Nieuwe chat! Zie dit topic.

Discussie maatschappijleer

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Discussie maatschappijleer

Bericht door Simon »

Hoi iedereen,

Ik gooi het maar even hier neer, ik hoor het graag als het hier verkeerd staat.

Voor maatschappijleer moet ik op een forum een discussie over een maatschappelijk onderwerp houden en daarbij minstens 25x een berichtje met een of meerdere mensen uitwisselen. Is er hier iemand (of meerdere iemanden) die met mij een discussie zou willen voeren over een transgender-gerelateerd onderwerp? Het onderwerp staat vrij, dus ik sta open voor suggesties en anders bepaal ik het onderwerp zelf. Ik moet screenshots inleveren, en ik zal daarbij de namen en profielfoto's uiteraard weghalen/doorstrepen/verbergen/op welke manier dan ook onleesbaar maken.

Qua onderwerp zat ik zelf te denken aan de manier waarop er op middelbare scholen om moet worden gegaan met transgender jongeren, hoe de regels rond toiletten en kleedkamers voor gym moeten zijn, hoe er met de naam moet worden omgegaan in de wandelgangen en op toetsen voordat er een officiele naamswijziging heeft plaatsgevonden, etc. Andere ideeën, heel graag!

Ik hoor graag van jullie!
Groetjes,

Simon
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Discussie maatschappijleer

Bericht door KeepzD »

Ik werk graag mee Remi!
Forever myself
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Discussie maatschappijleer

Bericht door Sara »

Interessant onderwerp, lijkt me geen probleem!
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Discussie maatschappijleer

Bericht door Irene_de_Vreede »

wil ik graag aan meewerken
Irene
Gebruikersavatar
AstroNoud
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 aug 2017, 23:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Gelderland

Re: Discussie maatschappijleer

Bericht door AstroNoud »

Als je nog hulp nodig hebt dan wil ik ook zeker meehelpen!
I will not yield!
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Discussie maatschappijleer

Bericht door Simon »

Jullie zijn geweldig! Ik maak ergens vandaag in dit draadje mijn eerste post wel even, dan ga ik vanaf daar screenshots maken.
Groetjes,

Simon
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Discussie maatschappijleer

Bericht door AJpoekie »

Leuke thema's voor een discussie, wil hier ook wel aan meewerken ;-)
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Discussie maatschappijleer

Bericht door Simon »

Bij deze dus! Ik wil hier het liefst zo snel mogelijk vanaf zijn, ik ben maatschappijleer helemaal zat (dit stukje laat ik mooi even buiten de screenshots vallen, sorry meneer).

Ik wil het graag met jullie hebben over transgender jongeren op middelbare scholen. Ik snap dat het verschil tussen transjongens en transmeisjes zeker op scholen nogal anders behandeld (kunnen) worden en ik was wel benieuwd naar jullie mening hierover. Hoe zouden scholen het aan moeten pakken? Je kunt iedere leerling het recht geven om met gym de kleedkamer te gebruiken die ze willen (mits onderbouwd, dat wel), maar ik denk dat je dan snel protesterende ouders krijgt. Bovendien zit ik op een christelijke school, dus voor mijn specifieke school zou de aanpak nog anders kunnen zijn, en aan de hand daarvan mijn vraag: mag dat? Mag je als school zeggen "wij zijn een christelijke school en we willen dat trans-gedoe niet stimuleren". Mag je als school je leerlingen verbieden om zichzelf te zijn?
Groetjes,

Simon
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Discussie maatschappijleer

Bericht door Marica »

Remi schreef: 21 sep 2018, 11:57 Bij deze dus! Ik wil hier het liefst zo snel mogelijk vanaf zijn, ik ben maatschappijleer helemaal zat (dit stukje laat ik mooi even buiten de screenshots vallen, sorry meneer).

Ik wil het graag met jullie hebben over transgender jongeren op middelbare scholen. Ik snap dat het verschil tussen transjongens en transmeisjes zeker op scholen nogal anders behandeld (kunnen) worden en ik was wel benieuwd naar jullie mening hierover. Hoe zouden scholen het aan moeten pakken? Je kunt iedere leerling het recht geven om met gym de kleedkamer te gebruiken die ze willen (mits onderbouwd, dat wel), maar ik denk dat je dan snel protesterende ouders krijgt. Bovendien zit ik op een christelijke school, dus voor mijn specifieke school zou de aanpak nog anders kunnen zijn, en aan de hand daarvan mijn vraag: mag dat? Mag je als school zeggen "wij zijn een christelijke school en we willen dat trans-gedoe niet stimuleren". Mag je als school je leerlingen verbieden om zichzelf te zijn?
Dan zou ik zeggen dat wij transgenders OOK God's schepselen zijn. Nu ben ik helemaal niet gelovig opgevoed, maar zoiets zou ik gewoon gebruiken als het nodig zou zijn.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Discussie maatschappijleer

Bericht door KeepzD »

Er staat onder andere in de 10 geboden "heb een ander lief zoals uzelf". Daarin lees ik terug, behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden.
Ik ben daardoor ook van mening dat je NOOIT iemand mag weigeren om zichzelf te zijn, jezelf zijn is immers het grootste goed wat er is.
Hierbij zijn er meerdere varianten van ideeen om er (gezamenlijk met de transgender) uit te komen hoe iemand zichzelf kan zijn en ook de omgeving er gelukkig bij is. Een groot deel hier van zit in mijn mening in de communicatie.
Forever myself