Grappige dingen met een twist

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Grappige dingen met een twist

Bericht door Ender »

voor als je wat grappigs op het internet tegenkomt, maar die nog wel iets met trans-zijn te maken heeft.

kwam vanochtend dit tegen, moest wel lachen toen ik hem snapte:

Afbeelding

vertaling:
ik: "ik ben een non-binaire meid"
vriend: "ok maar je hebt nog wel het lichaam van een man"
ik: "je hebt gelijk, we kunnen beter deze dode gast begraven in plaats van het over gender te hebben"
vriend: "ik haal de schoppen"
--------------------------------
serbamf: ik moest dit een paar keer lezen [voordat ik hem snapte]
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Benjamin »

Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Ender »

Via @Nate_0 gevonden..
http://assignedmale.tumblr.com

echt, ben er net mee begonnen, en elke comic is zo iets van "ja dit!" <volgende post> "en dit!" <volgende post> "dit!" xD
Paisley
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Paisley »

Dominic schreef:If Titanic sunk in 2016.
Hahahaha mooi dit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Nate_0 »

Dominic schreef: 05 dec 2017, 20:16 If Titanic sunk in 2016.
Mwah. Ik heb persoonlijk het idee dat die uit een niet zo trans-vriendelijk oogpunt is gemaakt :/
meerdere zakken met zaagsel
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Benjamin »

Nate_0 schreef: 12 dec 2017, 16:07 Mwah. Ik heb persoonlijk het idee dat die uit een niet zo trans-vriendelijk oogpunt is gemaakt :/
Tja, nu je het zo zegt, zo zou je het ook kunnen opvatten. Dat is in ieder geval niet iets wat ik wil propageren. Ik was zelf vooral geneigd om via de zelfspot-functie te kijken die bij mij permanent aan lijkt te staan. Bv. ik ben ook geneigd om heel hard en oprecht om kortemensengrappen te lachen terwijl ik zelf nou niet bepaald een reus ben. Ik associeer ´grappen maken over´ niet snel met ´negatief denken over´.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Nate_0 »

Dominic schreef: 12 dec 2017, 17:14
Nate_0 schreef: 12 dec 2017, 16:07 Mwah. Ik heb persoonlijk het idee dat die uit een niet zo trans-vriendelijk oogpunt is gemaakt :/
Tja, nu je het zo zegt, zo zou je het ook kunnen opvatten. Dat is in ieder geval niet iets wat ik wil propageren. Ik was zelf vooral geneigd om via de zelfspot-functie te kijken die bij mij permanent aan lijkt te staan. Bv. ik ben ook geneigd om heel hard en oprecht om kortemensengrappen te lachen terwijl ik zelf nou niet bepaald een reus ben. Ik associeer ´grappen maken over´ niet snel met ´negatief denken over´.
Ik heb, om te beginnen, geen zelfspot kunnen ontdekken in de geplaatste meme, om eerlijk te zijn.

Mijn issue hier is dat er vaak genoeg grappen over onze rug worden gemaakt. In dit geval door iemand die hoogstwaarschijnlijk zelf niet transgender is, niet alleen gebaseerd op de meme maar ook gelet op de URL naam. Dat is niet leuk, mijn gender is geen grap en de hele situatie van "kiezen welk gender je beter uit komt op dat moment" is ook geen grap omdat het geen keuze is.

Daarnaast heb ik er persoonlijk een extra probleem mee dat iemand die aangeeft als vrouw geboren te zijn en zichzelf vrouw noemt een meme van questionable origin plaatst. Dan zie ik geen zelfspot meer...
meerdere zakken met zaagsel
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Benjamin »

Nate_0 schreef: 12 dec 2017, 17:30 Daarnaast heb ik er persoonlijk een extra probleem mee dat iemand die aangeeft als vrouw geboren te zijn en zichzelf vrouw noemt een meme van questionable origin plaatst. Dan zie ik geen zelfspot meer...
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je om de één of andere reden vooral een probleem met mij hebt. Ik stel voor dat je me negeert, en dat je bij een moderator aan de bel trekt als je vindt dat ik storend gedrag vertoon. Ik heb niet zo´n zin hierin.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Jer158 »

Dominic schreef: 12 dec 2017, 17:34Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je om de één of andere reden vooral een probleem met mij hebt. Ik stel voor dat je me negeert, en dat je bij een moderator aan de bel trekt als je vindt dat ik storend gedrag vertoon. Ik heb niet zo´n zin hierin.
Mocht je het idee hebben dat Nate alleen is in zijn mening in dezen: ik ben het woordelijk met zijn laatste post eens.
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Grappige dingen met een twist

Bericht door Nate_0 »

Dominic schreef: 12 dec 2017, 17:34
Nate_0 schreef: 12 dec 2017, 17:30 Daarnaast heb ik er persoonlijk een extra probleem mee dat iemand die aangeeft als vrouw geboren te zijn en zichzelf vrouw noemt een meme van questionable origin plaatst. Dan zie ik geen zelfspot meer...
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je om de één of andere reden vooral een probleem met mij hebt. Ik stel voor dat je me negeert, en dat je bij een moderator aan de bel trekt als je vindt dat ik storend gedrag vertoon. Ik heb niet zo´n zin hierin.
Ter verduidelijking: Ik heb geen persoonlijke problemen met jou als persoon/als mens.

Ik heb wel persoonlijke problemen met een aantal van je opvattingen, zeker in context tot hoe dit een transgender forum is. Dat is niet omdat je een cisvrouw/drag king bent, dat is omdat het een safe space voor ons is en ik me onveilig/niet serieus genomen/genderdysforie voel door de opmerkingen waar ik je op heb aangesproken. En já, op dat moment speelt het geslacht als wat jij je identificeert mee omdat het betekent dat je niet direct weet hoe het ís.
Laatst gewijzigd door Nate_0 op 12 dec 2017, 17:39, 3 keer totaal gewijzigd.
meerdere zakken met zaagsel
Gesloten