Nieuwe chat! Zie dit topic.

Preek | op youtube

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Preek | op youtube

Bericht door Citizen Erased »

tanisha schreef: 08 feb 2018, 16:29 Je wil hier dus eigenlijk mee zeggen dat het acceptabel is om niet geaccepteerd te worden want dit soort dingen beginnen klein.
Nou. Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat ik het verbazingwekkend vind dat je zelf voor de volle 100% geaccepteerd wil worden (terecht overigens), en dat je zodra iemand over een ongeïnformeerde mening over jouw zijn blijkt te beschikken vind dat diegene monddood moet / mag worden gemaakt.
Dat heet symptoonbestrijding (de helft van NL denkt er namelijk zo over: “man met jurk”), ‘t riekt naar ‘de pot verwijt de ketel’ (over non-acceptatie gesproken) en je houdt er je slachtofferschap mee in stand (maar dat is misschien ook de bedoeling).
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20190501 »

Citizen Erased schreef: 08 feb 2018, 20:41 (de helft van NL denkt er namelijk zo over: “man met jurk”)
Je bent een grote optimist
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Preek | op youtube

Bericht door Fay »

Citizen Erased schreef: 08 feb 2018, 16:15
Laat die *foob-kaart gewoon eens op zak.



right , eens

Fee
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Preek | op youtube

Bericht door JustMe »

Je kan best iets van iemand vinden, je mag best een mening hebben. Maar dat wil niet zeggen dat je iemand respectloos mag behandelen. Als dat acceptabel wordt dan is de beer los, zeker als de helft van het land een mening heeft dat een bepaalde minderheid van de bevolking minderwaardig en raar is.

Als het ok is op tv, dan is het ook ok op straat, op het werk, overal.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Preek | op youtube

Bericht door Fay »

Volgens mij is het verstandig dat waar je ook tegenaan loopt in het leven, het bij jezelf en naasten te houden, denk er over na praat erover, trek conclusies en move on

Zo ook mbt dit onderwerp

Fictieve verhalen en aannames over hoe bijv kinderen beschadigd kunnen raken of in de kast blijven door Gijps actie

Ten eerste, none of your business ,ten tweede, je weet ook helemaal niet of dat zo is, als gevolg daarvan een hele hoop onnodige drama

Houd het bij jezelf en je naasten ,en laat bij anderen wat zij er mee willen doen, en dat geld ook voor mij

Fay
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20210626 »

Fay, ee dikkere huid krijgen , pesten wordt je sterk van ja natuurlijk . Dat heb ik mijn hele jeugd gehoord. Pesten maakt veel meer stuk als je beseft .
Dat ik er geen eind aan gemaakt heb is een volslagen wonder .

CitiZen erased,

Moet dat nou ? Een persoonlijke aanval?
Op iemand die al een tijdje meedraait in dit circus ?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20180311 »

Dikke :hug2:

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Preek | op youtube

Bericht door janine2363 »

Renée schreef: 09 feb 2018, 07:37 Fay, ee dikkere huid krijgen , pesten wordt je sterk van ja natuurlijk . Dat heb ik mijn hele jeugd gehoord. Pesten maakt veel meer stuk als je beseft .
Pesten is -het- probleem op scholen, daar is niks fictiefs aan.

Al die uitspraken als "moet je maar niet gaan zitten in de hoek waar klappen vallen", "moet je maar een dikke huid hebben". Ja hallo zeg, dat dat zo is is ook wel duidelijk, pretenderen dat dat voor mensen onder elkaar een normale manier van doen is, duidelijk niet. Dat is een wereld om je voor te schamen.

Empathie is rekening houden met de -gevoelens- van anderen, alle anderen ! het wordt tijd dat daar eens kursussen in gegeven worden.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20190122 »

Citizen Erased schreef: 08 feb 2018, 20:41
tanisha schreef: 08 feb 2018, 16:29 Je wil hier dus eigenlijk mee zeggen dat het acceptabel is om niet geaccepteerd te worden want dit soort dingen beginnen klein.
Nou. Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat ik het verbazingwekkend vind dat je zelf voor de volle 100% geaccepteerd wil worden (terecht overigens), en dat je zodra iemand over een ongeïnformeerde mening over jouw zijn blijkt te beschikken vind dat diegene monddood moet / mag worden gemaakt.
Dat heet symptoonbestrijding (de helft van NL denkt er namelijk zo over: “man met jurk”), ‘t riekt naar ‘de pot verwijt de ketel’ (over non-acceptatie gesproken) en je houdt er je slachtofferschap mee in stand (maar dat is misschien ook de bedoeling).
Weet je nu wel eigenlijk wat je schrijft?
Ik heb ook nog hele andere tijden meegemaakt waarin je buiten de deur kwam je eens eventjes lekker uitgescholden werd door de lokale jeugd of je kreeg letterlijk wat naar je kop geslingerd.
De sociale dienst vond dat je je aanstelde en wel gewoon werk als man aan kon gaan nemen.
Het arbeidsbureau vond dat het jou schuld was dat niemand je werk wilde geven.

En dat alles was volledig sociaal acceptabel!

Als je klachten had of aangifte wilde doen bij de politie was het standaard antwoord dan verhuis je maar naar de randstad!

De acceptatie is er tegenwoordig wel maar is flinterdun en dat schijnen sommige hier maar niet te willen begrijpen!
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20180311 »

En soms denk ik, we gaan terug,......... als we deze allemaal toelaten. Waar vochten wij ( En velen voor ons) dan voor ? En mss gaan we straks nog verder terug dan de jaren tachtig en gaan we weer spontaan naar de psychiatrie ( Instelling).


Grtz Nick ( Ik hoop van niet, de jaren tachtig waren al erg genoeg als trans-gender. Een dikke-huid, moest je toen wel hebben of je haalde het gewoon niet).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .