Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Jer158 »

Benjamin schreef: 13 mei 2019, 09:42
Jer158 schreef: 13 mei 2019, 00:29 Ik maak geen onderscheid tussen maaltijden. Dat vinden mensen wel eens vreemd.
Je bedoelt dat je bv. 's morgens warm eet?
Bijv. Er zit geen verschil tussen mijn opties voor 's ochtends en voor 's avonds. Ik heb net pizza op voor ontbijt. Ik eet overigens ook niet per se 3 maaltijden per dag. Traditionele ontbijtvoedsels eet ik al helemaal niet, tenzij je fruit meetelt. Dat heeft ik vaker voor avondeten.
Hung her from the branches of a mango tree
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Jer158 »

Jer158 schreef: 13 mei 2019, 12:38Dat heeft ik vaker voor avondeten.
Wauw, mijn grammatica gaat er niet op vooruit.
Hung her from the branches of a mango tree
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 13 mei 2019, 13:40
Jer158 schreef: 13 mei 2019, 12:38Dat heeft ik vaker voor avondeten.
Wauw, mijn grammatica gaat er niet op vooruit.
Hahahaha. Wat ik me afvraag: maak je die pizza dan speciaal voor het ontbijt of is dat een kliekje? Ik eet ook wel graag warm 's ochtends, bv. nasi (is ook gewoon eigenlijk een ontbijtgerecht), maar ik ga er niet speciaal voor koken. En ik eet vaak als diner havermout omdat ik te lui ben, dus ik kan je wel volgen hoor.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Jer158 »

Benjamin schreef: 13 mei 2019, 13:50
Jer158 schreef: 13 mei 2019, 13:40
Jer158 schreef: 13 mei 2019, 12:38Dat heeft ik vaker voor avondeten.
Wauw, mijn grammatica gaat er niet op vooruit.
Hahahaha. Wat ik me afvraag: maak je die pizza dan speciaal voor het ontbijt of is dat een kliekje? Ik eet ook wel graag warm 's ochtends, bv. nasi (is ook gewoon eigenlijk een ontbijtgerecht), maar ik ga er niet speciaal voor koken. En ik eet vaak als diner havermout omdat ik te lui ben, dus ik kan je wel volgen hoor.
Dat verschilt. Gisteren had ik het over, maar ik maak het net zo vaak. Nasi is een van de beste ontbijten :wship:
Hung her from the branches of a mango tree
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Eva »

Nasi goreng is een prima ontbijt!

Wat ik ook erg lekker vind is een eitje. Tik op de rand van een wijnglas, meeste eiwit rond de dooier wegslurpen en dan de hele dooier in je mond laten glijden en het eigeel door je mond laten bewegen voordat je het inslikt. Fantastisch!

Bij regelmatig gebruik vergroot je ook je weerstand tegen salmonella-beestjes...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Anon20230219 »

Eva schreef: 13 mei 2019, 14:16 Nasi goreng is een prima ontbijt!

Wat ik ook erg lekker vind is een eitje. Tik op de rand van een wijnglas, meeste eiwit rond de dooier wegslurpen en dan de hele dooier in je mond laten glijden en het eigeel door je mond laten bewegen voordat je het inslikt. Fantastisch!

Bij regelmatig gebruik vergroot je ook je weerstand tegen salmonella-beestjes...
Rillingen over mijn rug met dit relaas :lol:
Zal heel goed zijn maar mijn maag draait net 360 graden rond hihihi.
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Jeste »

Lisa1973 schreef: 13 mei 2019, 00:41 Zo spreek ik weleens een transvriendin uit Duitsland middels Skype en dat is meestal wat later op de avond maar die zit dan hele ladingen onder het gesprek weg te werken wat wij hier in Nederland het avond eten noemen.
Ze doet dit om te voorkomen dat zij de hele avonden na het avond eten gaat lopen snacken.
Sinds dat ze later "warm" is gaan eten is haar gewicht zelfs gedaáld
Wat kan dat toch van persoon tot persoon verschillen. Bij mij is het juist zo dat het beter is om al heel vroeg de hoofdmaaltijd te eten. Dan heb ik geen trek meer in overbodige tussendoortjes.
In Duitsland eten ze overigens vaak als middageten warm. Toevallig schrijf ik dit ook vanuit Duitsland. Met een nachttrein onderweg naar Amsterdam. Het (alcoholvrije) bier is ondertussen wel een beetje lauw geworden. :)
Benjamin schreef: 13 mei 2019, 13:50 Hahahaha. Wat ik me afvraag: maak je die pizza dan speciaal voor het ontbijt of is dat een kliekje? Ik eet ook wel graag warm 's ochtends, bv. nasi (is ook gewoon eigenlijk een ontbijtgerecht), maar ik ga er niet speciaal voor koken. En ik eet vaak als diner havermout omdat ik te lui ben, dus ik kan je wel volgen hoor.
Het liefst sta ik al midden in de nacht in de keuken om stevige maaltijd met veel groenten te koken.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Plaats reactie