gedrag vertoon.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Ender »

Ik denk dat je een beetje verwarrend overkomt, @Dominic .
Je zegt dat je niet trans bent, en vervolgens plaats je een plaatje die geïnterpreteerd wordt (door o.a. mij) als iets van, dat mensen zeggen dat ze trans zijn om uit een benarde situatie te komen. waarmee ze afdoen aan de mensen die wel trans zijn cq zorgt dat mensen transgenders niet serieus zouden nemen. en dan noem je dat zelfspot, al ben je zelf niet trans? kun je dat misschien wat beter uitleggen?
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Eva »

Dominic schreef: 12 dec 2017, 17:38 Ik stel voor dat je me negeert, en dat je bij een moderator aan de bel trekt als je vindt dat ik storend gedrag vertoon.
Moderatoren treden op dit forum zo min mogelijk op als politie-agenten, Dominic. Ons forum heeft inmiddels een vorm van evenwicht bereikt waarbij de forumleden zelf medeverantwoordelijkheid dragen en nemen. Moderatoren komen niet zo snel met de karwats om de hoek,
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Anon20190501 »

Ik vind - en nog meer net omdat ik trans ben - de door Dominic gelinkte meme oprecht grappig.
En het moet me van het hart dat ik, vooropgesteld dat ik vind dat dit forum echt een fijne plek en goede support community is, fenomenen zoals de lange tenen, het geneuzel over safe spaces en de kasplantjesmentaliteit die al te vaak de kop opsteken str...zat ben.
Jongens toch, grow a spine...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Ender »

de verhouding tussen super-PC en laconiek is soms erg lastig.. dat vind ik zelf ook moeilijk.
ik vind wel dat als iemand aangeeft moeite te hebben/aanstoot ervaart van iets dat gepost is, dat gewoon moet kunnen zeggen zonder dat meteen wordt gezegd van "grow a spine".. dan kan de ander het uitleggen en evt discrepanties verhelderen
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Anon20190501 »

Ender schreef: 12 dec 2017, 18:54 als iemand aangeeft moeite te hebben/aanstoot ervaart van iets dat gepost is, dat gewoon moet kunnen zeggen zonder dat meteen wordt gezegd van "grow a spine".. dan kan de ander het uitleggen en evt discrepanties verhelderen
Je hebt een punt, maar de verhouding tussen moeite hebben met en gaan roepen over je onveilig voelen over een meme in notabene een humor draadje is imnsho ook ver zoek.
Een veilige community is niet een community die je de weerbaarheid geeft van een kruidje-roer-me-nietje. Struikel je ergens over (in dit geval een postje), krabbel dan recht, klop het stof van je jas en loop verder. Een les geleerd, een ervaring rijker.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Jer158 »

Sigrid schreef: 12 dec 2017, 19:04
Ender schreef: 12 dec 2017, 18:54 als iemand aangeeft moeite te hebben/aanstoot ervaart van iets dat gepost is, dat gewoon moet kunnen zeggen zonder dat meteen wordt gezegd van "grow a spine".. dan kan de ander het uitleggen en evt discrepanties verhelderen
Je hebt een punt, maar de verhouding tussen moeite hebben met en gaan roepen over je onveilig voelen over een meme in notabene een humor draadje is imnsho ook ver zoek.
Een veilige community is niet een community die je de weerbaarheid geeft van een kruidje-roer-me-nietje. Struikel je ergens over (in dit geval een postje), krabbel dan recht, klop het stof van je jas en loop verder. Een les geleerd, een ervaring rijker.
Ik vermoed dat de posts van Nate (zeker die van mij i.i.g.) dan ook in het licht moet worden gezien van recente uitlatingen van Dominic in de chat. Ik zou i.i.g. gefronst hebben en verdergegaan zijn met mijn dag als het alleen deze post was geweest
Hung her from the branches of a mango tree
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Benjamin »

Fijn dat je de angel zelf onder de loep legt, Jer. Bij wijze van service en poging tot transparantie hierbij de link naar mijn "recente uitlatingen", want anders is het ook maar gissen voor de nieuwsgierige lezertjes: link

Zo. Klaar nu?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Jer158 »

Dominic schreef: 12 dec 2017, 19:18 Fijn dat je de angel zelf onder de loep legt, Jer. Bij wijze van service en poging tot transparantie hierbij de link naar mijn "recente uitlatingen", want anders is het ook maar gissen voor de nieuwsgierige lezertjes: link

Zo. Klaar nu?
Het begint al op pagina 20. ;)

Maar serieus, ik struikel met name over dat je zelf heel duidelijk bent in het feit dat je NIET trans bent en vervolgens wel trans mensen lijkt te willen vertellen hoe ze zich ergens over moeten voelen. Deze meme was een verlenging van, maar tekender vond ik in de chat "Nou en?" @ "Het is wss gebaseerd op stereotypen? En dat is iets wat transgenders vaak niet zo chill vinden ivm juist gegenderd worden".

Niet dat dit niet al 1000x groter is geworden dan het was. :lol: Transgenders hebben nu eenmaal lange tenen (zelfspot, was het toch?), zullen we maar zeggen
Hung her from the branches of a mango tree
Gesloten