Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Anon20230219 »

Tja toen ik mijn lauwe biertje open trok was ik hier zelf wel nieuwsgierig of mensen dit herkennen..
Ik drink dus nooit steenkoud bier omdat ik dat gewoon niet kan verdragen en het inmiddels niet meer lekker vindt.
Soms ontkom je er niet aan dat je koud bier in een glas krijgt maar door mijn handen rondom het glas te houden wordt het vanzelf minder koud.
Alleen als het huis al weken in 25+ graden zon staat dan wil ik weleens 1 koud biertje drinken om de dorst te lessen..maar verder nooit.
Ben benieuwd wat jullie vreemde eet/drink gewoontes zijn.

Lisa,
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Anon20200101 »

Nadat ik mijn muesli of cruesli jarenlang met melk nuttigde, ben ik na een zware voedselvergiftiging (en daarna melk niet meer verdragen) overgestapt naar eerst sinasappelsap, en nu sinds een jaar of 6 op heet water (er een soort porridge/oatmeal van makend.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Jer158 »

Ik maak geen onderscheid tussen maaltijden. Dat vinden mensen wel eens vreemd.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Anon20230219 »

LauraHeleneN schreef: 12 mei 2019, 23:24 Nadat ik mijn muesli of cruesli jarenlang met melk nuttigde, ben ik na een zware voedselvergiftiging (en daarna melk niet meer verdragen) overgestapt naar eerst sinasappelsap, en nu sinds een jaar of 6 op heet water (er een soort porridge/oatmeal van makend.
Ja melk kan door mijn lichaam ook steeds minder goed verdragen worden...eigenlijk sinds een samonella infectie door te oude eieren te eten.
Mijn moeder heeft in die periode echt een dag of 3 heel erg slecht gelegen en dat ze het overleefde was een wonder te noemen.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Anon20230219 »

Jer158 schreef: 13 mei 2019, 00:29 Ik maak geen onderscheid tussen maaltijden. Dat vinden mensen wel eens vreemd.
Ja klopt dat mensen dat vreemd vinden maar soms verloopt je dag zo vreemd dat je bepaalde maaltijden in 1 samen nuttigt.

In sommige landen eet men de maaltijden op geheel andere tijden.
Zo spreek ik weleens een transvriendin uit Duitsland middels Skype en dat is meestal wat later op de avond maar die zit dan hele ladingen onder het gesprek weg te werken wat wij hier in Nederland het avond eten noemen.
Ze doet dit om te voorkomen dat zij de hele avonden na het avond eten gaat lopen snacken.
Sinds dat ze later "warm" is gaan eten is haar gewicht zelfs gedaald.
Ze heeft haar hele eetpatroon ook over de dag aangepast en als zij in de avond naar huis gaat dan eet ze nog 4 bammetjes met gehakt erop.
Ontbijten dat kan en doet ze nog steeds niet..die slaat ze over...ik kan het met maar meevoelen want ontbijten kan ik zelf ook niet.
Sinds dat ik gestopt ben met roken na 2 koppen koffie een banaan als ontbijt..dat blijft op de plek zeg maar.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Benjamin »

Lisa1973 schreef: 12 mei 2019, 22:57 Ik drink dus nooit steenkoud bier
Britse voorouders zeker?

Afbeelding
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Benjamin »

Echt heel vreemde eetgewoonten heb ik niet. Ik kan ook niet zo goed tegen melkproducten dus ik ontbijt altijd met havermout met sojamelk. De smaak was even wennen. Ik kan maar één melkeenheid per dag eten en die heb ik nodig om mijn medicinale wiet te nuttigen (wietmelk maak ik daarvan). Verder vinden mensen het soms bijzonder dat ik meestal vrij uitgebreid voor mezelf kook, maar dat vind ik gewoon leuk om te doen.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 13 mei 2019, 00:29 Ik maak geen onderscheid tussen maaltijden. Dat vinden mensen wel eens vreemd.
Je bedoelt dat je bv. 's morgens warm eet?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door féj »

Bij mij kijken mensen op dat ik alles door elkaar kan eten op elk moment van de dag en dan ook geen probleem er mee heb direct erna in een kermis atractie of achtbaan stap, en als ik er uitkom weer zin heb in wat eten 😂 met drinken hetzelfde. Ik let wel erop dat ik niet teveel lactose binnenkrijg, maar kaas is weer iets wat ik graag eet. En ben iemand die producten niet te warm wil hebben van eten, liever koud of lauw dan te warm. Krijg honger nu ik dit schrijf 😂
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Vreemde eet/drink gewoontes..of vreemde smaak combinaties.

Bericht door Anon20230219 »

Benjamin schreef: 13 mei 2019, 09:25
Lisa1973 schreef: 12 mei 2019, 22:57 Ik drink dus nooit steenkoud bier
Britse voorouders zeker?
Ja mijn moeder was deels een Engelse dame dus ;)