Social Work Project Transgenders

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Annaatje
Betrokkene
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2015, 10:22
Gender: Vrouw

Social Work Project Transgenders

Bericht door Annaatje »

Hallo allemaal!
Wij zijn een eerstejaars groepje leerlingen van de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening uit Rotterdam.
Wij zijn op dit moment bezig met een project wat betreft eenzaamheid. Wij zijn op dit moment aan het onderzoeken hoe de eenzaamheid is binnen de transgenders. Wij moeten aan het eind van ons project een beroepsproduct bedenken voor transgenders. Dit kan betrekking hebben op de eenzaamheid, maar als wij erachter komen dat transgenders over het algemeen niet eenzaam zijn, dan kan dit natuurlijk ook ergens anders over gaan!
Onze vraag aan jullie is dan ook: Voelen jullie je wel eens eenzaam en zijn er bepaalde dingen die jullie missen of tekort komen in het dagelijks leven waar wij misschien iets voor kunnen onderwerpen?
Wij willen jullie alvast heel erg bedanken, want jullie zullen ons een heel stuk op weg helpen!

Met vriendelijke groetjes
Groep 17 van Social Work. :D :D :D
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Stephen »

Goedemorgen!

Allereerst vind ik het een leuke opdracht wat jullie moeten doen! Ik zal jullie iets over mijn situatie vertellen, hopelijk hebben jullie er iets aan?

Ja, ik ben eenzaam. Dit komt omdat ik mede door mijn openheid in het verleden (niet op het gebied van transgenders etc) tegenover anderen. Ze hebben veel misbruik van me gemaakt. Ben daardoor volledig dichtgeklapt. In die tijd kwam mijn gevoel ook naar boven dat ik liever vrouwelijker wil zijn dan man. Maar ik ben zo bang dat ik niet geaccepteerd wordt in mijn omgeving, daarom heb ik weinig vrienden. :fpalm: Er is maar 1 persoon die het weet van mij en het contact niet verbroken heeft. Ik heb het gevoel dat anderen mij niet zo accepteren zoals ik ben. Terwijl iedereen zegt, dat ik mezelf moet zijn maar eigenlijk mag ik dat dus niet. Want dan gaan ze weer pesten. En dat is ook zo op liefdesgebied. Omdat ik vertrouwen en eerlijkheid het belangrijkste in een relatie vind, ze ik als ik met iemand een tijdje date eigenlijk toch naar mijn mening redelijk op tijd dat ik transgender ben. Wordt door bijna niemand geaccepteerd, of ze lachen erom of ze walgen ervan. Dus tot nu toe nog steeds single en eenzaam!

Zo. Dat was kort mijn verhaal! Als jullie nog vragen hebben, stuur me maar een PM :) wil graag verder helpen dan!

Groetjes, Stephentje
Gebruikersavatar
ada
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 nov 2012, 15:21
Gender: Vrouw
Locatie: hoogvliet

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door ada »

Ik wil graag op je reageren want ik leef al 9 jaar als vrouw (m naar v)
Maar wil dit alleen doen via PB want het is echt privé.
Wees je zelf en niet een ander
Annaatje
Betrokkene
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2015, 10:22
Gender: Vrouw

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Annaatje »

Hallo heel erg bedankt voor jullie reacties!
Wij willen jullie heel graag benaderen via een PB, maar op de een of andere manier lukt dit niet..
Als wij een PB naar jullie sturen, dan komt hij in de Postvak Uit, weten jullie hier meer van?

Groetjes groep 17
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Barbarella »

Hallo

Wat is een beroepsproduct? En hoe definieer je eenzaamheid?

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Anon20180501 »

Als wij een PB naar jullie sturen, dan komt hij in de Postvak Uit
Hi Annaatje...

Een verzonden bericht blijft in 'Postvak uit' staan zolang deze niet is opgehaald/gelezen door de ontvanger.
Hierna verhuist het bericht naar Verzonden berichten.

grts Daniéla
Gebruikersavatar
ada
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 nov 2012, 15:21
Gender: Vrouw
Locatie: hoogvliet

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door ada »

Daniéla schreef:
Als wij een PB naar jullie sturen, dan komt hij in de Postvak Uit
Hi Annaatje...

Een verzonden bericht blijft in 'Postvak uit' staan zolang deze niet is opgehaald/gelezen door de ontvanger.
Hierna verhuist het bericht naar Verzonden berichten.

grts Daniéla
Heb niets in mijn PB
Wees je zelf en niet een ander
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Anon20180501 »

Dat kan zijn omdat men zich vergist heeft in de naam van de geadresseerde Ada. Ik kan dat niet achterhalen maar Annaatje zelf zou dat iig wel even kunnen chequen.

grts Daniéla
Annaatje
Betrokkene
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2015, 10:22
Gender: Vrouw

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Annaatje »

Barbarella schreef:Hallo

Wat is een beroepsproduct? En hoe definieer je eenzaamheid?

Barbarella
Hallo Barbarella,
Een beroepsproduct wil eigenlijk zeggen een product of een activiteit voor transgenders om de eenzaamheid te verminderen.
Denk hierbij aan bijvoorbeeld een kledinglijn, een spel enzovoort. Een middel om transgenders te helpen!

Groetjes Isabeau van Social Work
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Jennifer W »

Kledinglijn is misschien wel het meest interessante.
Waarbij kleding in principe niet afwijkt van regulier, alleen beter passend bij de vaak wat afwijkende lichaamsvormen/verhoudingen en wellicht iets helpen de juiste vorm te geven.

Maar ehm, welke groep onder de transgender paraplu hebben jullie precies in gedachten?

Afbeelding