Nieuwe chat! Zie dit topic.

Waar kan ik lot genoten ontmoeten?

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Gebruikersavatar
carolienolsen
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2014, 19:52
Gender: Man

Waar kan ik lot genoten ontmoeten?

Bericht door carolienolsen »

Hallo,

Het is alweer een tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest met up en downs is carolien er wel en zo ook weer niet.
Mijn partner weet van mijn tv behoeftes en heeft deze ook geacsepteerd, voor een lange periode heb ik mij savonds thuis gekleed als carolien en een enkele keer zag ik de kans een boswandeling te maken.
tot 2 maand terug mijn partner mij vertelde dat ze dit niet zo leuk vond en het liever niet had, hierdoor voelde ik mij echt even heel erg rot zonder al te veel vragen van mijn kant liet ik het er maar even bij en slikte het maar even.
Ik heb me hier echt wel even deppresief door gevoelt en uiteindelijk ben ik toch maar in gesprek gegaan.
Wat bleek nou mijn partner vond het geen fijn idee dat ik hier in de omgeving rond liep als caro en was bang dat ik in elkaar geslagen zou worden of iets dergelijks.
Mijn partner had liever dat ik dit buiten onze regio zou gaan doen en met iemand zodat ik niet alleen zou zijn.
Nu heb ik dus toestemming van haar om met iemand af te spreken maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Op internet word je al snel overspoeld met sex gerelateerde advertenties en het zelf plaatsen van een advertentie word al snel beantwoord met sex gerelateerde mailtjes.
Dat is dus iets waar ik niet naar opzoek ben, ik heb diverse forums af gezocht en meerdere zoek combinaties in google getypt maar ik kom dus niet verder.
Wat ik wel vaak tegen kom zijn tv/ts/tg dagen avonden waar gezamelijk word afgesproken bij een cafe reastaurant of bar maar dit is niet echt de setting waar ik naar opzoek ben.
En dan nu de uiteindelijke vraag hoe kom ik dan in contact met lotgenoten?

Sorry voor de spel en gramatica fouten dit is iets waar ik niet goed in ben.

Als deze vraag al eens behandeld is word ik hier graag op geantendeerd

Groet caro
Ik heb het wel in mij het moet er alleen uitkomen
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Waar kan ik lot genoten ontmoeten?

Bericht door JustMe »

Hoi,

Heb je al bij transvisie gekeken of er een groep is die je aanspreekt? Dat kan een goede plek zijn om contacten te leggen. De bijeenkomsten zijn in Utrecht.

Mariposa (Badhoevedorp, Noord-Holland) organiseert nog wel eens avonden volgens mij, maar dat is niet gratis dacht ik.

En mischien ook dit?

viewtopic.php?f=23&t=5670 [/hr]
Gebruikersavatar
carolienolsen
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2014, 19:52
Gender: Man

Re: Waar kan ik lot genoten ontmoeten?

Bericht door carolienolsen »

Hallo just me bedankt voor je reactie.
Maar ik ben juist niet opzoek naar het bezoeken van groepen als wat jij voor stelde al begrijp ik heel goed dat dit de plek is om lotgenoten te onmoeten .
Maar ik ben niet zo goed in groepen, buiten dat ik het veel te spannend vind om gelijk met zoveel mensen af te spreken.
Ik zou mij er juist beter bij voelen 1 op 1 met iemand af te spreken maar dit is dus weer het lastige als je je niet mengt in de door jou genoemde gelegenheden om iemand te ontmoeten die dit ook zou willen.
Er zijn toch wel meer mensen die dit hebben zou je zeggen alleen waar vind je die?
Ik heb het wel in mij het moet er alleen uitkomen
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Waar kan ik lot genoten ontmoeten?

Bericht door Emma »

Heb het onderwerp even verplaatst uit de openbare vraagbaak. Anders krijgen we alsnog allerlei gekkies die er op willen reageren.

Bijeenkomsten zoals die van T-Nederland en Transvisie zijn geen ‘afspreekbijeenkomsten’. Je gaat, of als je twijfels te sterk zijn, dan ga je niet. Er is niemand die je mist of je er op aan zal spreken dat je er niet was als je had laten doorschemeren dat je misschien wel zou komen. Geen verplichtingen en zo, zelfs niet als je op het laatste moment niet als Caro de deur uit durft, dan ben je nog steeds welkom.

Misschien is het een idee om op die manier eerst met mensen kennis te maken. Een 1 op 1 afspraak is voor de ander waar je die afspraak mee zou willen maken namelijk net zo eng...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
carolienolsen
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2014, 19:52
Gender: Man

Re: Waar kan ik lot genoten ontmoeten?

Bericht door carolienolsen »

Bedankt voor je reactie Emma en voor het verplaatsen van de topic.
Wellicht zal ik mij er eens toe moeten zetten deze stap te maken als dit de enige manier is.
Misschien klinkt het eigenwijs maar ik blijf van mening dat er toch meer zullen zijn die dit hebben?
En 1 op 1 afspreken is ook spannend genoeg maar of er nu 1 persoon is die mij voor het eerst ziet als caro of een hele ruimte vol met mensen ik krijg het er nu al benauwd van ha ha.
En wat nou als ik niet helemaal de juiste kleding keuze heb gemaakt of me niet zo goed heb opgemaakt wederom is er dan maar 1 die dat ziet of een zaal vol.
En is er dan echt geen site waar ik lotgenoten kan ontmoeten die net als ik ook opzoek zijn?
Ik heb het wel in mij het moet er alleen uitkomen
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Waar kan ik lot genoten ontmoeten?

Bericht door Eva »

Zoals in een ander topic ook al eens aangegeven, op dit forum komen met grote regelmaat ontmoetingen tot stand. Als je hier wat langer vertoeft zul je merken dat er anderen zijn met wie je ‘een klik’ hebt. De rest volgt dan gewoonlijk vanzelf.

Gewoon jezelf blijven hier en je leert mensen kennen. Mensen leren ook jou kennen. Heeft wel een béétje tijd nodig natuurlijk ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
carolienolsen
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2014, 19:52
Gender: Man

Re: Waar kan ik lot genoten ontmoeten?

Bericht door carolienolsen »

Bedankt voor je reactie eva.
Ja waarschijnlijk is dat nog het meest voor de hand liggende om hier wat vaker deel te nemen aan gesprekken.
Tijd heb ik genoeg al is de behoefte aan ontmoeten van lotgenoten nog nooit zo groot geweest 😄.
En jezelf zijn is zo makkelijk nog niet maar daar weten jullie allen waarschijnlijk net zoveel over te vertellen, ik doe mijn best en ben al een behoorlijk eind in de richting.
Als je na gaat dat tot een aantal jaar terug ik al mijn spullen wat betreft carolien nog weg heb gegooid omdat ik samen ging wonen en zei hier niet van wist en dat ik dan nu al van mijn partner mag afspreken.
Nu nog iemand om mee af te spreken maar dat zal vast ook wel eens gebeuren.
Ik heb het wel in mij het moet er alleen uitkomen
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Waar kan ik lot genoten ontmoeten?

Bericht door Anon20190516 »

Misschien een goed idee wat Emma opperde?
Kom de eerste keer gewoon niet als”Carolien”,zodat het wat minder eng is. Ik weet zelf hoe kwetsbaar je jezelf voelt om je als je echte “ik” aan de buitenwereld te laten zien.inmiddels is het voor mij normaal om als vrouw zich dagelijks als vrouw te kleden,maar het begin was best eng.maar kom de eerste x gewoon bij een t-avond en klets gewoon wat met de andere dames en heren en wie weet klikt het met iemand en spreek je es met iemand af om te shoppen ofzo. Overigens raad ik je af om zomaar in een bos rond te gaan lopen,ik snap de zorgen van je vrouw,juist in je eentje ben je in zo’n bos kwetsbaar en je hoeft maar 1x zo’n mafkees tegen te komen.....
Sterkte
Gr.Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Waar kan ik lot genoten ontmoeten?

Bericht door Mirthe_s »

Transvisie heeft enkele vrijwilligers die 1 op 1 gesprekken doen.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Waar kan ik lot genoten ontmoeten?

Bericht door Sara »

Hoi Caro, Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je iets in een kleinere setting zoekt. Wellicht dat er hier meer zijn die zoiets zoeken? Wat voor een setting had je in zo’n geval dan zelf in gedachten en als het niet in jouw ‘regio’ kan, wat is dan jouw regio? Misschien helpt dat met vinden 😊