GEZOCHT

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
SRenate
Gast

GEZOCHT

Bericht door SRenate »

Lieve Allemaal,

Ik ben Renate, 22 en studeer deze periode af in journalistiek. Voor mijn afstudeerproductie maak ik een human interest glossy voor en over transgenders. Hiervoor ben ik op zoek naar leuke jongeren die met mij in contact willen komen. Ik ben op zoek naar iemand met wie ik mee kan naar bijvoorbeeld het VUmc om daar een medische reportage over te maken. Verder ben ik bezig met het verzamelen van allemaal leuke, mooie en grappige verhalen over 'de eerste keer'. En daarmee bedoel ik bijvoorbeeld de eerste keer naar de sauna, de eerste keer aan een nieuwe liefde vertellen dat je vroeger in een ander lichaam zat, de eerste keer shoppen, etc! Verder ben ik natuurlijk ook heel erg benieuwd naar wat jullie van het idee (een magazine voor transgenders) vinden.

Ik hoop erg dat jullie het leuk vinden en dat jullie een stukje van jullie leven met mij willen delen, het is in veilige handen.

Liefs,
Renate
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: GEZOCHT

Bericht door Emma »

Hoi Renate,

Meteen een tegenvraag: waarom "leuke jongeren"? Waarom geen leuke ouderen of irritante jongeren?

Je moet je doelgroep wel een beetje kennen. Nu is het voor een afstudeeropdracht, maar als je het nu eens echt in een glossy zou krijgen? Heb je nagedacht over de impact die het heeft op de levens van die jongeren om in een blad zo exposed te worden? Weet je zeker dat ze daar zelf goed over nagedacht hebben?

De jongeren hebben met exposure van hun transgender zijn het meest te verliezen. Zij kunnen over het algemeen een leven gaan leiden zonder dat er ook maar iemand, behalve dan de mensen die hen het meest na zijn, te weten komt dat zij transgender zijn. Na een publicatie kan dat zomaar voorbij zijn. Dat is een heel groot offer voor een stukje in een krant of tijdschrift.

Groetjes,
Emma
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: GEZOCHT

Bericht door Anon20180501 »

Over de gevolgen moet je inderdaad goed nadenken Emma. De reden dat ik de publiciteit niet opzoek is dat je je 'anonimiteit' daarmee op het spel zet, en dat is gezien ons algemeen belang dat door dergelijke initiatieven gediend wordt en wat ik van harte toejuich natuurlijk een beetje hypocriet en laf van me... :oops:

Ik kan me er in vergissen maar in mijn beleving richtte programmamakers en journalisten zich tot nu toe veelal op 'oudere' transgenders en de specifieke problemen waar je als 'oudere' tegenaan loopt, persoonlijk juich ik dan ook dit initiatief toe. :eusa-shifty:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: GEZOCHT

Bericht door Emma »

Eh, nee, sla het eerste seizoen Hij is een zij er maar op na... Hun tweede seizoen leek in eerste instantie te mislukken omdat ze niet genoeg jongeren konden vinden.

De media aandacht lijkt zich te splitsen in aandacht voor aaibare jongeren en opvallende ouderen. En ik denk dat we dat niet moeten willen, zo'n tweedeling.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: GEZOCHT

Bericht door Anon20180501 »

"Hij is een zij" is in mijn ogen dan ook een van de uitzonderingen Emma.
Daar zou dit initiatief een hele goede aanvulling op kunnen zijn.

Bang voor een tweedeling ben ik niet, wel voor een eenzijdige beeldvorming.
Ik ken namelijk ook aaibare oudere en opvallende jonge transgenders... :)
SRenate
Gast

Re: GEZOCHT

Bericht door SRenate »

Hoi Emma,

Bedankt voor je reactie.

Leuk was misschien geen goede woordkeuze, het mogen ook enorm stomme jongeren zijn hoor, maar dit leek me wat leuker en vriendelijker overkomen! Plus dat ik er vanuit ga dat dit meer mensen aanspreekt op deze manier :) Verder zoek ik jongeren omdat mijn glossy een doelgroep heeft van 18 tot en met 25 jaar. Iets erboven of onder is geen probleem.

Verder snap ik heel goed dat sommigen ervoor kiezen om hun anonimiteit te behouden, maar er zijn ook heel veel jongeren die het juist willen delen en willen laten zien wie ze zijn en juist de 'taboe' die er nog heerst willen doorbreken. Voor dat laatste ben ik ook, anders zou ik dit product natuurlijk niet neer zetten.

Ik respecteer iedereen zijn of haar keuze, maar het zou erg leuk zijn als er een paar jongens en meiden zijn die zichzelf willen laten zien en wie weet ontmoet ik ze hier. Ik heb al wat interviews en contact gehad en tot nu toe waren de reacties erg leuk en positief!

Groetjes,
Renate
SRenate
Gast

Re: GEZOCHT

Bericht door SRenate »

Hoi Daniela,

Wat leuk om te horen dat je het een leuk initiatief vindt!

Verder is het natuurlijk helemaal prima als jij liever een beetje anoniem blijft, iedereen is daar anders in. Toevallig heb ik een dame geïnterviewd die zich in eerste instantie ook niet echt de aangewezen persoon voelde om een interview te doen, maar achteraf vond ze het hartstikke leuk! Dat soort dingen maken mijn dag dan helemaal goed.

Daarbij is het voor mij nu een afstudeerproductie, geen magazine dat in de kiosk komt te liggen (helaas, maar wie weet ooit)! En leuke of grappige verhalen delen is toch nooit verkeerd ;)

Mocht iemand een kennis/familie/vriend hebben binnen de doelgroep, het lijkt mij hartstikke leuk om met diegene in contact te komen!

Groetjes,
Renate
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: GEZOCHT

Bericht door Anon20180501 »

Daarbij is het voor mij nu een afstudeerproductie, geen magazine dat in de kiosk komt te liggen (helaas, maar wie weet ooit)!
Dat het je afstudeerproject betrof had ik begrepen Renate. Maar tot inzicht komt men oa dmv 'veldonderzoek' en die know-how zal ook heus wel zonder 'glossy' haar vruchten af gaan werpen... ooit! ;)
Gebruikersavatar
Petra57
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2015, 11:35
Gender: Vrouw

Re: GEZOCHT

Bericht door Petra57 »

ik heb een hoop ellende gezien van een trans in de media half jaren 80 in Hoofddorp. Stenen door de ramen en vul de rest maar in.

Gr Petra

Ik heb zelf ook in een blad gestaan maar daar koos ik zelf voor en dat moet je wel overwogen doen, (zonder foto) naam anders plaats anders etc.
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: GEZOCHT

Bericht door Yentl »

Blij dat ik er pleite ben dan.

De stip en de stip 2.0 ook nooit begrepen. Brrrrrrr. Bob's Uitgeest veel beterderder.
Sweet kiss of goodbey