Transvisiezorg of transvisie?

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Gebruikersavatar
sandra1977
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jan 2015, 17:52
Gender: Trans MtF

Transvisiezorg of transvisie?

Bericht door sandra1977 »

Hallo iedereen,

Wie heeft er ervaring met Transvisie?
Ik vorder op dit moment sterk in mijn vrouw zijn proces en heb besloten hier hulp voor te zoeken.
Nu ben ik op Transvisie terecht gekomen maar je hebt ook Transvisiezorg.
Zijn deze 2 verbonden met elkaar?
Ik zoek in de regio Nijmegen en heb hen om advies gevraagd en beide een mailtje gestuurd maar tot op heden geen reactie terug...
Waarom beantwoord men dit niet? Is hier iemand van Transvisie op het forum?
Zo ja kan men dan contact met mij opnemen?

Groet Sandra.
Gebruikersavatar
Bailey
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 sep 2015, 11:30
Gender: Trans MtF

Re: Transvisiezorg of transvisie?

Bericht door Bailey »

Transvisie is een tijdje geleden opgesplitst in Transvisie POST en Transvisie Zorg. De eerste is de patientenorganisatie en zorgt voor belangenbehartiging en bijeenkomsten, de Zorg groep geeft psychologische zorg en dergelijke.

Als je psychologische hulp zoekt dan is Zorg een optie zolang je het oppervlakkig houdt of simpelweg een klankbord nodig hebt. Wel hebben ze een nogal beroerde geschiedenis als het gaat om serieuzere zaken.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Transvisiezorg of transvisie?

Bericht door Judiana »

ik heb hele goede ervaringen met Transvisiezorg !
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Transvisiezorg of transvisie?

Bericht door Jeste »

sandra1977 schreef:Ik zoek in de regio Nijmegen en heb hen om advies gevraagd en beide een mailtje gestuurd maar tot op heden geen reactie terug...
Waarom beantwoord men dit niet?
Bij Transvisie Zorg kan het wel eens hierdoor komen: "Transvisie zorg per 01-04-2016 onderdeel van PsyQ
Transvisie Zorg is per 1 april 2016 onderdeel van PsyQ. Zie het artikel op onze homepage voor meer informatie." Dat staat op hun website.

Als ik het goed begrijp had je ook bij de Patiëntenorganisatie Transvisie gevraagd naar adressen van hulpverleners, met kennis van genderdysforie, in jouw regio. Heb je dan nog steeds geen antwoord? Er wordt daar normaal gesproken snel antwoord gegeven. Stuur anders nog een nieuw bericht naar [email protected].
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Transvisiezorg of transvisie?

Bericht door Judiana »

toen ik mijn traject starte daar was het relatief rustig en gaandeweg werd het steeds drukker tot heel druk.....