Aan te raden boeken rondom transgender?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Vincent
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 sep 2017, 20:23
Gender: Man

Re: Aan te raden boeken rondom transgender?

Bericht door Vincent »

Mijn valse verleden - Alex Bakker (ftm), zelf gelezen. Ik vond het een mooi boek.
Trans mission (my quest to a beard) - Alex Bertie (ftm), ben ik mee bezig. Is wel in het Engels.
Droomvlucht
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mar 2019, 20:21
Gender: Onzeker

Re: Aan te raden boeken rondom transgender?

Bericht door Droomvlucht »

De maakbare man - Maxim Februari
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Aan te raden boeken rondom transgender?

Bericht door Hielke »

'De maakbare man' vond ik ook heel leuk & leerzaam (en, voor de liefhebbers van dunne boeken: dun dus ;) )

Verder vind ik Matt Kailey een geweldige schrijver: komisch, open minded. Van hem heb ik gelezen 'Just add hormones', 'Teeny weenies', alle stukken op zijn site en stukken in de bundels 'From the inside out' en 'Letters for my brothers' (de overige stukken in die bundels had ik minder mee).

Ook heel goed vond ik 'Self-Made Man' van Norah Vincent. Maakt heel invoelbaar dat man zijn/als man gezien worden ook niet altijd een pretje is.

Verder heb ik gelezen 'The Phallus Palace' van Dean Kotula, 'Hung Jury' van Trystan T. Cotton en 'Trans homo' van Avi Ben-Zeev en Pete Bailey. Deze boeken had ik ook minder mee. Ik noem ze vooral voor het geval iemand ze wil lenen.

Oftewel: alle bovenstaande boeken zijn bij mij te leen (voor wie de verzendkosten kan en wil dragen ofzo).
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Ærin
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 apr 2019, 16:08
Gender: Vrouw

Re: Aan te raden boeken rondom transgender?

Bericht door Ærin »

Wat dacht je hiervan... stortvloed aan boeken (meer dan 300 titels). Hier in het Engels, maar een klein deel is ook vertaald en via bijvoorbeeld bol.com te krijgen.

https://www.goodreads.com/list/show/114 ... rans_Teens

De leukste van de lijst vind ik 'Wie is nou normaal' van Lisa Williams. Nadat ik die gelezen had was het hek van de dam en heb ik de een na de andere titel verslonden. Wist niet dat er zoveel op dat gebied was.

Ærin :hbeat:
Plaats reactie