Oproepje voor gesprekken

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Barbarella »

Ik ben veel te moe om uitgebreid te reageren. Dus ik zeg het maar even zo. Dat de gordijnen open staan betekend niet dat je uitgebreid naar binnen hoeft gaan staren. Dit komt op mij ook nog eens over als "De gordijnen stonden open en ik sta al een tijdje verdekt opgesteld naar binnen te staren, maar ik wil graag meer weten dus ik bel even aan. " .

Je hoeft mij niets uit te leggen over wat een open en wat een gesloten forum is omdat ik dat wel weet. Ik ga alleen uit van algemeen fatsoen.

Ja ik weet dat bij het VU bestudeert wordt, daar heb ik voor getekend.

Goede zorg is gebasserd op onderzoek, slechte zorg ook.

Barbarella

P.S

Ik begin er helemaal een broertje dood aan te krijgen dat het blijkbaar normaal is om transen maar te pas en te onpas vanalles te vragen. ZET DAT MAAR IN JE ONDERZOEK...
Laatst gewijzigd door Barbarella op 23 jun 2014, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Janneke »

welkom in 2014. het internet heeft geen gordijnen
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Barbarella »

Janneke schreef:welkom in 2014. het internet heeft geen gordijnen
Oh ja wel hoor!

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Barbarella »

Overgens vind ik het een totaal ander verhaal als iemand die zelf trans gevoelens heeft mee leest.

B
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Janneke »

Ik denk dat het juist goed is dat zoveel mogelijk mensen lezen wat voor problemen er spelen onder transgenders!
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Barbarella »

Het grote nadeel van transen in de media is dat je altijd als de trans waar mensen via de media het laatste kennis meegemaakt hebben gezien zal worden. Om zowel zichtbaar of openlijk trans te zijn en gezien te worden als individu kan je alleen zelf doen en gaat van mens op mens. Als ik in de media wil treden dan treed ik wel in de media. Ik post hier om mijn wel en wee te delen met andere transen, niet om voorlichting te geven. Voorlichting geef ik aan mijn omgeving en dat vind ik meer dan voldoende,

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Sabrina
Berichten: 293
Lid geworden op: 27 jun 2013, 22:38
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Sabrina »

Raisa schreef:
Janneke schreef:Wat is dat voor document? Afgeleide van de standards of Benjamin?
Het is niet een recente standards of care aangezien het VUmc zich daar niet aan houdt. Het is een heel oud stencil dat de vu aan potentiele patienten uitgeeft waarin hun procedure wordt uitgelegd.
Bedoel je die uit de jaren '80 die met een typemachine getikt is?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Danielle »

Barbarella schreef: Ik begin er helemaal een broertje dood aan te krijgen dat het blijkbaar normaal is om transen maar te pas en te onpas vanalles te vragen. ZET DAT MAAR IN JE ONDERZOEK...
Op een specifiek voor dat doel gecreëerde plek op een forum voor transgenders, mét toestemming van de mods. Vind ik niet te onpas om hier iemand vragen te stellen. Daarbij stelt Julia hier nog niet eens inhoudelijke vragen, ze vraagt enkel om contact met mensen voor wie het transitietraject niet makkelijk is verlopen. Veel netter en duidelijker kan je zo'n onderzoeksoproepje niet doen.

Ik hoop niet voor je dat je ooit de illusie hebt gehad dat dit forum alleen maar door andere transgenders wordt gelezen. De openbare delen worden absoluut bekeken door o.a.: familie en vrienden van transgenders, geïnteresseerden die gewoon meer willen weten over het onderwerp, HNG's (M/V) die hier fap-materiaal hopen te vinden én scholieren/studenten/onderzoekers die bezig zijn met een werkstuk, project of scriptie over het onderwerp. Dat is nu eenmaal inherent aan het onderwerp. Als je dat niet wil: zoek dan je heil in besloten fora als Issis of ga naar praatgroepen waar je face-to-face mensen spreekt en precies kan zien wie er aanwezig is.

@Jenny: Ik ben vrij gemakkelijk door het traject heen gefietst. Volgens mij kan ik dan niet veel meer toevoegen aan je onderzoek. Maar vragen staat je vrij als je nog iets wilt weten.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Julia_elmecky
Gast

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Julia_elmecky »

@ Barbarella, ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Ik heb ook even met de moderator overlegd, m.b.t het feit dat dit een open forum is. Maar ik vind het belangrijk om jouw privacy te respecteren en zal dan ook jouw berichten hier op het forum niet lezen.

@ Danielle, bedankt voor het aanbod, zal ik zeker doen op het moment dat dit nog nodig zal zijn voor het onderzoek!

Groetjes,
Julia
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Oproepje voor gesprekken

Bericht door Barbarella »

Okay , ik had met alles wat er nu aan de hand is in mijn leven beter niet kunnen reageren. Ik snap wat een open forum is maar nog steeds ben ik niet al te dol op intesieve meelezers.

Jenny veel geluk met je onderzoek.

Barbarella
Na mij de zondvloed!