Project Saxion

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Jxmiila
Gast

Project Saxion

Bericht door Jxmiila »

Hoi allemaal,

Wij (studenten van het saxion Enschede) kregen een opdracht voor het vak innovatief organiseren om een vernieuwend concept op te richten, waar wij als social workers later mee aan de slag kunnen in het werkveld. Wij als studenten waren van mening dat er niet genoeg aandacht is onder de transgenders (als ik t zo mag noemen ..) ook willen wij graag helpen aan de eenzaamheid. Wij zijn van mening dat als je blij bent met jezelf dat je dan minder eenzaam bent. Wij weten natuurlijk niet jullie daar ook zo over denken.

Daarom luidt mijn vraag of jullie een enquete zouden willen invullen en ook of jullie ons kunnen helpen met het bekritiseren van onze ideeen zodat wij een goed concept kunnen oprichten.

Groet,
Studenten social work van het Saxion te Enschede
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Project Saxion

Bericht door Eva »

Eenzaamheid...
Ja, dat komt voor onder transgenders, we zijn per slot van rekening nét mensen, nietwaar? Maar waar nou de veronderstelling vandaan komt dat wij per definitie eenzaam zijn (want zo lees ik het) is me een raadsel.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Project Saxion

Bericht door Ylse »

Tja...

en willen ze ons nu helpen aan eenzaamheid? Of willen ze ons misschien van de eenzaamheid afhelpen?

Ohw en een linkje naar een enquête zou denk ik ook wel helpen, of moeten we met iemand contact opnemen?

Kortom, ik begrijp niet goed wat ze nu willen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Project Saxion

Bericht door Claire »

Wij zijn (vaak niet altijd soms dus) wel blij met onszelf (als we eenmaal in het taject zitten soms/meestal) maar die omgeving he
Die vind het vaak/soms/ regematig zo moeilijk.
Als die omgeving die het vaak/soms/ regelmatig zo moelijk vindt, het nou eens niet het zo moeilijk zou vinden wordt die eenzaamheid die er soms is ook minder.
Kortom je kan het ons wel vragen maar ga maar de straat op en ga het eens aan de burger vragen wat er nou zo erg/moeilijk/niet te begrijpen aan ons is

Bovenstaande is mijn mening niet gebaseerd op gedegen onderzoek maar op ervaringen.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Anouk
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 mar 2016, 11:00
Gender: Vrouw

Re: Project Saxion

Bericht door Anouk »

Als jullie zo 'social' zijn dan zou je weten dat juist het benoemen van een subcultuur binnen een cultuur een vorm van sociale segregatie is. Door ons steeds maar als anders te typeren dan anderen blijft het stigma bestaan.
En ja, onder transgenders komt eenzaamheid voor, maar onder ouderen ook en onder nog veel meer mensen in alle lagen van de bevolking.
Als transgender wil ik juist geen extra aandacht omdat ik transgender ben. Ik wil gewoon dezelfde aandacht als een ander en als mens of vrouw worden behandeld. Dus misschien is het goed om je mening nog eens te herzien.

Wie weet is de bedoeling wel heel nobel, maar mij haalt het het bloed onder de nagels vandaan.
Nothing changes as everything changes
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Project Saxion

Bericht door Jannet V »

Kom maar op met die enquête, zo te zien hebben we ervaringen genoeg. En mocht er blijken dat het helemaal niet nodig is om extra aandacht aan transmensen te schenken dan zal dat er zeker uit blijken. Goed initiatief!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Project Saxion

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Ik woon in een landelijk rustig dorpje in België al meer dan 20Jaar als enige trans, en soms ben ik idd eenzaam ( trans eenzaam, snap je). En ik kan jullie verzekeren dat er meer, veel meer mensen ( niet transen, man/vrouw, arm/rijk) eenzaamheid kennen in mijn dorp. Met andere woorden: dit liet ik trouwens al eerder kennen in een ander draadje, men moet geen GD kennen/ trans zijn, om eenzaamheid te kennen/voelen. Een mens met 100 mensen om zich heen, maar die niet begrepen wordt om één of andere reden, kent eenzaamheid/het gevoel alleen te zijn, onbegrepen, er niet echt bij te horen/gehoord te worden om welke reden of probleem dan ook. Ongeacht zijn/haar rang, stand, geslacht, geaardheid, enz,........

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
AnjaE
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 apr 2016, 18:54
Gender: Transgender
Locatie: Zuidoost-Brabant

Re: Project Saxion

Bericht door AnjaE »

Jxmiila schreef:Studenten social work van het Saxion te Enschede
God, dat doet me denken aan de tijd dat ik nog in Ooooost-Neeeederland woonde... En studeerde aan de RHIJ, de voorganger van Saxion.

Wel een heel algemene stelling hoor, dat blij zijn met jezelf betekent dat je minder eenzaam bent. Gaat volgens mij lang niet altijd zo 1-op-1 op. Ik denk dat er wel veel outsiderschap zit bij transgenders, zeker pre-transitie, denk aan begrippen als insluiting/uitsluiting en ergens wel/niet bij horen. Maar misschien is ook dat veel te algemeen, want dat geldt wel voor meer.

Hoop dat de enquête wat specifieker zal zijn - is er al een link? :-)

Groet, Ari
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Project Saxion

Bericht door Anon20180311 »

Indien de nodige link, gelieve ook even indien mogelijk te laten kennen: Enquête bestemd enkel en alleen voor Nederland of al dan niet, daar buiten.

Grtz uit België en alvast bedankt Nick ;) .
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
jamiila
Gast

Re: Project Saxion

Bericht door jamiila »

Hallo Iedereen,

Na het lezen van alle reacties zijn wij een beetje overdonderd door de perspectieven die jullie aanreiken.
Wij willen vooral meedelen dat wij jullie niet in hokjes plaatsen en willen vooral er voor zorgen gestratificeerd.

Wij hebben hierdoor een stapje terug gedaan in ons project en willen nu eerst weten wat transgenders nou voelen en daarom hebben we hieruit een enquête opgesteld.
Link naar de enquete: https://www.survio.com/survey/d/A1W4R6Z9A8O9B6F6P

Groeten,
Studenten van het Saxion te Enschede