Scriptie onderwerp

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Sjoerd
Gast

Scriptie onderwerp

Bericht door Sjoerd »

Aangenaam, mijn naam is Sjoerd van Hemert. Ik ben een vierdejaars student aan de Hogeschool van Amsterdam richting Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Momenteel zit ik in mijn oriënterende fase met betrekking tot een scriptieonderwerp (beroepsvraagstuk), die mogelijk te koppelen is aan een desbetreffende organisatie. Vanuit de opleiding is de opdracht dat de scriptie een hulpverleningsverlegenheid, ethisch probleem of een ander problematiek achterhaald en een methodiek ontwikkeling daaruit laat voortvloeien.

Het zoeken naar een geschikt onderwerp of problematiek is pittig en schiet nu nog alle kanten op. Het is helder wie mijn doelgroep is maar een gericht onderwerp nog niet.

Ik heb verschillende oriënterende gesprekken met een aantal transgender jongeren gehad waaruit blijkt dat er verschillende problemen spelen binnen het hulpverleningstraject. De onderwerpen eenzaamheid, hulpverlening binnen de wachttijd en nazorg zijn terugkerend.

Herkennen jullie deze onderwerpen? of zijn er binnen het traject van hulpverlening meerdere onderwerpen die verbeterd kunnen worden? Ik zou graag de hulpverlening willen verbeteren of versterken. Is er iemand die mee hierbij zou kunnen helpen om een geschikt onderzoeksvraagstuk te vinden?

Ik hoop zo spoedig mogelijk iets vernemen om verder te kunnen gaan met mijn scriptie.

Met vriendelijke groet, :hbeat:

Sjoerd van Hemert
[email protected]