Nieuwe chat! Zie dit topic.

Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Eveliene »

http://www.vumc.nl/afdelingen/zorgcentr ... a/7189233/" target="_blank

27 oktober 2014 | Bijeenkomst

Graag nodigen wij u uit voor een thematische voorlichtingsbijeenkomst over

Genitale Chirurgie voor man naar vrouw transgenders
Op maandag 27 oktober 2014

De voorlichtingsavond is bedoeld voor personen die een geslachtsaanpassende operatie willen ondergaan of overwegen en hier meer over willen weten. Aandacht zal worden besteed aan verschillende aspecten die direct met de operatieve geslachtsaanpassing samenhangen.

Deze bijeenkomst is in eerste instantie bedoeld voor patiënten die al verder in het transitietraject zijn. Voor gender patiënten is deze bijeenkomst NIET verplicht gesteld maar het team beveelt de deelname zeer aan. Een vriend/vriendin of een familielid is zeker ook welkom. Het is niet de bedoeling dat bij deze bijeenkomsten individuele problemen ter discussie worden gesteld. Als het zover is zult u gelegenheid genoeg hebben om individuele vragen met uw operateur te kunnen bespreken.

Het genderteam hoopt met deze voorlichtingsbijeenkomsten te voldoen aan de behoefte naar specifieke informatie.


Aanmelden

U kunt zich aanmelden voor deze voorlichtingsbijeenkomst via het formulier op de website van het VUmc
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Eveliene »

Vorig jaar was ik mijn bril vergeten mee te nemen en heb daardoor erg veel gemist dus deze keer heb ik hem maar van te voren in mijn tas gedaan. :fpalm:
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Raisa »

Hopelijk wordt het net zo'n mooie show als vorig jaar. :D
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Emma »

Met geluid- en lichtshow?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Raisa »

Emma schreef:Met geluid- en lichtshow?
Met mensen die elkaar ongevraagd commentaar geven op hun kleding, een publiek dat vraagt waarom de prostaat niet wordt weggehaald en een arts die verbijsterd terugvraagt waarom je je prostaat weg zou willen hebben omdat ze fantastisch zijn bij anale sex. Het was pure entertainment.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Emma »

Oh dan ga ik zeker kijken :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Danielle »

Raisa schreef:
Emma schreef:Met geluid- en lichtshow?
Met mensen die elkaar ongevraagd commentaar geven op hun kleding, een publiek dat vraagt waarom de prostaat niet wordt weggehaald en een arts die verbijsterd terugvraagt waarom je je prostaat weg zou willen hebben omdat ze fantastisch zijn bij anale sex. Het was pure entertainment.
Dat was Van Trotsenburg die dat zei
zei, met een zekere twinkeling in zijn ogen. Ik heb daar aardig om gelachen samen met de vriendin die mee was. Commentaar op kleding kan ik me zo niet herinneren.

Ik vond het jammer dat het praatje van Luc gijs zo kort en beknopt was. Zou best eens een algemeen college seksuologie van hem bijzitten.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Anon20190209 »

Van Trotsenburg heb ik altijd een engerd gevonden..... Gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Ik heb het altijd gedacht maar spreek het nu ook uit na het bovenstaande te hebben gelezen: volgens mij geilt hij op transsexuelen..... En, mijn intuïtie heeft me tot nu toe nog nooit in de steek gelaten.....!
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door diederique »

Jammer, ik ben door omstandigheden verhinderd dus de prostaatvraag moet iemand anders maar stellen? Hoewel de vraag hoe je de jaren na de operatie de prostaat controleert natuurlijk nog wel blijft spelen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Voorlichtingsavond Genitale Chirurgie MtF

Bericht door Danielle »

Van alle endo's die ik bij het Vumc gezien heb vond ik Van Trotsenburg een van de prettigste. Kalm, vriendelijk, goede uitleg over de bijwerkingen gehad. Alleen özer, vond ik nog aardiger, maar de sfeer in die hele afdeling plastische chirurgie is totaal anders dan bij de genderpoli.

De prostaat blijft zitten omdat verwijderen geen meerwaarde biedt en alleen maar extra risico's meebrengt, waaronder incontinentie. Er werd toen aangeraden om als je boven een bepaalde leeftijd bent voor de operatie de prostaat te laten checken. Hoe het erna gaat weet ik zo niet, ik kan me voorstellen dat er dan vaginaweefsel in de weg zit.
Mijn transitieblog: Fading Gender