Modellen gezocht voor RodeOh FTM en Androgyne

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Modellen gezocht voor RodeOh FTM en Androgyne

Bericht door Amy »

Nate_0 schreef:http://www.lindanieuws.nl/nieuws/lijkt- ... een-appel/

Linkje waarbij de linda de term wortel gebruikt, plank wordt vaak voor hetzelfde type lichaam gebruikt aangezien er verschillende 'schalen' zijn.

Daarnaast Amy is een ftm of androgyn persoon natuurlijk geen vrouw....
Appel en peer vorm heb ik wel eens van gehoord de andere twee niet. Mijn onwetendheid dus, dankje voor de uitleg.

Ik wilde ook absoluut niet zeggen dat een FtM of androgyn persoon een vrouw is want zoals je zegt dat is ook niet. Het ging meer om dat je het "vrouwenbullshit figuren" noemde dat ik dacht dat je het over vrouwen had, ik had het niet goed begrepen. Mijn excuses als ik de verkeerde indruk gaf want dat was echt niet de bedoeling.

Ik snap trouwens je frustratie wel goed met die maten. Cis mannen die in die maat passen zijn denk ik zelfs erg moeilijk te vinden, ze richten zich wel op een heel erg klein groepje denk ik zo. Moet ik misschien wel bij zeggen dat ik totaal niet weet hoe mannen maten werken, zijn die hetzelfde als vrouwen maten? En zo niet welke worden hier bedoeld is dan ook nog een vraag die ik heb.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Modellen gezocht voor RodeOh FTM en Androgyne

Bericht door Nate_0 »

Mannenmaten zijn beter dan vrouwenmaten. Ik ben recentelijk meer en meer mannenkleding gaan dragen en het valt me op dat daar de maat daadwerkelijk de omtrek van de broek in inches betekent, wat best een groot verschil is ten opzichte van vrouwenmaten die helemaal nergens op slaan. De maten zijn ook meer consistent; in vrouwenbroeken heb ik wel eens een maat 40 gepast, die was te groot, daarna een maat 38 die precies even groot was...

De reden waarom ik alle verschillende lichaamstypen zo goed weet is omdat ik er gigantisch veel over gelezen heb/me behoorlijk kut voelde over mijn lichaam. Mijn moeder heeft een abonnement op de Libelle waar ik (nog steeds wel) stukjes in lees, en omdat ik een gigantisch peerfiguur heb (taille 70 cm, heupen 103 in omtrek) ben ik altijd geobsedeerd geweest met het verhullen van mijn heupen. Destijds (een jaar of 10 geleden) was het nog zo dat het ideale modellentype dus inderdaad recht als een plank/redelijk androgyn was, dus er stonden veel tips in over hoe je je heupen 'slanker' kon laten lijken. Dit betekent daarnaast dus ook nog eens dat ik gigantisch slank ben en mensen dat ook tegen me zeggen, maar in vrouwenbroeken had ik alsnog een 40 a 42 en een enkele keer zelfs een 44 (H&M). Want... ja, als je flinke heupen/een kont hebt, pas je ook niet in maatje 38.

De meeste van die artikelen gaan tegenwoordig meer over het best uit laten komen van je lichaam met betrekking tot je rondingen, en hoewel ik dat absoluut geen probleem vind omdat sommige vrouwen dat willen, vind ik het bezwaarlijk dat het lijkt alsof je je lichaam anders moet laten zijn dan het daadwerkelijk is. (De Libelle doet bijvoorbeeld aan body positivity in haar artikelen maar heeft vervolgens in de gewone mode reportages alleen maar modellen met hooguit maatje 40 terwijl 42 de gemiddelde maat is--en vermoedelijk ook de gemiddelde maat van Libelle lezers).

En je hebt gelijk. Ik denk niet dat er veel cismannen zijn die in maatje 38 passen (heb mijn broertje wel eens in een van mijn truien gepropt voor de grap en hij is absoluut niet dik); de cismannen die dit wel zouden kunnen zijn erg slank en vaak daarmee redelijk androgyn qua lichaamsbouw. Mijn irritatie dus bij de maatlimiet is met name omdat íedereen die geboren is met een v'tje achter zijn naam zich kan identificeren als androgyn of FtM, niet alleen Twiggy-achtige modellen die daarnaast ook nog eens maximaal zo'n 1.75 kunnen zijn want anders past het ook niet meer.

Ik vind dat iedereen moet kunnen dragen wat ze willen. Slanke mensen hebben wel het voordeel dat veel van de kleding die in de winkels hangt voor hun figuur gemaakt is; grotere maten passen vaak minder goed omdat je dan een totaal andere lichaamsbouw hebt. Daarom lijkt het vaak alsof kleding hen beter staat. Ik ben een groot voorstander van betere kleding voor mensen die grotere maten dragen (44+ eigenlijk al, daar begint het probleem al). Daarnaast ben ik ook een groot voorstander van meer toegankelijke kleding die specifiek gemaakt is voor FtM en MtF van alle maten en figuren zodat het voor ons makkelijker is om ons te kleden op de manier die wij willen, terwijl de kleding zo gemaakt is dat onze dysforische gebieden minder opvallen. (Deze kleding bestaat overigens wel, maar de opties zijn beperkt en je moet je vanuit Amerika bestellen en dat is giga duur wanneer je voor meer dan 20 euro bestelt).

Danaë heeft overigens qua modellen op de website het wel goed gedaan. Het zijn de 'gemiddelde' transmensen, niet transen die het geluk hebben dat ze er eigenlijk al 100% als het juiste geslacht uit zien. Voor mij heeft dat er voor gezorgd dat ik me fijn voelde bij het kopen van een binder daar.
meerdere zakken met zaagsel
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Modellen gezocht voor RodeOh FTM en Androgyne

Bericht door Nate_0 »

Jer158 schreef:Dit is de bedoeling: http://rodeohs.tumblr.com/

Staan verbazingwekkend genoeg ook mensen op met meer gemiddelde (of grotere) afmetingen.
Ja bizar eigenlijk dan dat hier max maatje 38 wordt gevraagd :shock:

En weet je, als dat er niet bij had gestaan had ik wel gereageerd; ik pas voor de rest wel binnen het plaatje (met wat extra littekens, maar f* dat want who cares).
meerdere zakken met zaagsel
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Modellen gezocht voor RodeOh FTM en Androgyne

Bericht door Jer158 »

Oh Nate, ik heb helaas vrijwel exact dezelfde afmetingen als jij. Wat een drama is dat.
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Modellen gezocht voor RodeOh FTM en Androgyne

Bericht door Nate_0 »

Jer158 schreef:Oh Nate, ik heb helaas vrijwel exact dezelfde afmetingen als jij. Wat een drama is dat.
Ja eeecht haat aan heupen!!!!!! En dan zeggen andere mensen "maar je bent hartstikke slank" maar dat is het probleem helemaal niet???!?!?!?! :?
meerdere zakken met zaagsel
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Modellen gezocht voor RodeOh FTM en Androgyne

Bericht door JustMe »

Mischien toch een nuttig topic voor het bedrijf. Al vinden ze hier geen modellen, kunnen ze wel veel leren over hun doel groep (is kennelijk ook wel nodig).

Hoplijk doen ze er wat mee.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Modellen gezocht voor RodeOh FTM en Androgyne

Bericht door Jer158 »

Nate_0 schreef:
Jer158 schreef:Oh Nate, ik heb helaas vrijwel exact dezelfde afmetingen als jij. Wat een drama is dat.
Ja eeecht haat aan heupen!!!!!! En dan zeggen andere mensen "maar je bent hartstikke slank" maar dat is het probleem helemaal niet???!?!?!?! :?
Ik wil echt zo graag gewoon kleren aankunnen. Overhemden ofzo voor op het werk. Gaat 'm echt niet worden.
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Modellen gezocht voor RodeOh FTM en Androgyne

Bericht door Nate_0 »

Nou ja, ik heb daarbij dan nog het voordeel dat ik kleine borsten heb dus truien enzo zijn prima, maar een andere vetverdeling zou me wel heel, heel happy maken. Voor nu probeer ik zeg maar gewoon zo weinig mogelijk in de spiegel te kijken en te dragen wat ik wil/waar ik me goed in voel, want het is toch niet zo dat iemand mij aan gaat zien voor man hoe graag ik dat ook wil, daarvoor zal ik echt eerst aan de testo moeten...
meerdere zakken met zaagsel
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Modellen gezocht voor RodeOh FTM en Androgyne

Bericht door Jer158 »

Nate_0 schreef:Nou ja, ik heb daarbij dan nog het voordeel dat ik kleine borsten heb dus truien enzo zijn prima, maar een andere vetverdeling zou me wel heel, heel happy maken. Voor nu probeer ik zeg maar gewoon zo weinig mogelijk in de spiegel te kijken en te dragen wat ik wil/waar ik me goed in voel, want het is toch niet zo dat iemand mij aan gaat zien voor man hoe graag ik dat ook wil, daarvoor zal ik echt eerst aan de testo moeten...
Ik bind, en heb ook niet heel grote borsten. Als ik iets draag dat passend is aan de bovenkant, zit het heel strak op de heupen, knopen kunnen niet dicht, of het zit opgerold boven mijn heupen. Ik kan eigenlijk alleen heel korte shirts dragen die boven de heupen al stoppen. De rest ziet er niet uit. Daar komt bij dat ik een mega dikke reet heb. Echt hoor, verhoudingsgewijs is het echt bizar.
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Modellen gezocht voor RodeOh FTM en Androgyne

Bericht door Nate_0 »

Ik denk dat ik gewoon wat dat betreft ook mazzel heb met mijn stijl? Ik bedoel, ik draag mannentruien in maat M wat eigenlijk veel te groot is maar het zorgt er wel heel goed voor dat mijn bovenkant vierkanter lijkt. De hoeveelheid research die ik heb gedaan is wel absoluut ridiculous, haha.

Maar wat je zegt over shirtjes ken ik inderdaad wel. Vandaar dus ook dat ik alles 'te groot' draag. Het wordt een beetje skater-achtig maar dat vind ik wel prima. (Ook toen ik nog vrouwenkleding droeg deed ik dit, trouwens).
meerdere zakken met zaagsel
Plaats reactie