contact en hulp groep Limburg/Zuid-Nederland

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Gebruikersavatar
laura2016
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 dec 2015, 07:13
Gender: Transgender
Locatie: Vaals

contact en hulp groep Limburg/Zuid-Nederland

Bericht door laura2016 »

Als je in Limburg woont is er eigenlijk geen hulp voor transgenders.
Ook de ritten naar het VU of Transvisie zijn best belastend.
Om te beginnen lijkt het me fijn als er een soort brug geslagen zou kunnen worden tussen Limburg (zuid-Nederland) en het VU.
Een organisatie of groep die mensen begeleid op hun weg. Het organiseren van bijeenkomsten en activiteiten.
Maar ook een plek waar mensen terecht kunnen voor gesprekken en om als nodig ondersteuning te bieden op hun weg naar transitie.
Ik zou heel graag mij willen zetten om dit in Zuid-Nederland van de grond te krijgen.
Het zou hartstikke fijn zijn als er mensen zijn die dit zouden ondersteunen en mij mij misschien hiermee willen helpen.
De belangrijkste vraag is: Is er interesse voor zo'n organisatie/groep ?
Zou het heel fijn vinden als jullie hier op willen reageren als dat zo is.
Alvast bedankt,
Laura
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: contact en hulp groep Limburg/Zuid-Nederland

Bericht door Stephen »

Eigenlijk is dit een heel goed idee want ik weet niet veel organisaties enzo die zich hiermee bezig houden in Limburg zuid, bij mij in de buurt in ieder geval niet :O
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: contact en hulp groep Limburg/Zuid-Nederland

Bericht door Eva »

laura2016 schreef:Als je in Limburg woont is er eigenlijk geen hulp voor transgenders.
Ook de ritten naar het VU of Transvisie zijn best belastend.
Om te beginnen lijkt het me fijn als er een soort brug geslagen zou kunnen worden tussen Limburg (zuid-Nederland) en het VU.
Een organisatie of groep die mensen begeleid op hun weg. Het organiseren van bijeenkomsten en activiteiten.
Maar ook een plek waar mensen terecht kunnen voor gesprekken en om als nodig ondersteuning te bieden op hun weg naar transitie.
Ik zou heel graag mij willen zetten om dit in Zuid-Nederland van de grond te krijgen.
Het zou hartstikke fijn zijn als er mensen zijn die dit zouden ondersteunen en mij mij misschien hiermee willen helpen.
De belangrijkste vraag is: Is er interesse voor zo'n organisatie/groep ?
Zou het heel fijn vinden als jullie hier op willen reageren als dat zo is.
Alvast bedankt,
Laura
We kunnen je daar bij helpen, Laura :)
Eventuele belangstelling is vooraf moeilijk vast te stellen, maar we hebben positieve ervaringen met Amersfoort en Breda.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: contact en hulp groep Limburg/Zuid-Nederland

Bericht door janine2363 »

laura2016 schreef:Als je in Limburg woont is er eigenlijk geen hulp voor transgenders.
Hasselt (Belgisch Limburg), een paar kilometer van Heerlen over de E314 langs Geleen richting Brussel.
Daarnaast is Hasselt ook leuk om uit te gaan en de mensen in het "club huis" zijn zeer sympathiek en
als je vergeet te remmen rij je bij mij langs in Leuven

Janine.


Er is een reden dat je eigenlijk naar Hasselt moet gaan. In 1830 wilde eigenlijk heel Limburg bij Belgie aansluiten, maar ze mochten niet kiezen (zoals in Baarle Hertog / Baarle Nassau, kijk naar de kaart en dan begrijp je wat ik bedoel). De reden was eigenlijk alleen vanwege het garnizoen van het leger in Maastricht (en dat verklaart de vorm van Nederlands Limburg).

Dit bewijst ook (en dat is zeer pijnlijk) dat Belgen slimmer zijn als Nederlanders, want die zeiden. Jullie willen perse een stuk Limburg? OK houd het maar, weet je zeker dat je ons stuk ook niet wil hebben ;-)

Nog pijnlijker, ik heb in mijn familie 1 (spreek uit: een) Belgische voorouder, een over-over-...-grootmoeder. Ik heb het tot nu toe nog verborgen weten te houden want ze is getrouwd tussen 1815 en 1830 en toen bestond er alleen maar Nederland, dus dat was een dubbeltje op zijn kant.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: contact en hulp groep Limburg/Zuid-Nederland

Bericht door Anon20180501 »

Mijn vader komt uit Limburg, de hele familie heeft nog in de mijnen gewerkt, tot ze gesloten werden en Limburg bedankt werd voor alle offers die het voor de rest van Nederland over heeft gehad, net als Groningen en de Groningers nu... We zullen er nooit echt bij horen, is ook geschiedenis... ;)
Gebruikersavatar
merel
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:18

Re: contact en hulp groep Limburg/Zuid-Nederland

Bericht door merel »

Bestaat Transgender Limburg niet meer dan?
Wenn du denkst, du denkst, dann denkst du nur du denkst
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: contact en hulp groep Limburg/Zuid-Nederland

Bericht door Dieuwertje »

Daar lees ik eigenlijk nooit iets over op dit forum. Maar de FaceBook pagina bestaat https://www.facebook.com/Transgender-Li ... 034156097/.
En ook een bijeenkomst aangekondigd:
  • Wanneer: vrijdag 17 maart om 20.15 uur.
    Waar: Café Rosé, Bogaardenstraat 43 te Maastricht.
Gebruikersavatar
merel
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:18

Re: contact en hulp groep Limburg/Zuid-Nederland

Bericht door merel »

Nee niet iedereen zit ook hier op dit forum. Hun zijn meer via het fb gebeuren bezig.
Was hier niet ergens een draadje met een soort van agenda waar al die groepen en bijeenkomsten in staan?
Wenn du denkst, du denkst, dann denkst du nur du denkst
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: contact en hulp groep Limburg/Zuid-Nederland

Bericht door Dieuwertje »

merel schreef:Nee niet iedereen zit ook hier op dit forum.
Tja, niet handig om het meest gerespecteerde transgender forum van Nederland te negeren. :P
Gebruikersavatar
Joon.1963
Berichten: 76
Lid geworden op: 13 dec 2016, 21:25
Gender: Vrouw
Locatie: Tegelen

Re: contact en hulp groep Limburg/Zuid-Nederland

Bericht door Joon.1963 »

beste luitjes
Binnenkort ben ik bezig hier in venlo bijeenkomsten te gaan organiseren en iedereen is dan welkom. Ben met de gemeente bezig over een geschikte locatie en dan is de bedoeling dat dit dan maandelijks plaats gaat vinden. Hou jullie met de voortgang van de ontwikkelingen hier wel op de hoogte.

met vriendelijke groeten

Jo-an