Profielwerkstuk Transgenders

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
LotteBlommaart
Gast

Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door LotteBlommaart »

Hoi allemaal,
Wij, (Lotte en Sanne) houden ons profielwerkstuk over transgenders. We zijn enorm benieuwd naar jullie eigen ervaringen, daarvoor hebben wij een enqûete gemaakt. Wij zouden het heel fijn vinden als jullie deze enqûete in willen vullen en ons zo kunnen helpen met ons profielwerkstuk.
De enquete gaat met name over jullie eigen ervaringen.
Als jullie nog vragen of opmerkingen hebben kunnen jullie altijd mailen naar [email protected]
link naar enqûete:
http://www.enquetemaken.be/toonenquete. ... =&project=

Groetjes,
Lotte en Sanne
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Anon20190122 »

Als je sirieus antwoorden wilt hebben denk dan eerst na over hoe je iets formuleert!
Als je het dan over ombouwen gaat hebben wordt je enquête als beledigend ervaren en zeker niet verder ingevuld! :fpalm: beetje jammer zo! :fpalm:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Emma »

Hoi Lotte en Sanne,

Misschien is het een idee om de enquête even offline te halen en eerst de vragen na te lopen? tanisha heeft wel heel erg gelijk hoor. En ik denk dat als je in je werkstuk uitlegt wat er mis was met je eerste serie vragen, je pas echt laat zien dat je iets geleerd hebt en dat ook weer uit kunt dragen.

Groetjes,
Emma
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Barbarella »

Waarom wordt dit niet gewoon verwijdert?

De zoveelste die op het forum aankomt en direct vragen over sexualiteit gaat stellen.

Je vraagt cis mensen niet naar sexualiteit bij een eerste kennismaking. Trans mensen ook niet.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Emma »

Dit is de openbare vraagbaak, Barbarella. Het staat een ieder vrij naar de enquête te kijken en te besluiten de vragen wel of niet te beantwoorden. Het gaat niet om een nieuw forumlid dat de vragen stelt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Alice »

tanisha schreef:Als je sirieus antwoorden wilt hebben denk dan eerst na over hoe je iets formuleert!
Als je het dan over ombouwen gaat hebben wordt je enquête als beledigend ervaren en zeker niet verder ingevuld! :fpalm: beetje jammer zo! :fpalm:
Tanisha,
een idee zou zijn om de niet beledigende termen te plaatsen daar niet iedereen op de hoogte is van de juiste bewoordingen. En ja, men komt het woord 'ombouwen' overal tegen zodat voor iemand die geen transgender is het gebruikelijke woord is, men weet niet beter.

Ombouwen, geslachtelijke aanpassing?
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Claire »

Als mensen een werkstuk gaan maken mag je toch ook wel verwachten dat ze zich erin verdiepen zodat de
juiste vragen en correcte terminologie gebruikt wordt.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Barbarella »

Emma schreef:Dit is de openbare vraagbaak, Barbarella. Het staat een ieder vrij naar de enquête te kijken en te besluiten de vragen wel of niet te beantwoorden. Het gaat niet om een nieuw forumlid dat de vragen stelt.
Om de enquette te bekijken zul je vragen moeten beantwoorden. Je kan natuurlijk kul antwoorden geven om er achter te komen wat de vragen zijn om vervolgens te besluiten of je wel of niet mee wil doen.

Dat heb ik gedaan en ik heb besloten dat ik niet mee wil doen. Ik begrijp niet dat er toestemming is gegeven om de link naar de enquette op het forum te zetten. Het is niet okay voor scholieren om over "ombouwen" te praten. Het is niet okay om er vanuit te gaan dat je bij een trans in het eerste gesprek vragen over sexualitiet te stellen iets is dat mag.

Het is duidelijk dat het beeld dat Sanne en Lotte, die verder volkomen annoniem zijn, hebben zover afstaat van de realiteit dat het beantwoorden van de vragen verder geen zin heeft.

Waarom wordt dit toegestaan?

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Emma »

Je wilt niet weten water af en toe voorbij komt. In deze discussie zijn er nu zelfs gasten die een poging doen zich met het beleid van de mods te bemoeien. Maar regelrechte verzoeken om seksueel contact, of vergelijkbare verzoeken die verpakt zijn in iets anders...
Het is geen doen om alles te controleren, bij verzoeken voor werkstukken en zo kun je meestal wel uit gaan van de goede bedoelingen van degenen die de vraag stellen. En als er 'foute' termen gebruikt worden, wordt dat over het algemeen snel genoeg gezegd. In die zin denk ik eerder dat de goedbedoelende vragenstellers tegen ons beschermd moeten worden dan andersom.
Goedkeuren van een bericht betekent niets anders dan dat, goedkeuren van het bericht. Eventuele externe sites waarnaar gelinkt wordt goedkeuren beginnen we niet aan. Stel nu dat iemand bij het posten hier een hele nette pagina heeft gemaakt en die na goedkeuring vervangt door heel iets anders. Zou zomaar kunnen. Dus de goedkeuring gaat niet verder dan het bericht hier op het forum.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Profielwerkstuk Transgenders

Bericht door Anon20190122 »

Ben ik hier nu de enige die zich er over verwonderd waarom de topic starters niet meer reageren?