transgender pronouns

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Confused broertje
Gast

transgender pronouns

Bericht door Confused broertje »

Vraagje aan iemand die mij wil en kan helpen: mijn zus zit bij asv Gay, een open lgtb studenten vereniging. Nu zie ik haar vrienden wel eens en daar zitten wat transgenders en dergelijke bij. Mijn zus zei dat deze personen soms niet als de hij/hem of zij/haar waarmee ik ze bestempelde benoemd wilden worden. Echter ik voel me daar nogal oncomfortabel mee. Mensen mogen voor zichzelf natuurlijk zich identificeren zoals ze willen, maar hoe erg is het als ik of iemand anders die identificatie niet wil volgen? Graag een antwoord van iemand die meer met transgenders en dergelijke omgaat en er meer verstand van heeft dan ik ;)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: transgender pronouns

Bericht door Emma »

Hoi Confused broertje,

Wie voelt zich rotter over een verkeerde aanspreekvorm denk je, jij of die ander? Het is gewoon een kwestie van respect. Zij zitten op zijn minst hun halve leven al met een groot probleem, en hebben de moed gevonden om daar voor uit te komen en er wat aan te doen. Wie zou jij dan zijn om de hoop die ze hervonden hebben de grond in te boren door ze weer te gaan bestempelen tot iemand die ze niet zijn en ze weer een stukje terug te duwen in het kutleven dat ze juist achter zich willen laten?

Voor jou is het misschien wat ongemakkelijk, voor hen is het in sommige gevallen van levensbelang. Take your pick.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: transgender pronouns

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Gast, weet je wel zeker dat je het broertje van je zus bent, misschien ziet je zus dat wel anders..??
En als dat zo is, wat zou je daar dan op zeggen/mee doen..?
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: transgender pronouns

Bericht door Amy »

Je doet ze er pijn mee door wat je nu doet. Wat vind je belangrijker? Jij die er een beetje oncomfortabel mee bent of dat je hun steeds pijn doet?

Je moet jezelf misschien ook eens afvragen waarom je er niet comfortabel mee bent, dat lijkt me ook een probleem van jouw kant in de vorm van ontbrekend inlevings vermogen of empathie.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: transgender pronouns

Bericht door Anon20180311 »

Confused broertje schreef:Vraagje aan iemand die mij wil en kan helpen: mijn zus zit bij asv Gay, een open lgtb studenten vereniging. Nu zie ik haar vrienden wel eens en daar zitten wat transgenders en dergelijke bij. Mijn zus zei dat deze personen soms niet als de hij/hem of zij/haar waarmee ik ze bestempelde benoemd wilden worden. Echter ik voel me daar nogal oncomfortabel mee. Mensen mogen voor zichzelf natuurlijk zich identificeren zoals ze willen, maar hoe erg is het als ik of iemand anders die identificatie niet wil volgen? Graag een antwoord van iemand die meer met transgenders en dergelijke omgaat en er meer verstand van heeft dan ik ;)
Hoi Confused zusje,

Hoe erg zou jij het vinden meisje, indien de anderen jou identificatie gewoon niet zouden willen volgen ? Omdat ze zich daarbij oncomfortabel voelen/ je niet willen aanspreken naar eigen identificatie ?

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anouk
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 mar 2016, 11:00
Gender: Vrouw

Re: transgender pronouns

Bericht door Anouk »

Hoe erg dat is? heel erg. Maar het feit dat je hier deze vraag stelt geeft me wel het idee dat het je wat kan schelen.
Probeer gewoon de mensen aan te spreken met hoe ze zich manifesteren. Dat is voor hen het prettigst.
En op die manier is het voor je zus ook leuker, als er vrienden langskomen.
Nothing changes as everything changes