GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Charlotte_C »

Misschien ga ik kort door de bocht maar ik zie echt niets in speciale genderneutrale toiletten. Het systeem zoals het er nu ligt is eigenlijk goed zoals het is. In mijn ogen hoeft er voor geen enkele groep in de samenleving een uitzonderingspositie gecreëerd te worden, dus ook voor ons niet. Daar zou ik mezelf niet fijn bij voelen. Daarnaast vrees ik (zij het ongefundeerd) ook dat een dergelijk initiatief héél snel zal verworden tot een reserve herentoilet met alle gevolgen van dien

Natuurlijk zullen er ook onder ons zijn die het wél enorm toejuichen en zien zitten, dat is dan ook een mening waar ze het volste recht toe hebben. Mijn punt is alleen ook mede gebaseerd op dat het integratie in de samenleving niet ten goede zal komen en er altijd een soort van stempeltje zal worden gedrukt op een van de gewoonste zaken van het leven, toiletbezoek (overigens: stempeltjes drukken vinden mensen leuk :mrgreen: )

Afsluitend zit er mijns inziens ook een grote kern van waarheid in de eerdere postings dat bij grote drukte een herentoilet vanzelf verandert in een genderneutraal toilet als het maar druk genoeg is.

Groetjes,

:hbeat: Charlotte :hbeat:
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Anne V »

Geen aparte groep maar juist "groepsloos", of wel hokjes waar iedereen mag gaan zitten.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Anon20180730 »

toen ik laatst in Frankrijk was, ging ik vanuit het terrasje naar de toilet. Dat was schijnbaar een genderneutraal gebeuren, want er waren geen aparte dames- en heren ruimtes. Slechts één toiletruimte, waarbij een urinoir en een wc pot achter een af te sluiten deur. Deze laatste was echter al bezet en omdat ik toch wel hoognodig moest (fantastisch bier drinken ze daar in Lille), heb ik fantastisch van het urinoir gebruik gemaakt. Onderwijl het plassen kwam een vrouw van achter de wc deur vandaan en waste haar handen in het veel te kleine wasbakje. Ik kan haar verontwaardigde blik tot op heden herinneren en ik moest toch ook wel effe gniffelen om dit genderneutrale gebeuren :)

ps. interviews geef ik hierover verder niet
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Alexandra »

Ik ga gewoon naar het toilet... maar het liefst thuis natuurlijk. Daar is alles gender neutraal. ;) publieke toiletten mijd ik, niet om het een of ander, ik vind ze gewoon stelselmatig smerig. Tenzij het echt moet, maar ik heb nooit problemen gehad.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Marcella »

Alice schreef:Ik heb daar gemengde gevoelens over, aan een kant stigmatiserend zeker als het duidelijk aangegeven is dat dit een Genderneutraal toilet is die alleen gebruikt mag worden door genderneutrale + transgender mensen.
...
Voor zover ik het had begrepen mag een genderneutraal toilet door iedereen worden gebruikt (dus ook door cis-mannen en cis-vrouwen).

@iedereen
Persoonlijk, maar dat is puur mijn mening, zijn genderneutrale toiletten een uitkomst: momenteel word ik als vrouw gedwongen, puur door wat er in mijn paspoort staat en hoe ik eruit zie, om naar de heren-wc te gaan. Daar voel ik mij echt onprettig bij. Ik los het meestal op door vooral thuis naar de wc te gaan.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Anon20190712 »

Een genderneutraal toilet lost niks op, tenzij alle toiletten genderneutraal zijn-en daar pleit ik voor. Gescheiden wc's zijn totaal niet nodig. Het probleem is dat vrouwen bang zijn voor mannen hun in toilet, terwijl bij een te lange rij zij wel naar het herentoilet gaan. Nooit gehoord van een man die problemen heeft met vrouwen of transgenders in 'hun' ruimte. Een beetje vertrouwen in de medemens, daar gaat het om.
Gebruikersavatar
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Marcella »

@Lucas
Wat mij betreft mogen ze de scheiding ook opheffen. Maar vele anderen hebben er wel last van, en willen de tweedeling (bij de reguliere wc's) houden.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat vrouwen naar een mannen-wc gingen als alle vrouwen-wc's vol waren, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ook nooit gebeurt.
Een probleem dat ik wel regelmatig tegenkom is dat veel heren-wc's smerig zijn (veel 'heren' vergeten de bril omhoog te doen, of ze kunnen echt niet richten). Dat verschilt natuurlijk per locatie.
Het is echter wel een interessant maatschappelijk vraagstuk.

Marcella
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Isabelle »

Ben wel voor een gender neutraal toilet, maar dan allemaal.
Als iedereen het netjes houd is het gewoon te doen.
De mensen opvoeden, behandel elk toilet zoals die bij je ouders thuis.

Groetjes,
Isabelle
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Nienke »

Ik kies toch echt gewoon voor het damestoilet om eerlijk te zijn, genderneutraal, liever niet zou me alleen maar ongemakkelijk voelen als het een mix was.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: GEZOCHT: tv-interview genderneutrale toiletten

Bericht door Anon20190516 »

Voor mij is dit ook geen issue
Ik ga standaard gewoon naar de dames...
Offline