Favoriete kunst?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Favoriete kunst?

Bericht door EmmaJJ »

Ik hou van impressionisten, maar ook van ander werk.
Ik ben fan van het Singer Museum in Laren.
Hele mooie exposities.
En ik ben fan van Breughel de oude.
Bucktelist: “jagers in de sneeuw” zien in Wenen.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Favoriete kunst?

Bericht door Benjamin »

Ik weet niet waar ik moet beginnen eigenlijk. Er is zo veel. Momenteel werk ik niet, maar ik ben zelf tekenaar. Ik teken veel portretten, veelal in opdracht. Ik hou erg van tekenkunst maar tekenen is een beetje een vergeten kunstvorm (zegt iemand over een van mijn tekeningen die in een groepsexpositie hangt: dat is knap gedaan, u zou er een schitterend schilderij van kunnen maken ...). Als ik zomaar wat moet noemen, zou ik zeggen: tekeningen van de meesters. De vroege Picasso, de vroege Mondriaan, Rembrandt, Van Gogh, etc. Ook favoriet: Rien Poortvliet. Daar wordt altijd een beetje lacherig over gedaan met die kabouters, maar ik vind het klasse en ik heb schijt aan de lachers.
EmmaJJ schreef: 04 feb 2019, 19:39 Ik hou van impressionisten, maar ook van ander werk.
Ik ben fan van het Singer Museum in Laren.
Hele mooie exposities.
En ik ben fan van Breughel de oude.
Bucktelist: “jagers in de sneeuw” zien in Wenen.
Ik vond afgelopen zomer de expositie over tuinen in Singer zo prachtig. Heb jij die ook gezien? Momenteel is er in het Dordrechts museum een pracht van een expositie over Otto Dicke. Ik was helemaal in mijn sas.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Favoriete kunst?

Bericht door EmmaJJ »

Ik was net een week te laat voor de tuinen.
Daar baalde ik van.
Ik wilde het op ee terugweg van VUMC doen. Had even beter moeten kijken.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Favoriete kunst?

Bericht door Anon20190501 »

Benjamin schreef: 04 feb 2019, 20:44 Ook favoriet: Rien Poortvliet. Daar wordt altijd een beetje lacherig over gedaan met die kabouters, maar ik vind het klasse en ik heb schijt aan de lachers.
Yes! Is super!
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Favoriete kunst?

Bericht door Dante »

Benjamin schreef: 04 feb 2019, 20:44 maar ik vind het klasse en ik heb schijt aan de lachers.
Mooie zinsnede, bijna kunst!
Dan durf ik ook wel te zeggen dat ik tekeningen van bijvoorbeeld Marjolein Bastin ook mooi vind :D
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Favoriete kunst?

Bericht door Marica »

Tuin der Lusten - Jheronimus Bosch

ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Favoriete kunst?

Bericht door Anon20190508 »

Image
Spoiler:
"Liege, Belgium, is home to the absolutely gorgeous St. Paul’s Cathedral, where visitors can find one of the most iconic representations of Lucifer in the entire Christian world: Le Génie du Mal[/i[, or in English, The Genius of Evil. This white marble sculpture by Belgian artist Guillaume Geefs depicts a chained, athletic figure covered only in a sheet draped across his legs. Despite his demonic wings, the statue still represents a sense of classical beauty.
Installed in 1848, this wasn’t the St. Paul’s Cathedral’s first statue of Lucifer. As a matter of fact, Guillaume Geefs’s own younger brother, Joseph Geefs, made his own sculpture, called The Angel of Evil, that was installed in 1842.There are several similarities between the different sculptures by the Geefs brothers, although there’s really no getting around the fact that Joseph’s earlier version is a bit… sexier. More specifically, his parted knees are considered a tad too suggestive, and the snake around the piece’s base is decidedly more satanic. While this sculpture was consistent with an interest in the occult and satanic ideas that were prominent during the Romantic period, the authorities from the church were, as you might expect, furious. “This devil is too sublime,” they claimed, and demanded it be replaced by a less seductive representation of Lucifer.
Many noblemen who admired the piece’s exquisite design complained about the decision, but according to the Belgian press of the day, “pretty penitent girls” were finding themselves distracted by the statue when they should have been focusing on their prayers.
Still, religious authorities praised the elder Geefs’s success in conveying a classical sense of beauty while keeping this version of Satan slightly more covered up and less overt about his sexuality. Luckily, though, the original version still stands today at the Royal Museum of Fine Arts of Belgium, in all his unholy glory.
Some theologians might argue that Lucifer should be depicted as a sexual figure. After all, according to scripture, he used his sexuality to seduce people into his rebellion against God. Even so, others would argue a satanic figure who’s that hot may be inappropriate in a place of worship!"


En als je dat allemaal niet wilt lezen: het beeld van Lucifer dat ze niet in de kerk wilden hebben omdat het te sexy was... dus werd het vervangen voor een ander sexy beeld van Lucifer. :lol:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Favoriete kunst?

Bericht door Benjamin »

En dat ze dat dan hebben gemaakt in een tijd zonder Dremel multitool.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Favoriete kunst?

Bericht door Marica »

Benjamin schreef: 07 feb 2019, 20:22 En dat ze dat dan hebben gemaakt in een tijd zonder Dremel multitool.
Marmer is niet zo hard als graniet, en daarom een veel gebruikt materiaal om beelden van te maken.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Favoriete kunst?

Bericht door Anon20190508 »

Benjamin schreef: 04 feb 2019, 20:44 Ook favoriet: Rien Poortvliet. Daar wordt altijd een beetje lacherig over gedaan met die kabouters, maar ik vind het klasse en ik heb schijt aan de lachers.
Wij hebben hier volgens mij bijna alle boeken van hem staan, kabouters included :) Supermooi.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Plaats reactie