Nieuwe chat! Zie dit topic.

Telefoongesprekje

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Willemijn
Gast

Telefoongesprekje

Bericht door Willemijn »

Ik ben een tweedejaars student journalistiek en komende woensdag hebben mijn redactie en ik een radio-uitzending.

Ik zoek iemand die tijdens de uitzending een telefoongesprek zou willen houden met de presentator. Het gesprek zal niet langer dan 5 minuten duren. Het is alleen audio, geen beeld. Van tevoren kunnen afspraken gemaakt worden wat wel en niet gevraagd mag worden.

Het gaat vooral over het nieuws dat een transgender man in het Verenigd Koninkrijk niet word gezien als de vader van zijn kindje.

Ik zoek dan ook iemand die geboren is als vrouw, een kind heeft gekregen en als vader geregistreerd staat.

Ik hoop heel erg dat u mij verder kan helpen of weet met wie ik anders contact op kan nemen.

Met vriendelijke groet,
W.G.
[email protected]

edit: persoonlijke gegevens verwijderd door beheer
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Telefoongesprekje

Bericht door Benjamin »

Zomaar een vraag: om welk radioprogramma gaat het?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Willemijn
Gast

Re: Telefoongesprekje

Bericht door Willemijn »

De uitzending wordt opgenomen op de Hogeschool Utrecht en komt op onze website, https://younews.hu.nl.

Voor het telefoongesprek maakt het natuurlijk niet uit waar je bent. Het duurt maar vijf minuten! Van tevoren loop ik de vragen met je door via de telefoon zodat je weet wat voor vragen gesteld worden.

Laat het me weten of jij of iemand die je kent geïnteresseerd is! Mijn mail staat hieronder.

Met vriendelijke groet,
W.G.
[email protected]

edit: persoonlijke gegevens verwijderd door beheer
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Telefoongesprekje

Bericht door Marijn »

De vraag is of zo'n persoon überhaupt bestaat, want ik begrijp uit een post elders op het forum dat het hier net zo gaat als in het VK. Al zei een artikel in de Guardian wat anders. In het laatste seizoen van Hij is een Zij zit in ieder geval Ruben, een transman die een kind kreeg. En ik volg op Insta iemand, maar die is non-binary.

In beide gevallen zou ik niet weten of ze als moeder of vader geregistreerd staan.

Er zijn ook transmannen die pas in transitie gaan als ze al een kind hebben, maar of de registratie dan achteraf aangepast wordt...
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown