Nieuwe chat! Zie dit topic.

Computer F*ck ups en domme acties

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Marica »

Iedereen maakt het wel eens mee dat je iets doet op je computer en hopla, de boel crashed of je hebt iets gedaan waarop Window/Linux/Apple van over de zeik raakt.

Ik trap af ; Ik draai Linux Mint 17 al 2 jaar naar volle tevredenheid, en mis Windows helemaal niet meer.

Tot gisteravond ik met iets teveel drank in mijn lijf een bluetooth icoontje zie die in de taakbalk naast de klok staat. Ik klik met rechts op dat icoontje en kies delete.
WTF! Ik had per ongeluk heel het utility panel weggegooid. Weg waren volumeregeling, klok en andere handige dingen. Ik dacht ach, dat heb ik zo weer herstelt...............Nee dus. Ik kreeg het voor elkaar om heel mijn taakbalk, en startmenu te laten verdwijnen. :fpalm:

Via de terminal :techie-computer: (het o zo handige code inkloppen net als bij MS Dos van vroeger ) wist ik in ieder geval wel een launcher te maken waaraan ik Firefox kon koppelen. Zo kon ik op internet zoeken naar de oplossing van mijn probleem. Ik vond die uiteindelijk en na het inkloppen van de code in de terminal is de boel weer herstelt.
Dit is niet de eerste keer dat dit mij overkomt. Beter nooit meer iets weggooien op de computer als ik drank op heb. Drank maar meer kapot dan je lief is. Klopt heel goed. En ja, de meeste computerproblemen zitten tussen stoel en toetsenboord :mrgreen:

hebben jullie ook wel eens een blunder begaan? :techie-pressanykey:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Ender »

och zo veel... 1 van de ergste: ik moest van mn baas onze servers zo dicht mogelijk timmeren en dan kom je al gauw uit bij iptables waar je een whitelist kan maken. ging allemaal prima, onze IP's erin, niks anders kon er bij.
en toen ging het bedrijf verhuizen. waardoor we andere IP's kregen. die ik wel in fail2ban had ingevoerd, maar niet in de iptables. dus niemand kon meer bij de servers. m'n hart zonk in m'n schoenen.
gelukkig zat ons oude pand vlakbij het nieuwe pand en kon ik er heen, aanbellen bij de nieuwe huurders of ik ff hun internet mocht gebruiken (die gelukkig nog de oude IP's hadden), en zo alsnog de nieuwe IP's invoeren. man wat zweette ik peentjes die dag haha.
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Gwenda »

Ik heb een keer bij een nieuwe productielijn een blunder gemaakt. De dag voor deze zou gaan draaien sta ik achter de operator console. Per ongeluk kom ik de diagnose sectie van de besturing.
Ik sta wat te bekijken, krijg ik ineens een klap op mn schouder van een collega. Daardoor stoot ik de delete toets aan op het toetsenbord. Gevolg de programma code (hex-code) die op mijn scherm staat wordt gewist.
Daarna .... alle indicatie lampjes uit behalve een. Het lampje met power.
Er was geen backup. Duurde een dag voor we de software hadden die ons kon helpen.
Dat was blunder 1.

Blunder 2.
Een kantoor van een grote aannemer. Deze aannemer gebruikt citrix. Daarbij maak je verbinding met servers in een datacenter om te werken. Er was een accespoint met problemen. Dus ik besluit deze te resetten. Het netwerk daar was vlak daarvoor door mij gereorganiseerd. Alles was van Cisco. Cisco heeft z’n apparaten zo ontworpen dat deze allemaal dezelfde look en feel hebben. Reset van een apparaat zijn twee commando’s. Ik geef de commando’s en sla op enter. Vervolgens zie ik om me heen alle schermen op zwart gaan. Ik had de coreswitch gewist. Gelukkig had ik nu wel een backup en was na 10 minuten alles weer hersteld.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Citizen Erased »

Heul veel. Gisteren nog. Uitgaande mailserver deed regelmatig z'n werk niet, lang geprobeerd te fixen, maar uiteindelijk toch maar gebruik gemaakt van de relay service die zit inbegrepen bij m'n VPS-provider. Met 1000 mails/dag red ik het wel. Probleem leek opgelost, totdat ik geen inkomende mails meer kon ontvangen. Postfix opnieuw geïnstalleerd, en hoewel ik ze toen via het systeem wel weer binnen kreeg, synchroniseerden ze niet naar iPhone/Mac/noem het allemaal maar op... grr.. uiteindelijk bleek Dovecot de verkeerde map te crawlen. En dan ontvang je dus niks.

Mijn grappigste is waarschijnlijk toen mijn digibete buurvrouw uit eigen beweging had geprobeerd een offerte aan te vragen voor een stel tuinmeubelen, waarop ze had neergepend dat ze een mail moest versturen via serviceedtuinmeubelen.nl
Die website bestaat niet. 'Ed' bleek niet 'Ed' te zijn, maar natuurlijk gewoon @ of apenstaartje :mrgreen: Het duurde nog best beschamend lang voor ik die door had.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Jannet V »

De ergste? Nu al weer een aantal jaren geleden, een glas Merlot over de laptop. Kon mezelf wel voor m'n kop slaan, ik had er nog maar een slokje van gehad. ;)
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Emma »

Waar gehakt wordt vallen spaanders... ik ben ermee gestopt ze te onthouden...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Gwenda »

Jannet V schreef:De ergste? Nu al weer een aantal jaren geleden, een glas Merlot over de laptop. Kon mezelf wel voor m'n kop slaan, ik had er nog maar een slokje van gehad. ;)
Het zoontje van een vriendin van me vond dat mijn MacBook pro wel Spa rood moest lusten. Hij mikt zo een fles over mijn toen net nieuwe laptop... game over ... verzekering en dankzij AppleCare met een dag geregeld.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Marica »

Emma schreef: 24 jul 2018, 13:39 Waar gehakt wordt vallen spaanders... ik ben ermee gestopt ze te onthouden...
Ach, mijn eerste blunder weet ik nog goed. Ik dacht zelf wel een pc te kunnen bouwen met losse spullen zoals moederbord, videokaarten en processoren. Ik had daar een klein vermogen voor neergeteld en ik begin met het moederbord in de kast te schroeven. Het was eigenlijk verder plug and play zou je denken. Ik starte de pc op en een vonk, poef , rookwolk en een dode pc.

Ik was vergeten de afstandhoudertjes van het moederbord te gebruiken. :fpalm:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Danielle »

Emma schreef: 24 jul 2018, 13:39 Waar gehakt wordt vallen spaanders... ik ben ermee gestopt ze te onthouden...
Ik heb er mijn beroep van gemaakt om dingen te slopen, ik word nu betaald voor die spaanders. :geek:
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Computer F*ck ups en domme acties

Bericht door Marica »

Ben ik verdorie overal uitgelogd. What has happenend?

Computers :techie-computer: :text-blondmoment: Wie zal het zeggen, ik starte de laptop op, en hij startte niet door. Meestal staat LInux gebruiksklaar na 20 seconden, maar nu niet. :think:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)