Show je kerstboom, of niet.

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Show je kerstboom, of niet.

Bericht door Marica »

Afbeelding

Geen sta in de weg op deze manier, en zo doen we het al jaren. Catproof opgelost.

Zo'n ding langs het plafond heet een guirlande
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Show je kerstboom, of niet.

Bericht door Benjamin »

Een paar weken terug bedacht ik me dat ik het gewoon zat ben. Kerstbomen die ik uit alle macht probeer te laten overleven, krijgen hier altijd hardnekkige spintmijt en sterven langzaam af. En ik wil gewoon echt geen kunstkerstboom, dat trek ik niet. Als alternatief heb ik daarom tussendoor een heel klein kerstboompje van keramiek in elkaar geflanst. Ik moet er deze week nog een fitting in maken zodat er een lampje in kan, dat dan door de gaten schijnt.

Qua de deurkrans had ik ook een ergernis, nl. elk jaar dat dennengroen wegdonderen. Daarvoor vond ik vanmorgen een oplossing in de gedaante van een sjaal die ik ooit op straat vond, maar nooit draag.

De rest moet ik nog neerzetten.

Afbeelding Afbeelding
Marica schreef: 08 dec 2019, 09:25
Geen sta in de weg op deze manier, en zo doen we het al jaren. Catproof opgelost.

Zo'n ding langs het plafond heet een guirlande

Slim. Hoe zit ´ie aan de muur vast?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Show je kerstboom, of niet.

Bericht door Simão »

Ik doe niet aan kerst en een kerstboom vind ik gewoon stom in een zonnig land. Ik vind het echt iets om korte donkere koude dagen op te leuken en niet iets om te hebben in de volle zon en aangename temperaturen....
De eerste twee jaar hier had ik nog wat met lichtjes en een bal hier en daar, maar ik kan er echt niks mee, ik vind het ronduit belachelijk, hoewel de stadsverlichting wel sfeervol is.

Vind het wel leuk om te zien hoe jullie versieren.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Show je kerstboom, of niet.

Bericht door Marica »

@Benjamin Plug in de muur waar normaal een posterframe hangt. Haak er in draaien, en losjes een tiewrap om de stam van de kunstboom. Aan de muurkant de takken weglaten als dat kan.

De guirlande op dezelfde manier. Gipsplaatpluggen dichtbij de afwerklat en daar ook haken indraaien en met touwlusjes kan die guirlande dan ophangen. In dat ding laten we de lampjes gewoon zitten als we het weer opruimen.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Show je kerstboom, of niet.

Bericht door Benjamin »

Marica schreef: 09 dec 2019, 06:10 @Benjamin Plug in de muur waar normaal een posterframe hangt. Haak er in draaien, en losjes een tiewrap om de stam van de kunstboom. Aan de muurkant de takken weglaten als dat kan.

De guirlande op dezelfde manier. Gipsplaatpluggen dichtbij de afwerklat en daar ook haken indraaien en met touwlusjes kan die guirlande dan ophangen. In dat ding laten we de lampjes gewoon zitten als we het weer opruimen.
Super handig. Ik heb ook weleens een kerstboom in een vlaggenstokhouder gezien, maar dat was buiten.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Show je kerstboom, of niet.

Bericht door ReneeCross »

Plaats reactie