Nieuw seizoen Hij is een Zij

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Nieuw seizoen Hij is een Zij

Bericht door Simão »

AnneCeleste schreef: 18 jun 2021, 10:58
En over hoeveel mensen het zien: de kijkcijfers gaven iets van 300-500k aan, dus niet super veel maar ook niet niemand. En zeker niet alleen de trans community.
Dat zeg ik ook niet, alleen dat het "erg niche" is en de meeste kijkers trans of questioning. Verder mensen die oprechte belangstelling hebben, vandaar ook de overwegend positieve reacties.
Ik wilde alleen maar zeggen dat het niet echt bekeken wordt als populaire "freak show" waar het voorheen wel eens van is beschuldigd, iets wat ik me niet kon voorstellen, vandaar dat ik dat onderzoek ben gaan doen, van wie er nou eigenlijk kijkt en wie het kent.
Overigens is de transcommunie natuurlijk ook nog groter dan waar men zicht op heeft omdat nu eenmaal niet iedereen out is, of het zeker weet en mee doet aan enquêtes, in behandeling of op andere manier te volgen. Maar zeker is dat best een groot aantal mensen bezig zijn met of vragen hebben over hun eigen gender identiteit en dit zijn juist de mensen die veel hebben aan zo´n programma.
Off topic, maar over studies op het gebied van genderindentiteit kun je hier lezen en dat is dus vooral gebaseerd op mensen die dus vragenlijsten hebben ingevuld.

Betreffende medische scenes: Persoonlijk vind ik het te begrijpen en goed dat er scenes inzitten die medisch ver gaan, zodat men niet te makkelijk denkt over procedures. Vooral buitenstaanders dan, mensen die het ondergaan zijn over het algemeen al goed voorgelicht en hebben over het algemeen alles ook al goed afgewogen.
Ik snap wel ook dat medische procedures op TV voor sommigen nou niet echt een vorm van ontspanning zijn. Gulden middenweg lijkt me een kleine waarschuwing over welke scenes gaan volgen, maar ik heb tot nu toe het idee gehad dat er wel een soort van inleiding was?
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark