Project Saxion

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Saxion
Gast

Re: Project Saxion

Bericht door Saxion »

Goedemorgen,

Wij wouden ook even melden dat het niet alleen voor nederland is de enquete maar ook voor belgie.

Alvast bedankt voor het invullen!

Groeten,
Studenten van het Saxion Enschede
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Project Saxion

Bericht door Anon20190122 »

Sorry maar die anquete is niet eens moeite voor gedaan ik probeerde op het laatste deel uit te leggen wat me de afgelopen 20 jaar als transdame sociaal heeft tegen gewekt maar door de beperkte invul mogelijkheid mijn poging gestaakt!

Beetje jammer allemaal vooral omdat de focus op eenzaamheid ligt als ik iets nooit geweest ben is het eenzaam!
Gebruikersavatar
Lorenzo
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:26
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Project Saxion

Bericht door Lorenzo »

tanisha schreef:Beetje jammer allemaal vooral omdat de focus op eenzaamheid ligt als ik iets nooit geweest ben is het eenzaam!
Inderdaad een beetje jammer dat er een focus is op eenzaamheid, zoals al eerder benoemd is, is eenzaamheid niet alleen bij transgenders het geval, maar ook bij bejaarden mensen en andere lagen van de bevolking.
Ik heb ook wel een beetje het idee dat ons iets aangepraat word eerlijk gezegd, als ik het verkeerd zie hoor ik het graag natuurlijk.
Die Enquete staat een beetje op losse schroeven inderdaad, weinig mogelijkheden.
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Gebruikersavatar
Comoedus
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zeeland

Re: Project Saxion

Bericht door Comoedus »

Representatie is erg belangrijk vind ik. Het moet dan natuurlijk niet in mensen hun gezicht worden geduwd.

Educatie over transgenders is het belangrijkst. Mensen hoeven geen experts te zijn, maar hetero-mensen leren toch over homoseksuelen? Waarom wordt dit onderwerp dan vaak overgeslagen tijdens seksuele voorlichting op scholen? (ik spreek eigenlijk alleen uit de ervaring van mij en mensen in mijn omgeving)
En ja, transgenders zijn vaak eenzaam, tot ze mensen ontmoeten die hetzelfde hebben meegemaakt. Misschien kun je daar wat mee?
Ik vind mijzelf grappiger dan ik echt ben en ik ben drukker in mijn hoofd dan ik uitstraal.
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Re: Project Saxion

Bericht door SophiaW »

Ik snap niet waarom er hier zoveel commotie over is. Volgens mij is er vaker eenzaamheid onder transgenders, wat aangeeft dat er toch een zekere correlatie is tussen de twee. In dat opzicht is het toch juist fijn dat er onderzoek naar gedaan wordt? Zonder onderzoek zal er ook nooit iets veranderen.

De enquette zelf had inderdaad kleine tekstvakken, wat wel beter zou kunnen. Maar verder vind ik het prima als er onderzoek gedaan wordt.
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Project Saxion

Bericht door LunaWeisse »

Klopt, Sophia, hoewel er geen officiële cijfers zijn (naar mijn weten dan) schat ik na eigen onderzoek en rondlezen dat tussen de 60-80% van de transen toch wel eenzaamheid ervaren op wat voor manier dan ook. Naar verhouding, en als het klopt, is dat aanzienlijk meer dan normaal (schatting over 60 mljn Amerikanen resulteert in 15-20% eenzaamheid).

De enquete zelf zou ietsje beter kunnen, maar dat maakt niet zo heel veel uit. Het is goed dat er onderzoek naar gedaan wordt zodat er misschien is een echt cijfer uitkomt.

@comoedus
Mee eens. Zelf zou ik voorstander zijn dat al vroeg op de basisschool een les gegeven zou worden waarin o.a. lgbt, huidskleur en fysieke/mentale beperkingen naar voren komen.

'understanding is the key to solving all problems.'
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!