Nieuwe chat! Zie dit topic.

Bachelorproef: lingerie voor transgenders?

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg

Re: Bachelorproef: lingerie voor transgenders?

Bericht door Petra-S »

Het zou idd goed zijn wanneer lingerie zaken meer beschikbare hebben in maten en vormen die voor transgenders beter passen.
Zo is inderdaad de bovenwijdte van MtF transgenders vaak ruimer dan bij cis vrouwen en zijn de borsten vaak eerder in Cup AA of Cup A dan groter. Met name die combinatie is moeilijk verkrijgbaar. Maar uiteraard zijn daar ook mogelijkheden voor.

Zo koop ik BH's bij de hema in Cup 85A en gebruik een los tussenstuk om de rugband iets te verlengen, probleem opgelost.
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Re: Bachelorproef: lingerie voor transgenders?

Bericht door Frank »

Misschien wel een optie voor trans mensen die bij geboorte 'vrouw' genoemd werden, neutrale/mannelijkere printjes bh zonder kant, push up en dergelijke? Ik heb zelf cup G (heb ik weer) en ben nog niet algemeen 'uit', dus heb ze nodig voor thuis/als m'n binder uit is. Zou minder kant en bloemetjes zonder gelijk door te gaan naar zwart egaal wel leuk vinden, als ik ze toch nog moet dragen (en voor mensen die geen operatie willen of, net als ik, niet hebben gehad en niet zonder kunnen).

Weet alleen niet of het mogelijk is zonder gewoon een sport BH te krijgen (en dan ook stukje 'mannen in den lingerie shop', maar ja)
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Bachelorproef: lingerie voor transgenders?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ben in het verleden ook weleens in manmodus de Hunkemoeller binnengestapt hoor en dat vinden ze helemaal geen probleem is mijn ervaring.
Irene
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Bachelorproef: lingerie voor transgenders?

Bericht door Alice »

Voor mensen die een wat bredere borstomvang (torso) hebben maar een kleine cupmaat kun je het meestal wel oplossen met gebruik van extenders of, zo als ik doe, een stuk vast bandelastiek innaaien. Maar als je een sport BH wilt dan is het echt wel zoeken. Mijn ervaring, winkels nee. Internet, moeilijk maar er is wel wat te vinden. Een idee zou zijn dat fabrikanten/verkopers meer grote maten sport BH s in hun selectie opnemen.

Mijn maat, 125 D
Is een enkele keer, voor een verrassende prijs, in de actiebakken van Zeeman te vinden.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Bachelorproef: lingerie voor transgenders?

Bericht door Alice »

Rest van mijn lingerie koop ik voornamelijk bij;
Zeeman soms, Action slipjes (goed en goedkoop), nachtkledij Ulla Popken.
Kleding algemeen; C%A, Ulla Popken, Zelando.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Bachelorproef: lingerie voor transgenders?

Bericht door Mirthe_s »

Naar mijn idee is concurrentie op Danae wel interessant. En dan lijkt een webshop mij prima. Denk dan bijv. aan:
- een zwempak rekening houdende met het langere bovenlichaam van geboren mannen. Eventueel combineerbaar met:
- een tuck broekje. (string) om de penis goed weg te kunnen werken.
- Figuur corrigerende body, tevens rekening houden met lengte bovenlichaam, met bijv. net even iets meer bij de taille.
- Bh,s met kleinere cupmaten voor een grotere omtrek.

Ik zou dit niet snel in een winkel kopen als het een apart 'schap' is met trans artikelen. Maar stel een extra lang badpak hangt tussen de rest, dan zou het nog kunnen. Echter denk ik dat dit producten zijn waar niet genoeg doorloop voor zal zijn in de winkel, maar met de kennis van de hunkm. wel via de webshop aan zou kunnen slaan.

Ik vind het geen probleem als daar een trans label in zou zitten. De producten moeten toch herkenbaar zijn.

Wat betreft overige spullen zoals nachtnemden etc. past het (bij mij in ieder geval) allemaal prima.
Gebruikersavatar
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Bachelorproef: lingerie voor transgenders?

Bericht door Marcella »

Hanne Nachtergaele schreef:Hallo iedereen!

Hiervoor zou ik jullie hulp kunnen gebruiken; voor ik mijn onderwerp definitief kan indienen, zou ik willen weten of het moeilijk is voor Transgenders om geschikte lingerie te vinden? Kunnen zij enkel online of in het alternatieve circuit terecht? Zouden jullie het interessant vinden moest een onderneming als Hunkemöller, lingerie voor Transgenders verkopen? Of is het net eerder tegenstrijdig met Transseksualiteit?

Hanne Nachtergaele
Persoonlijk is het voor mij zeer moeilijk om lingerie te vinden: als vrouw in een mannenlichaam zijn de meeste artikelen gewoon te klein (shirts, schoenen, jassen). Het lijkt mij niet zo handig om een Transgender merk op te zetten: ik ben gewoon een vrouw. Beter is het om rekening met transgenders te houden door bijvoorbeeld grotere maten op te nemen in de collecties. Soms gebeurt dit, maar vaak niet. Of alleen de minder mooie items zijn in maat 44-46 verkrijgbaar.
Online is soms nog wel wat te vinden, maar het kan niet worden gepast, en bestellen en terugsturen is een hele rompslomp.

Graag zie ik dat Hunkemöller lingerie voor mijn lichaamsmaten verkoopt. Maar dan niet als "transgender" kleding, maar gewoon als "vrouwen" kleding.

Groetjes,

Marcella
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Bachelorproef: lingerie voor transgenders?

Bericht door wiggeltje »

Hoi Hanne,

ik heb nu alleen jou eerste bericht gelezen en ben helaas een beetje laat.

Allereerst moet ik even zeggen dat ik geen borsten heb en ik heb ook een penis, dit omtrent het ondergoed en bovenkleding.
Je kunt desnoods mijn paar openbare foto's checken op een onderstaande link.

Vanuit jou eerste bericht: Mijn ervaring is dat dit zeer gewenst is en ik heb helaas ervaren dat Nederland zeer arm is op het gebied van deze mode. Als je mij wilt vragen om advies, dan sta ik daar graag in vrij. Ikzelf bestel onder-kleding (zoals strings) vaak uit het buitenland, omdat ik de geschikte moet zoeken, welke ik met naald en draad zou moeten bijwerken. Van kinds af aan experimenteerde ik een beetje met stofjes, alhoewel op kinderlijke wijze.

Misschien dat je van mij ook wat lingerietips kunt ontdekken?

Verder kan ik je vertellen dat kleding voor transvrouwen zoals ik bijna niet bestaat. Ik heb het geluk dat ik in mijn maat kinderkleding kan kopen, want ik heb geen borsten, en kinderjurkjes (tot maat 176) zijn vaak gevormd voor lichamen zonder een cupmaat, wat voor mij gunstig is. Natuurlijk gaat het hier over lingerie en niet over jurkjes, maar ik wilde dit even meegeven.

Dat op de enkele foto's van mij is dus kinderkleding. En je ziet dat ik zero borsten heb.

Er zijn diverse meerdere dingen op het gebied van mode/kledingontwerp die ik kan bespreken, maar daarvoor mag je mij een pm sturen als je dat wilt. Sowieso heb ik jou ook een pm gestuurd ;)

Verder wil ik zeggen dat ik geen ervarene in het ontwerpen van kleding ben, maar soms wel noodgedwongen om zelf kleding aan te passen. Wel zou ik een belangrijke bijdrage willen leveren aan het ontwerpen van transgender-kleding (althans, voor transgenders zoals ik).

Vriendelijke groet,
Linda
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Bachelorproef: lingerie voor transgenders?

Bericht door wiggeltje »

Nog even toe te voegen aan het bovenstaande bericht dat ik geen labeltje op de kledingsoort plakken wil. Dit omdat ik het transgender-kleding noemde, bedoelde ik er uiteraard vrouwenkleding mee, al dan niet ook aangepaste lingerie en kleding voor mensen (die er net zoals ik) graag ermee te doen hebben. Hopend op begrip :hbeat:
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Bachelorproef: lingerie voor transgenders?

Bericht door Nienke »

Ik koop bij honkermuller ook gewoon hoor wat ik nodig heb, wordt prima geholpen en niet raar gedaan, wel een beetje opletten wat je koopt voor de pasvorm.