Computer F*ck ups en domme acties

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Anon20190508 »

Marica schreef: 10 aug 2018, 06:34 Ben ik verdorie overal uitgelogd. What has happenend?

Computers :techie-computer: :text-blondmoment: Wie zal het zeggen, ik starte de laptop op, en hij startte niet door. Meestal staat LInux gebruiksklaar na 20 seconden, maar nu niet. :think:
Even virusscannertje overheen gooien? Gewoon voor de zekerheid?
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Gwenda »

wingless schreef:
Marica schreef: 10 aug 2018, 06:34 Ben ik verdorie overal uitgelogd. What has happenend?

Computers :techie-computer: :text-blondmoment: Wie zal het zeggen, ik starte de laptop op, en hij startte niet door. Meestal staat LInux gebruiksklaar na 20 seconden, maar nu niet. :think:
Even virusscannertje overheen gooien? Gewoon voor de zekerheid?
Soms zijn er gewoon time-outs .... dan wordt je uitgelogd. Ook een manier om hackers buiten te houden.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Benjamin »

Over Linux gesproken. Ik ben ooit overgestapt op Linux omdat ik vol enthousiasme zelf een computer had gebouwd. Niet over nagedacht dat je dan ook geen voorgeïnstalleerde Windows hebt. Het ging zeg maar zo:

'Zo, en nu nog de Windows-cd. De ...?'

Ik hou niet van illegale zooi, dus toen ben ik in een opwelling Linux gaan gebruiken. Ik wil nu niet meer anders. Ook op mijn laptop waarop wel Windows staat, heb ik Linux omdat ik dat fijner vind. Heeft er trouwens iemand ervaring met Linux op Android-apparaten?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Marica »

Benjamin schreef: 10 aug 2018, 08:48 Over Linux gesproken. Ik ben ooit overgestapt op Linux omdat ik vol enthousiasme zelf een computer had gebouwd. Niet over nagedacht dat je dan ook geen voorgeïnstalleerde Windows hebt. Het ging zeg maar zo:

'Zo, en nu nog de Windows-cd. De ...?'

Ik hou niet van illegale zooi, dus toen ben ik in een opwelling Linux gaan gebruiken. Ik wil nu niet meer anders. Ook op mijn laptop waarop wel Windows staat, heb ik Linux omdat ik dat fijner vind. Heeft er trouwens iemand ervaring met Linux op Android-apparaten?
Moet kunnen dacht ik. http://www.linux-magazine.com/Online/Fe ... e-to-Linux
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Benjamin »

Marica schreef: 25 jul 2018, 07:30 vonk, poef , rookwolk en een dode pc.
Ik heb zo ooit een gloednieuwe pc verneukt door de voeding op te blazen. Er zat een interessant knopje op met aan de ene kant 230 en aan de andere kant 115.

Niet computergerelateerd maar wel ook een mooie explosie. Toen mijn broer (wij zijn beiden van het type Willie Wortel, de technische basis is er, maar er gaat veel de lucht in zeg maar) aan het verbouwen was in zijn nieuwe huis, hadden we het koud. Hij had nog een heteluchtkanon staan (dat wordt in de tuinbouw gebruikt; waarom hij dat had staan is me een raadsel). We hadden bedacht dat te tweaken zodat we een verwarming hadden. Wat er verkeerd ging weet ik niet, maar we hadden een prachtige vlammenwerper gemaakt.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Jennifer84 »

Toen ik nog jong was had ik Command & Conquer game op mijn vaders nieuwe computer geinstaleerd.
Ik moest het eraf halen omdat hij die computer gebruikte voor zijn eigen bedrijf.
Ik braaf zoeken waar het stond en vond een bestand genaamd Command.exe, computerexpert dat ik was heb toen de hele map verwijdert waar het in stond.

Was geen succes, alles was weg en mog nooit meer aan zijn computers komen.
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Benjamin »

Jennifer84 schreef: 10 aug 2018, 11:30 Toen ik nog jong was had ik Command & Conquer game op mijn vaders nieuwe computer geinstaleerd.
Ik moest het eraf halen omdat hij die computer gebruikte voor zijn eigen bedrijf.
Ik braaf zoeken waar het stond en vond een bestand genaamd Command.exe, computerexpert dat ik was heb toen de hele map verwijdert waar het in stond.

Was geen succes, alles was weg en mog nooit meer aan zijn computers komen.
BWAHAHAHA!

Fantastisch spel was dat trouwens. Ik heb toen met mijn beste vriendje/buurjongen een netwerkkabel naar hun huis getrokken zodat we achter onze eigen pc tegen elkaar konden spelen. Overigens zonder onze ouders bij deze ontwikkeling te betrekken*. Ik heb door C&C ook de kunst geleerd van het in een Pringles-bus pissen.

*) Deze vorm van zelfbestuur zit in de familie. Op twaalfjarige leeftijd maakte mijn (extreem technische) broer er een groep bij in de meterkast. Hij had dat afgekeken bij elektriciens die bezig waren in een nieuwbouwwijk vlakbij ons huis. Hij had er geen reden voor; gewoon even kijken of het lukt.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Gwenda »

Dat groepje bijmaken heb ik ook gedaan. En ik zat altijd te spelen met draadjes en stroom. Vaak op zondag na het eten. Mijn vader keek dan studio sport. Het ging regelmatig mis. Ik heb een keer getracht de snelheidsregelaar van de racebaan om te bouwen tot lichtdimmer. Dat ging dus fout ... met als gevolg ergens op een zondag avond .... licht uit .. en mn vader boos want dat ging natuurlijk net uit terwijl hij voetbal zat te kijken.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Marica »

Jennifer84 schreef: 10 aug 2018, 11:30 Toen ik nog jong was had ik Command & Conquer game op mijn vaders nieuwe computer geinstaleerd.
Ik moest het eraf halen omdat hij die computer gebruikte voor zijn eigen bedrijf.
Ik braaf zoeken waar het stond en vond een bestand genaamd Command.exe, computerexpert dat ik was heb toen de hele map verwijdert waar het in stond.

Was geen succes, alles was weg en mog nooit meer aan zijn computers komen.
Leuk een C&C fan tegen te komen. Ik speel het nog steeds http://www.openra.net/ Installen en spelen maar. Veel sneller en meer evenwicht in de partijen.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Marica »

Jahoor we kunnen er weer 1 bijschrijven als bewijs dat de meeste computerproblemen beginnen bij de persoon welke op die knoppen zit te rammen.

Het geval : Ik draai Linux tot volle tevredenheid alleen 1 dingetje moest nog aangepast worden. In de Map Home staan alle docu, en plaatjes , maar ook een persoonlijke map Die kan je niet zomaar een andere naam geven zo blijkt maar weer. Ik de Homemap geopend als Root wat je alle rechten geeft, maar ook de mogelijkheid om je systeem te fucken. Ik gewoon de eigenschappen van mijn persoonlijke map geopend en ja daar was het : Rename folder. Ik doe hoppa weg oude mannennaam en hallo Marica. en sluit netjes af en herstart de laptop. OMG what have i done? Afbeelding

Gloeiende, de laptop liet weten dat de directory : / home/ marco niet meer bestond. Ja duh, die heb ik toch aangepast en op OK geklikt en zo? Niet werken niet meer :techie-studyinggray:

Even een USB met Linux erbij gepakt en daarmee opgestart in het werkgeheugen dus niet van de C schijf. Zo kon ik wel de C schijf benaderen en de map Marica weer terug hernoemen naar Marco. Opnieuw opstarten en tada hier is hij weer. Probleem opgelost, maar die map komt wel een keer bij een herinstallatie of zo.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie