Zelfspot...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Zelfspot...

Bericht door Jannet V »

Diverse berichtje hier zijn niet altijd een geweldige steun in m'n zwakke rug. Vooral de afdeling foto's slaat regelmatig een deuk in m'n zelfvertrouwen. Maar dat zelfde stukje biedt ook meestal weer verlichting, iets met hete soep en hoe het gegeten wordt.
Daarom denk ik dat wij allen een flinke dosis zelfspot hebben en ook moeten hebben. Ik zal beginnen, wat is een mooie van jullie om te delen?

Als ik moe ben rolt Maarten van Rossum bijna natuurgetrouw over mijn lippen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Zelfspot...

Bericht door anon20181206 »

Ieder mens is prachtig op zijn eigen manier.
Vandaag moest ik mijn rijbewijs aan de hermandad overhandigen ter controle.
Die ouwe kop die daarop staat strookt niet met die stralende die ik nu heb, toch vind ik dat ik nog niet pass of af ben.
Anderen vinden van wel, zelfs de agent moest mevrouw haar rijbewijs zien.
Hoe je jezelf ziet, is anders dan anderen het zien.
Dat je eruitziet naar je leeftijd, mag geen belemmering heten jezelf te aanvaarden.

Arlina
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Zelfspot...

Bericht door Marica »

Natuurlijk moet je jezelf niet al te serieus nemen, er moet moet wat te lachen overblijven anders is het maar saai.

Overigens vond de docent na de vraag of ik een hij of zij was dat ik heel opgewekt was. En of ik daar al lang mee liep die vrouwelijke gevoelens. Ja joh, al 42 jaar. Nu ben ik eindelijk mezelf, en ben reuze blij.
De docent was eigenlijk de enige die ernaar vroeg want de vrouwen in het klasje dachten dat ik vrouw was. Grote verbazing dat ik nog wel over een mannenstem beschikte. Maar verder is de acceptatie binnen het klasje 100%. Als ik in de pauze aan een tafeltje ga zitten dan komen de vrouwen er gezellig bij zitten, als vrouwen onder elkaar. Toppie toch?
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Zelfspot...

Bericht door JesseJessie »

Ik moet vaak om mijzelf lachen als er ineens " typisch vrouwelijke" uitspraken uit mijn mond komen. Zoals "weet jij waar mijn handtas is?" Of "wil je kijken of deze jurk mooi staat?" Dan schiet ik in de lach en ben ik gelukkig.
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Zelfspot...

Bericht door JesseJessie »

JesseJessie schreef: 11 jan 2019, 18:43 Ik moet vaak om mijzelf lachen als er ineens " typisch vrouwelijke" uitspraken uit mijn mond komen. Zoals "weet jij waar mijn handtas is?" Of "wil je kijken of deze jurk mooi staat?" Dan schiet ik in de lach en ben ik gelukkig.
De jurk gaat overigens terug, maar dat terzijde :lol:
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Zelfspot...

Bericht door Wolfy_girl »

Ik doe eigenlijk veel te veel aan zelfspot. Mijn vriendje zegt er tegenwoordig vaak wat van, ook omdat hij weet dat het (vaak) vanuit mijn dysforie komt.
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Zelfspot...

Bericht door Eveliene »

Zelfspot is een wapen waarmee je harten kan winnen.

Op de vraag of ik verbouwd ben gaf ik als antwoord "Ja ik moet alleen de steigers nog afbreken en het puin opruimen".
AstroNoud
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 aug 2017, 23:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Gelderland

Re: Zelfspot...

Bericht door AstroNoud »

Ik gebruik zelfspot onbewust als een soort beschermmiddel om mensen op een ‘veilige’ afstand te houden
I will not yield!
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Zelfspot...

Bericht door Anon20190501 »

Eveliene schreef: 17 jan 2019, 12:05 Zelfspot is een wapen waarmee je harten kan winnen.

Op de vraag of ik verbouwd ben gaf ik als antwoord "Ja ik moet alleen de steigers nog afbreken en het puin opruimen".
Deze wil ik heel graag hergebruiken...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Zelfspot...

Bericht door Irene_de_Vreede »

Zelfspot is een prima wapen om jezelf niet al te serieus te nemen. Waar je wel voor moet waken is dat je het gaat gebruiken om jezelf te beschermen tegen de grote boze buitenwereld, want dan kan het middel weleens erger dan de kwaal zijn.
Irene
Plaats reactie