Nieuwe chat! Zie dit topic.

Show die kerstsfeer

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Show die kerstsfeer

Bericht door Benjamin »

Met kerst ga ik een beetje los altijd. Ik ben er dol op, alle frutsels en tuttigheid en gezelligheid. Als ik er de ruimte voor had, zou ik een kerstdorp hebben met een trein en een carrousel en zo. Hoe staat het er bij jullie bij? Ben benieuwd!

Hierbij een sfeerimpressie van de situatie hier tot nu toe (want ik blijf altijd een beetje bezig tot de kerst voorbij is):

Afbeelding
Vind deze niet zo mooi bij nader inzien; gekocht bij de Hema vorige week omdat ik dacht dat ster 1 (zie onder) niet meer te repareren was, maar niets was minder waar. Dus ster 2 is naar het keukenraam verbannen.

Afbeelding
De krans maak ik altijd zelf van afgevallen groen wat ik in het bos ga zoeken. Ik kan alleen niet goed tegen die takken. Handen vol krassen en uitslag nu, blegh. Maar hij hangt leuk.

Afbeelding
Ik vind het een lelijk ding, maar kwam mijn vader laatst trots mee aanzetten. Ik vond dat zo vertederend dat ik er toch maar iets mee gedaan heb, dus maar bij de voordeur gezet met elektrische lampjes erin.

Afbeelding
Geverfd lampje gekregen van een leerling, ik vind het heel knap gemaakt. Staat ook bij de voordeur in het raam.

Afbeelding
Het boompje zet ik altijd na oud en nieuw weer buiten in een pot met verse potgrond, en hij blijft maar leven. Gek ding.

Afbeelding
Gemaakt in een wijnkistje ooit, toen ik in een timmerbui was. Het handige is dat je er alles in kunt flikkeren en weer dichtdoen tot volgend jaar (dak kan gedemonteerd worden). Jozef en Maria zijn heel moderne mensen en hebben electrisch licht in hun stalletje. De (antieke) poppetjes heb ik gekregen van mijn buurvrouw die naar het bejaardentehuis ging, en zodoende haar collectie kerststallen weg moest doen.

Afbeelding
Omdat meer lichtjes altijd beter is.

Afbeelding
Deze heb ik ooit zelf gemaakt van voorbedrukt stippeltjeskarton. Er zat een stervormig lampje in dat vorige week onherstelbaar kapot bleek te zijn. Stervormig lampje kon ik nergens vinden. Dus een andere ster gekocht (ster 2, zie bovenaan) maar toen bedacht dat ik er ook best gewone kerstlampjes in kon proppen. Ik had nog gekleurde liggen. Moet zeggen dat ik hem zo best leuk en blits vind.

Kaarsjes horen er gewoon bij, de hele winter door, maar met kerst extra veel, in alle hoeken en gaten staan ze. Maar goed, kaarsjes zijn kaarsjes.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Show die kerstsfeer

Bericht door Eva »

‘t Is allemaal nep en oneerlijk, zong een groepje onwijzen uit het oost’n ooit. Klopt wel, weet ik wel, maar toch heeft het wat. Eigenlijk vier ik de terugkeer van het licht. De angst voor permanente duisternis die in de diepste krochten van onze hersenen is achtergebleven blijkt onterecht, de zon keert terug.
Is het dan zinvol om te genieten van een kerststal? De werkelijk allereerste van mijn leven?
Ja, nee. Tuurlijk is dat onzin, maar ik geniet met volle teugen van het hele gebeuren en ik ben niet de enige in Huize Laurijssens.

Mooie dagen gewenst allemaal!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)