Nieuwe chat! Zie dit topic.

t-Deventer

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

t-Deventer

Bericht door Dieuwertje »

Afbeelding

Vrijdag 13 april vanaf 19:00 zullen de gastvrouwen klaar zitten bij Food & Joy op Brink 80 7411 BX Deventer.
Wij eten daar ter plaatse iets lekkers. Nog geen idee wat er dan op de menukaart staat, maar het wordt vast lekker.
Wil je alleen langs komen en misschien wat drinken. Is ook goed hoor. Als je maar komt

T Deventer is een open bijeenkomst voor transgenders en naasten. Zowel transvrouwen als transmannen zijn natuurlijk welkom en ieder die zich daar tussenin voelt. Daarnaast natuurlijk ook partners, zussen, broers, kinderen en ieder die heel goed bevriend is met een transgender en die wil ondersteunen.
De bijeenkomst wordt gehouden in een gewoon café in Deventer. Dat doen we op die manier om ook aan de wereld te laten zien dat we gewone mensen zijn.
Het is dus niet de bedoeling dat het een travestie partijtje wordt. Kom gewoon zoals je je voelt. Durf je dat nog niet dan ben je evengoed welkom en wie weet kom je de volgende keer wel zoals je je voelt.
Welkom ben je vanaf 19:00 en het duurt tot zolang we zin hebben en er niet uit gegooid worden. Als je eerder wil komen kan dat ook, maar dan heb je kans dat de gastvrouwen er nog niet zijn.

De Brink is goed te belopen voor de meeste onder ons vanaf het station.
Kom je met de auto dan kan je het beste parkeren in de Centrum parkeergarage (adres: Op de Keizer 1, 7411 TC Deventer). Die is na 19:00 niet duur (2017). Aan de westzijde van de IJssel kan ook. Daar is het gratis parkeren. Dan betaal je wel een overtocht per persoon voor het pontje. Het laatste pontje vaart om 23:00. Daar moet je dan wel even rekening mee houden.

Nog even een waarschuwing voor de vrouwen. Kom je op hakken dan is het handig als je daar wat loop ervaring mee hebt. Deventer is immers een oude stad en zo is een deel van de bestrating ook.

Tot in Deventer, de gastvrouwen
Dieuwertje en Janna.
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: t-Deventer

Bericht door Mirthe_s »

Leuk, nog een evenement! Fijn dat ze er steeds (meer) zijn over het gehele land.

Veel plezier!
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: t-Deventer

Bericht door Anne V »

Mooi dat er een vervolg komt. Fijne avond daar in de Koekstad.
Ik hou het die avond bij Sam Sam (kan eindelijk weer eens na lange tijd).
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: t-Deventer

Bericht door Anon20180730 »

Dieuwertje schreef: 02 apr 2018, 13:09
Het is dus niet de bedoeling dat het een travestie partijtje wordt. Kom gewoon zoals je je voelt.
't lijkt er nogal op dat traviesten / crossdressers geen gewone mensen zijn? Leg eens uit wat in een jouw ogen 'n 'travestie partijtje' is.. enne wat wat mag 't daar in Deventer dan eigenlijk wél zijn? 'Lijkt mij meer op 'n saaie boel, ondanks dat 't een mooie stad is. Nou ja.. sluit maar lekker mensen buiten, blijkbaar past dat wel bij ons soort (gewone) mensen :(
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: t-Deventer

Bericht door Gwenda »

Irene schreef:
Dieuwertje schreef: 02 apr 2018, 13:09
Het is dus niet de bedoeling dat het een travestie partijtje wordt. Kom gewoon zoals je je voelt.
't lijkt er nogal op dat traviesten / crossdressers geen gewone mensen zijn?(
Helaas Irene, zijn er altijd een paar die andere dingen zoeken dan gewoon sociaal doen. De meeste transgenders zijn ooit crossdresser geweest, om iedereen maar in een vakje te stoppen.
Blijkbaar heeft die zin je geraakt, gezien jouw reactie.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: t-Deventer

Bericht door Sara »

Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: t-Deventer

Bericht door Gwenda »

Zeer relevant, de discussie hoort in die topic wat mij betreft.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: t-Deventer

Bericht door Anon20190122 »

Irene schreef: 03 apr 2018, 22:59
Dieuwertje schreef: 02 apr 2018, 13:09
Het is dus niet de bedoeling dat het een travestie partijtje wordt. Kom gewoon zoals je je voelt.
't lijkt er nogal op dat traviesten / crossdressers geen gewone mensen zijn? Leg eens uit wat in een jouw ogen 'n 'travestie partijtje' is.. enne wat wat mag 't daar in Deventer dan eigenlijk wél zijn? 'Lijkt mij meer op 'n saaie boel, ondanks dat 't een mooie stad is. Nou ja.. sluit maar lekker mensen buiten, blijkbaar past dat wel bij ons soort (gewone) mensen :(
Wordt gewoon gevraagd om op een beetje normale manier te verschijnen zo moeilijk is dat toch niet?
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: t-Deventer

Bericht door Dieuwertje »

Bovendien heb ik nooit gemeld dat crossdressers niet welkom zouden zijn. Dan had ik toch zeker in november al iemand weg moeten sturen :-). Niet gedaan en gaan we ook niet doen.
En laat ik duidelijk zijn: Het is ook een avondje uit. Je hoeft er dan ook niet als een grijze muis uit te zien. Maar in mijn ogen is travestie toch een andere richting dan de crossdressers, transvrouwen en transmannen in gaan.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: t-Deventer

Bericht door Sara »

Weet je, vrouwelijkheid/mannelijkheid, authenticiteit, etc. zit 'm niet in een label dat je zelf voert of dat anderen voor je hebben gereserveerd, ook niet in een deskundigenverklaring overigens.

Het lijkt me helemaal terecht dat T-Nederland van deze bijeenkomsten geen ‘date-gelegenheid’ wil maken. Alhoewel er altijd een spanningsveld zal blijven op het gebied van presentatie, denk ik ook wel dat er een vage ondergrens van fatsoen is. Desalniettemin denk dat het op een manier te formuleren is. Door expliciet ‘travestie’ te noemen, wordt er een groep mensen weggezet die zich al dan niet op basis van een andere omschrijving identificeren met zo’n term.

Zelf ben ik er dit keer niet bij overigens, het is al een druk weekje voor mij, maar wellicht weer de volgende keer 🙂