Nieuwe chat! Zie dit topic.

T-fietsers

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Elke84
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2018, 10:04
Gender: Transgender
Locatie: Gent

T-fietsers

Bericht door Elke84 »

Voor de bikers zonder motor(tje) :)
Alles wat je kwijt wil, elke type fiets.

Mijn eerste twee MTB-ritten na lange tijd hebben mij al twee belangrijke lessen geleerd:
1. Draag overschoenen als je door ijswater gaat rijden.
2. Een goede afstelling voorkomt dat je derailleur in je wiel flikkert :dance:
Schade valt gelukkig mee, enkel nieuwe achterpad erop, derailleur is nog net bruikbaar genoeg.

Ik rijd nu met een Granville frame, 26" met Sora derrie en Deore LX shifters, vrij tevreden van als je weet dat ik 'm voor 150 tweedehands in zeer goed staat gekocht heb. Vroeger wel een nieuwe Cube 29'er gehad, door geldnood en te weinig gebruik na 6 maand terug verkocht, heb ik nu wel spijt van want eens je er aan went rijdt het toch prettiger dan een 26" vind ik. Ergens na de zomer wil ik wel terug overschakelen als het budget er is.
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: T-fietsers

Bericht door Mirthe_s »

Cannondale Super-V, en een Orbea Saphyr. Retro en oude meuk, maar ik vind het prima voor op de heuvelrug en de Ardennen.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: T-fietsers

Bericht door Jer158 »

Ik heb een (zeer goedkope) mountainbike waarmee ik er wel eens op uit ga. Helaas is de infrastructuur voor fietsers hier vrij slecht. Op sommige/veel plaatsen kan ik alleen komen door over de 100 km/h wegen te fietsen (en dat is legaal)
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Noa
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 feb 2017, 20:49
Gender: Transgender

Re: T-fietsers

Bericht door Noa »

ik heb sinds kort n cube attention sl 29er :D ben er nog niet mee een parcour over geweest, maar voelt wel aan als een heerlijke fiets ervoor :D
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: T-fietsers

Bericht door Annet »

Ik heb een trek 29" ben redelijk actief hier mee bezig geweest. Ik woon tussen de bossen waar mooie paden liggen.
Zin om hier een keer te fietsen laat het mij weten, zijn de gaasterlandse bossen hier. Je kan hier wel 30 km dus door de bossen.
Elke84
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2018, 10:04
Gender: Transgender
Locatie: Gent

Re: T-fietsers

Bericht door Elke84 »

Noa schreef: 14 feb 2018, 12:30 ik heb sinds kort n cube attention sl 29er :D ben er nog niet mee een parcour over geweest, maar voelt wel aan als een heerlijke fiets ervoor :D
Dat is het ook :)
De mijne was een Aim SL, trapje lager (instapmodel) dan de Attention denk ik maar standaard toch ruim voldoende voor de prijs, en upgraden kan je dan nog waar nodig, zou 'm zo terug kopen.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: T-fietsers

Bericht door anon20181206 »

Heb een Trek mountainbike, frame is goed, maar helaas met 26" wielen.
Hangt Shimano aan, ding is goed :)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: T-fietsers

Bericht door Benjamin »

Lid van de fietsersclub hier! Ik heb een degelijke, wat oudere stadsfiets, ik meen een Giant Town Squadron met grote fietstassen. Daar doe ik alles mee: boodschappen, woon-werk enz. Ik heb sinds kort geen auto meer en ik mis hem niet. Voor het recreatieve fietsen wat ik 2 keer p.w. doe bij mooi weer, heb ik een Batavus Zonar, vorig jaar gekocht meen ik. Ter vervanging van eveneens Batavus-racefiets. Wielrennen kan niet meer door carpaaltunnelsyndroom in beide handen. Zonar bevalt goed, wel met speciale braces en handschoenen. Ik ga er soms ook mee op fietsvakantie, bevalt prima. Ik ben niet van het harde fietsen maar wel van het verre fietsen. Boterhammetje mee, heerlijk.

Ik wil overigens alleen fietsen die in Nederland geproduceerd zijn. De Giant was een twijfelgeval, want Taiwannees. Maar de fabriek bleek in Lelystad te staan.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: T-fietsers

Bericht door Jannet V »

Val overtuigend buiten de boot, fiets met trapondersteuning. Voel een discriminatie opkomen maar besef donders goed dat sommige dingen niets maar dan ook helemaal niets met discriminatie te maken hebben. Zelfs in het echte leven.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: T-fietsers

Bericht door Anon20190501 »

Waarschijnlijk mag ik me geen full fledged member noemen maar slechts hangaround of prospect.

Ik heb echter naast de R45 en de GSF1200 (en de 690 Duke van mijn sambo waar ik - als ik het heel lief vraag - ook op mag rijden) wel degelijk ook een vélocipède. Ik weet dat het een damesfiets is van een Nederlands merk waarvan de naam me ontglipt - en nu heb ik geen zin meer om in de schuur te gaan kijken - waarmee ik op zonnige lente- en zomerzondagen graag samen met mijn soulmate naar het dorp pleeg te peddelen om daar van een onvervalste SwEnglish High Tea inclusief scones met (heel) véél clotted cream te genieten. Da's pas fietsen!
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)