contactgroep voor lange vrouwen

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: contactgroep voor lange vrouwen

Bericht door Anon20230219 »

Venusss schreef:De extra lange transgenders hebben wel degelijk net iets meer aandacht nodig dan de kleine dames onder ons. Dit heeft niets met hokjes te maken, ik heb zelf heel veel vriendinnen op dit moment maar die zijn allemaal "schouder hoogte" en ik krijg er een nekhernia van. Als je allemaal op zelfde niveau praat is heb je toch een betere klik. Daarnaast ben je ook net iets passabel over straat wanneer je in een groepje lange mensen loopt. Vandaar mijn oproep naar de wat langere mensen onder ons.
Ja dat snap ik wel Ilona,
Nogmaals bedoelde mijn reactie niet vervelend of zo.

Liefs:Lisa
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: contactgroep voor lange vrouwen

Bericht door Anne V »

Voor mij is de lengte (1,92) vooral lastig om kleding met voldoende lange mouwen te vinden.
Daarnaast val je natuurlijk wel iets meer op door lengte; maar ik kom toch ook regelmatig meiden tegen die ik recht in de ogen kan kijken en als ik dan naar de schoenen kijk hebben ze geen hakken.

Binnen mijn vriendenkring ben ik langer dan de meeste anderen maar dat is geen probleem. Geldt het zelfde voor collega's e.d.
Staand praten is vaak toch ook niet direct op elkaar. Als de ander een stuk kleiner is en er is een muurtje of tafel in de buurt ga ik daar vaak op zitten of als "stastoel" gebruiken zodat je meer op ooghoogte bent.
Keuze met wie ik op pad ga laat ik zeker niet van de lengte afhangen. Liever een gezellig kleiner iemand dan eentje van je eigen lengte die je na een kwartier al kwijt wil.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: contactgroep voor lange vrouwen

Bericht door Anon20230219 »

Tja ik heb het probleem andersom, ik moet al vrij snel de hoogte in kijken als ik iemand langer dan mij op beschaafde en nette manier wil aanspreken.
Ik moet op een tafel gaan staan om bij de meeste in de ogen te kunnen kijken, tja het is dat het zoveel gezeul is maar anders nam ik altijd een krukje of tafeltje mee :)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: contactgroep voor lange vrouwen

Bericht door Emma »

Ben vandaag en gisteren op jacht geweest naar werk. 1 meter 90 plus hakken van een centimeter of 8. Was geen probleem. Oh, en ik heb al een tijdje een partner die een beetje kleiner is dan ik. Ik wacht nog op die nekhernia ;)

Wat ik zeggen wil: je bepaalt helemaal zelf met wie je contact hebt, doe waar je je goed bij voelt. Maar iedereen is anders en heeft andere behoeften.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: contactgroep voor lange vrouwen

Bericht door Venusss »

Kleding met voldoende lange mouwen of rokken/broeken met hoogwater of daar kan een specieke doelgroep denk ik wel "awareness" (bewustheid) voor maken
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: contactgroep voor lange vrouwen

Bericht door Nate_0 »

Maar wil je je dan alleen richten op transgender vrouwen of ook op lange cisvrouwen? ;)
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: contactgroep voor lange vrouwen

Bericht door Anon20230219 »

Nou inderdaad Nate,
Ik denk dat veel lange cisvrouwen ook tegen die problemen aan lopen want zie de jongere dames toch steeds langer worden met uitzonderingen daargelaten.
Zou toch mooi zijn als je met elkaar een soort van verbond kan sluiten en je meer laat horen naar de industrie welke de kleding zoal maakt.
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: contactgroep voor lange vrouwen

Bericht door Venusss »

Hint: de titel is inderdaad Contactgroep voor lange vrouwen dus cisvrouwen zijn ook welkom maar acht de kans klein dat cisvrouwen zich via dit kanaal zullen melden, maar wie weet...

Ik hoop overigens dat de lange mensen in eerste instantie contact zoeken met elkaar en niet alleen tot mij richten omdat ik dit initatief heb genomen.
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: contactgroep voor lange vrouwen

Bericht door Anon20180501 »

Tot tien geteld en gezwegen...
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: contactgroep voor lange vrouwen

Bericht door Eva »

A propos mouwlengte. Dat probleem is beslist niet exclusief voor lange transen. Ook als je 1.75 meet heb je over het algemeen bredere schouders dan een cis. Gevolg: opletten met mouwlengte. Zo zijn er veel dingen.

Bij de start van dit forum hebben we gesproken over verschillende secties. Voor transmannen en transvrouwen, bijvoorbeeld. We hebben toen besloten dat niet te doen. Op de meetlat tussen 100% dit of 100% dat maken we geen verschil.
Wat we gemeen hebben is een gender-issue. Klaar.

Ik hoop dat dit de geest van dit forum blijft, als je begrijpt wat ik bedoel.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)