Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
intrans

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door intrans »

Vethrvolnir schreef:
25 jul 2021, 10:10
schattige foto gelegenheid dus :
https://imgur.com/a/FrgBvFf
Cute!

Simão

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door Simão »

Ik heb 5 paarden, 3 honden, 3 katten, 4 kippen en behalve de kippen zijn het allemaal rescues. Ik vind het belangrijker om er te zijn voor het dier dan dat ze er voor mij zijn, eerlijk gezegd en ze zijn dus geen invulling of oplossing tegen eenzaamheid ofzo.
Als ze doodgaan is mijn "taak" voorbij met dat dier en komt er weer een ander voor in de plaats.
Het betekent niet dat ik geen gevoel voor ze heb en dat ik geen band ontwikkel, maar ik voel me in de eerste plaats gewoon een veilig tehuis voor hen. Ik neem ze niet voor mij.
Dat is eigenlijk ook wel mijn houding naar vrienden. Ik heb geen vrienden omdat ik iets van hen verlang of verwacht. Ik ben gewoon blij als iemand voelt dat ze bij mij terecht kunnen en ik vier gewoon gezelligheid.
Het is onconditioneel.

*edit, de kippen heb ik eigenlijk wel voor een nut. Ik vind ze leuk om naar te kijken en ze eten de teken. Eitjes geef ik vooral weg aan de buren, die eet ik zelf haast niet ,maar als je niks in huis hebt, is het toch wel handig dat je dan nog minstens een omeletje kunt maken.... ;)
Maar ze hebben zelf ook wel weer baat bij alle vrijheid die ze hier hebben, ik woon op het platteland en ze hebben geen hok waar ze in moeten.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark