GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Daan en Mirre
Gast

GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Daan en Mirre »

Hallo allemaal,

Wij zitten op de School voor Journalistiek waar we we nu bezig zijn met een tv-item over genderneutrale toiletten.
We zijn hier voor op zoek naar een transgender die een kort interview met ons wil houden in de omgeving van Utrecht.

Het gaat om een paar vragen die betrekking hebben op de toiletten, wat het toevoegt voor jullie of dat jullie je er juist niet fijn bij voelen.
We proberen alle kanten van het onderwerp te belichten om zo een juist beeld te creëren.

Dus ben je geïnteresseerd en wil je je bevindingen met ons delen, voel je vrij om ons een berichtje te sturen of te bellen.
Telefoonnummer: 06-83238843 of via
Email: [email protected]

Groetjes Daan Kessels en Mirre van der Vegte
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Beardelady »

Mijn vraag aan "jullie" is.. Wat doet het met jou? Het is ook van en voor "jullie", niet alleen voor de personen die onder de transgender paraplu vallen.

Joukje
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Anon20190122 »

Ja idd zo'n gender neutraal toilet gaat volgens mij een vieze en geurige aangelegd worden ik ga nu al af en toe naar het invalide toilet of naar de heren toiletten omdat de dames toiletten te goor zijn om waar te wezen! :puke-huge:
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Jannet V »

Geen idee wie het verzonnen heeft maar ik ga liever naar een gewoon dames toilet.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Anon20210626 »

dames toilet en bij lange rijen wordt het herentoilet vanzelf 'genderneutraal '
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Anon20190122 »

Desnoods zijn de bosjes ook nog gewillig ik heb altijd een rol wc papier in de auto liggen.
Suikerklontje
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Genderfluid

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Suikerklontje »

Stom gedoe over die toiletten..
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Wil toch even dit kwijt:
GD is totaal niet besmettelijk hoor, allemaal onzin, voor mij persoonlijk. Hoeveel mensen kennen thuis ( eigen woning) een mannen en vrouwen toilet ? Alleen gewoon meer "hokjes" nu ook nog "der gemak" ( Vlaams voor het w.c.) :fpalm: .
Als iedereen het netjes zou houden, mag en kan, " zelfs een neutraal toilet" voor mij persoonlijk geen enkel probleem kennen, integendeel.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Suikerklontje
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Genderfluid

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Suikerklontje »

Het kent ook geen probleem. Er wordt teveel een probleem van gemaakt.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Alice »

Ik heb daar gemengde gevoelens over, aan een kant stigmatiserend zeker als het duidelijk aangegeven is dat dit een Genderneutraal toilet is die alleen gebruikt mag worden door genderneutrale + transgender mensen.
Anderzijds is het zeker zo prettig voor transgenders vooral diegene die pas in transitie, omgegaan, zijn om naar zo’n toilet te kunnen gaan. Het geeft een veilig gevoel. Zeker als ze eerder een ‘verkeerd’ toilet in gegaan zijn en daar de nodige kwetsende commentaren kregen.

Eigenlijk zou men standaard de gehandicapte/invalide toilet kunnen aanwijzen om ook door transgenders gebuikt te kunnen worden. De meeste invalidetoiletten zijn sowieso vaak op een genderneutrale plaats geplaatst.

Wel zal er gekissebist worden daar veel invalidetoiletten gesubsidieerd worden uit een invalide/gehandicapte potje/regeling en ja transgenders vallen daar niet onder.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.