GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door janine2363 »

:-) ik geef alleen maar om de praktisch kanten. Is er een spiegel? Is er genoeg licht? is er een droge plek waar ik mijn tas kwijt kan? en dat er nog genoeg plek overblijft, etc. Heren toiletten vallen dan vaak al snel af, maar dus niet om een M/V reden. En ja, ook als je de gemiddelde hygiëne bekijk. Da's al een goede reden om vrouw te willen zijn ;-)
Gebruikersavatar
Denise
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 nov 2015, 11:26
Gender: Vrouw
Locatie: Apeldoorn

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Denise »

Ik ga altijd gewoon naar het Damestoilet, ik zie ook het probleem niet, je wilt toch niet dat als je b.v. je make-up bijwerkt er een vent naast je staat.
Geloof wat je zelf denkt dat goed voor je is, niet wat anderen je voorhouden.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Anon20210626 »

Simpel , damestoilet de uitzonderingen zijn :

Je opent de deur , constateert dat er een bom ontploft is en dat de gemeente reiniging al een tijdje niet meer langs geweest is .

Er staat een rij die je niet gaat overleven.
vroeger op een t en t avond of de tstyle maar weer gewoon het herentoilet bijvoorbeeld,
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Saskia »

Voor mij gewoon het dames toilet. Gemixt lijkt me niet fijn.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Simão »

Gender neutrale wc is geen wc voor een speciale groep, het is gewoon een wc waar niet "heren" of "dames" op staat, maar "WC" en voorzieningen heeft die door iedereen gebruikt kunnen worden. Deze is niet bij de "dames" en "heren" maar in plaats van. Tenminste in gebouwen waar ze al bestaan (meest kantoren.)
Dat is dus inclusie, geen exclusie.

Voor opmaken zouden ze trouwens nog een apart "make up ruimte" kunnen maken, met prima verlichting, voor die lipstick aanbrengen terwijl er een man kijkt (als die daar al belangstelling voor zou hebben) moeilijker vinden dan lipstick aanbrengen terwijl er een vrouw kijkt.
Maar dan moeten ze ook niet moeilijk doen als een jongen daar make up aan gaat staan brengen... want die zijn er natuurlijk ook.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door janine2363 »

Simão schreef:Voor opmaken zouden ze trouwens nog een apart "make up ruimte" kunnen maken, met prima verlichting, voor die lipstick aanbrengen terwijl er een man kijkt (als die daar al belangstelling voor zou hebben) moeilijker vinden dan lipstick aanbrengen terwijl er een vrouw kijkt. Maar dan moeten ze ook niet moeilijk doen als een jongen daar make up aan gaat staan brengen... want die zijn er natuurlijk ook.
Alleen maar voordelen met publiek, kan er nog 'ns iemand helpen als er iets niet goed zit (of als je iets vergeten bent mee te nemen)
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Eveliene »

Naar de dames maar als er alleen een gender neutraal toilet is dan is er geen keuze en moet ik die wel nemen. Maar het liefst vermijd ik elk toilet behalve ons eigen toilet en dan bij voorkeur het toilet boven. Een toilet is net een toetsenbord, je wil niet weten wat daar aan viezigheid vastkleeft en ik heb niet altijd desinfecterende doekjes bij me.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Eva »

Eenieder heeft zijn/haar licht over dit onderwerp kunnen laten schijnen en het TV-interview ligt al geruime tijd achter ons.

Ik sluit hierbij dit draadje :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)