Nieuwe chat! Zie dit topic.

Reactie onder video van Jessie Maya

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Reactie onder video van Jessie Maya

Bericht door Gwenda »

Ik ben deze discussie nou een tijdje aan het volgen en het stuit me echt tegen de borst welke heftige uitingen in dit draadje worden gedaan. Ik vind het allemaal erg heftig. Er wordt mega gegeneraliseerd en mensen worden over een kam geschoren. Enige nuance mag best. Net als dat iedereen recht heeft om zichzelf te uiten heeft iedereen ook het recht op zijn eigen mening. Daar kun je wel of niet mee eens zijn. Laten we elkaar wel daarin respecteren.
Gebruikersavatar
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia

Re: Reactie onder video van Jessie Maya

Bericht door Aileen »

Gwenda schreef: 05 aug 2018, 16:11 Ik ben deze discussie nou een tijdje aan het volgen en het stuit me echt tegen de borst welke heftige uitingen in dit draadje worden gedaan. Ik vind het allemaal erg heftig. Er wordt mega gegeneraliseerd en mensen worden over een kam geschoren. Enige nuance mag best. Net als dat iedereen recht heeft om zichzelf te uiten heeft iedereen ook het recht op zijn eigen mening. Daar kun je wel of niet mee eens zijn. Laten we elkaar wel daarin respecteren.
Sorry Gwenda als het zo overkomt, ik ben me ervan bewust dat ik generaliseer als het aankomt op fascisten. Ik ben niet van mening dat mensen die fascistische ideeen nastreven getolereerd dienen te worden ongeacht de reden waarom zij dergelijke politici steunen. Het zal bij Caitlyn Jenner wel om het geld te doen zijn - er waren immers ook begin jaren dertig in Duitsland genoeg Joodse leden van de bovenlaag die de NSDAP aanvankelijk steunden omdat ze dachten dat het wel zou overwaaien en het was goed voor business.

Het ergste wat je in Nederland hebt op dit gebied is Geert Wilders, en daar heb je als transpersoon zijnde eigenlijk geen last van. Sterker nog, Geert Wilders wil zich best weleens een keertje uitspreken voor de televisiecamera als zijnde een voorstander van LGBT-rechten, helemaal als hij dat in een zin kan roepen met iets minder charmants aan het adres van de Islamitische minderheid (waar hij dan ook weleens een punt mee heeft) - Thierry Baudette komt wat meer in de buurt van een vrouwen- en LGBT-hatende rechtspopulist, maar dat is nog een kleine groep. Hopelijk worden ze ook niet groter.

Een Trump is echter een hele andere orde van grootte. Kinderen opsluiten in kooien omdat ze een bruine huidskleur hebben, volledig achter smerige discriminerende maatregelen aan het adres van mensen zoals jij en ik - onder het mom van vrijheid van religie, en verdere maatregelen doorvoeren die de bestaanszekerheid en gezondheid van tientallen miljoenen mensen, waarvan er weer buitenproportioneel veel transgenders zijn - volledig overhoop gooien. Trump is niet te vergelijken met een Geert Wilders - die laatste voert enkel VVD-beleid uit en schreeuwt af en toe wat om de verkoopcijfers van de Telegraaf op peil te houden. Waarschijnlijk zou een Wilders in de VS tegenwoordig in de rechtervleugel van de Democraten zitten.

Persoonlijk ben ik daarom ook niet van mening dat ik meningen hoef te respecteren die lijnrecht tegenover mijn recht op leven staan.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Reactie onder video van Jessie Maya

Bericht door Citizen Erased »

Aileen schreef: 05 aug 2018, 16:56 Persoonlijk ben ik daarom ook niet van mening dat ik meningen hoef te respecteren die lijnrecht tegenover mijn recht op leven staan.
Misschien heb ik de memo gemist hoor, maar ik kan me niet herinneren dat Trump iets gezegd heeft over het systematisch uitroeien van transgenders of andersoortige mensen.. noch heeft hij een vastomlijnde ideologie (sterker nog: beleid verandert van dag-tot-dag), de drang coöperaties te nationaliseren, het individu ondergeschikt te maken aan de staat (hij is op dit vlak liberaler dan de democraten) of militaire plannen om de wereld zijn gedachtegoed op te leggen. Een populistische nationalist? Zeker. Fascist? Mwah, een 3 op de schaal van 10.

Interessante is natuurlijk dat "het gevaar" enkel van extreemrechts kan komen, terwijl extreemlinks toch ook meer dan honderd miljoen doden op haar geweten heeft in de 20e eeuw. Strafkamp voor mensen met afwijkende politieke voorkeur was daarbij trouwens favoriet.
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Reactie onder video van Jessie Maya

Bericht door Gwenda »

Aileen schreef: Persoonlijk ben ik daarom ook niet van mening dat ik meningen hoef te respecteren die lijnrecht tegenover mijn recht op leven staan.
Ik denk dat je meer bereikt door juist wel met die mensen in discussie te gaan en je niet te verschuilen achter de mensen die je continue benoemd zoals de president van de VS en een gewezen olympische atleet. Die president is gekozen en ook dichter bij huis kun je jouw invloed laten voelen door met jouw omgeving in gesprek te gaan zodat ze de juiste mensen in de volksvertegenwoordiging kiezen.
Een zwaktebod als ergens iets posten draagt niet bij aan een oplossing.
Gebruikersavatar
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia

Re: Reactie onder video van Jessie Maya

Bericht door Aileen »

Citizen Erased schreef: 05 aug 2018, 18:29
Aileen schreef: 05 aug 2018, 16:56 Persoonlijk ben ik daarom ook niet van mening dat ik meningen hoef te respecteren die lijnrecht tegenover mijn recht op leven staan.
Misschien heb ik de memo gemist hoor, maar ik kan me niet herinneren dat Trump iets gezegd heeft over het systematisch uitroeien van transgenders of andersoortige mensen.. noch heeft hij een vastomlijnde ideologie (sterker nog: beleid verandert van dag-tot-dag), de drang coöperaties te nationaliseren, het individu ondergeschikt te maken aan de staat (hij is op dit vlak liberaler dan de democraten) of militaire plannen om de wereld zijn gedachtegoed op te leggen. Een populistische nationalist? Zeker. Fascist? Mwah, een 3 op de schaal van 10.

Interessante is natuurlijk dat "het gevaar" enkel van extreemrechts kan komen, terwijl extreemlinks toch ook meer dan honderd miljoen doden op haar geweten heeft in de 20e eeuw. Strafkamp voor mensen met afwijkende politieke voorkeur was daarbij trouwens favoriet.
Je hoeft niet actief mensen uit te willen roeien als je het overheidsbeleid wilt maken dat ze hulp geweigerd mag worden om "geloofsredenen" en iemand leiding geeft over het overheidsorgaan dat volksgezondheid en sociale hulpverlening dient te controleren en van mening is dat mensen in het LGBT spectrum niet beschermd mogen worden onder de anti-discriminatiewetgeving en ervoor verantwoordelijk is dat anti-discriminatiewetgeving uit de tijd van Obama is afgeschaft. Als gevolg gaan mensen, als ze al kunnen betalen, vaak toch maar niet meer naar de dokter, omdat het dus onder Trump volstrekt legaal is geworden voor dokters om jou te discrimineren wegens jouw genderidentiteit of seksuele geaardheid.

En dan hebben we het niet eens over het afschaffen van regelgeving die scholen ertoe dwingt om jongeren die transgender zijn in bescherming te nemen. Het excuus is, uiteraard, vrijheid van religie. En dat is nog allemaal maar het topje van de ijsberg.

Dus ja, misschien zegt hij het niet, maar zijn daden en die van zijn kabinet gaan wel die kant op.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Gebruikersavatar
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia

Re: Reactie onder video van Jessie Maya

Bericht door Aileen »

Gwenda schreef: 05 aug 2018, 18:47
Aileen schreef: Persoonlijk ben ik daarom ook niet van mening dat ik meningen hoef te respecteren die lijnrecht tegenover mijn recht op leven staan.
Ik denk dat je meer bereikt door juist wel met die mensen in discussie te gaan en je niet te verschuilen achter de mensen die je continue benoemd zoals de president van de VS en een gewezen olympische atleet. Die president is gekozen en ook dichter bij huis kun je jouw invloed laten voelen door met jouw omgeving in gesprek te gaan zodat ze de juiste mensen in de volksvertegenwoordiging kiezen.
Een zwaktebod als ergens iets posten draagt niet bij aan een oplossing.
Doe ik ook wel hoor. Ben actief binnen Volt Polska en daarbij doe ik vrij veel aan buitenparlementaire actie - toen minister Jan Szyszko vorig jaar riep dat de activisten in Białowieża "buitenlandse satanisten waren die aan genderverwarring leden" was dat nadat ik was opgepakt door de Straż Lesna. Mijn aanwezigheid en openheid over vrij veel heeft er waarschijnlijk voor zorg gedragen dat het conservatieve plattelandsdorpje in de bergen waar mijn partner vandaan komt een stuk progressiever tegen transgenders is gaan aankijken.

"Normale" mensen kun je vaak nog vrij veel mee bereiken. Ga ervan uit dat 80-85% van de mensen in principe het beste voor iedereen wenst.

Enkel, normale mensen zijn doorgaans geen mediapersoonlijkheid en/of miljonair. Als iemand haar geld verdient met het uiten van haar mening en/of het showen voor een camera, dan begin je daar niets tegen, want daar tegenin gaan werkt enkel deze broodwinning tegen. Zelfde geldt voor mensen die misschien niet die mening zelf zijn toebedaan, maar uit financiele overwegingen (jaarinkomens van 7- of meer cijfers schijnen verslavend te zijn). Als iemand bijzonder bekend is werkt het min of meer hetzelfde (ongerelateerd, maar hoeveel water heeft er wel niet door de Wisła moeten stromen voordat Elon Musk een keertje "sorry" zei...) - omdat beroemdheid ook kennelijk zeer verslavend werkt... Uiteindelijk het enige wat je daarmee kunt doen, zijn dergelijke meningen bestrijden en deze mensen in het verdomhoekje zetten, of op zijn minst zwaar onder druk (zoals toen met Elon Musk)
Laatst gewijzigd door Aileen op 05 aug 2018, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Reactie onder video van Jessie Maya

Bericht door Gwenda »

Of het gewoon niet over ze hebben, want ze verdienen de aandacht niet. Leuk dat je geld hebt, geef het uit aan een doel naast jezelf en doe verder normaal.
Gebruikersavatar
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia

Re: Reactie onder video van Jessie Maya

Bericht door Aileen »

Gwenda schreef: 05 aug 2018, 20:00 Of het gewoon niet over ze hebben, want ze verdienen de aandacht niet. Leuk dat je geld hebt, geef het uit aan een doel naast jezelf en doe verder normaal.
Mee eens. Maar helaas hebben ze die aandacht al, en als er dan geen tegengeluid komt, wordt enkel de illusie gewekt dat ze het aan het rechte eind hebben.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Reactie onder video van Jessie Maya

Bericht door Gwenda »

Aileen schreef:
Gwenda schreef: 05 aug 2018, 20:00 Of het gewoon niet over ze hebben, want ze verdienen de aandacht niet. Leuk dat je geld hebt, geef het uit aan een doel naast jezelf en doe verder normaal.
Mee eens. Maar helaas hebben ze die aandacht al, en als er dan geen tegengeluid komt, wordt enkel de illusie gewekt dat ze het aan het rechte eind hebben.
Ik vraag me oprecht af wie er luistert, aangezien de man ik het witte huis zo slim bezig is dat ie iedereen op kosten jaagt door een handelsoorlog te ontketenen. En er steeds meer bedrijven uitwijken naar Europa om maar van de vs af te zijn. Dezelfde man heeft per saldo nog niets bereikt. En zo zijn er nog meer populisten als in Groot-Brittannië die ook niets voor elkaar krijgen. Helaas zeggen ze ongenuanceerde dingen, wat meteen de vraag oproept of je ze wel serieus moet nemen. Als ze hun miljoenen willen vergooien aan de wereld overspoelen met domme retoriek .... gaan ze lekker hun gang. Ik luister wel naar een goede band.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Reactie onder video van Jessie Maya

Bericht door Eva »

Dit draadje heeft inmiddels wel wat grenzen overschreden. Gekleurde meningen en politiek, gelardeerd met afkeer van bepaalde principes.

Topic is gesloten.

Volgende keer iets minder heftig inkleuren? Alsjeblieft?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)