Genderdysforie in de DSM?

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
lauren1585
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2016, 12:36
Gender: Vrouw

Genderdysforie in de DSM?

Bericht door lauren1585 »

I am a current student at the UvA in my second year in a Research Masters program, originally from the US. In the US over the past 10 years, I was a clinical social worker in a hospital, a private practice therapist, and part of many advocacy groups for transgender rights (most specifically trans children in foster care systems). I decided to take a break and return to academia! I am focusing my master's thesis research on the de-pathologization of variant gender identities particularly associated with the mental health diagnosis of Gender Dysphoria in the DSM, and looking for individuals to participate in an interview. Since my 'intro' to this blog sparked many different thoughts and ideas, I wanted to post an opportunity to meet in person! Through interviews, I hope to obtain personal stories of Dutch experiences with- and interpretations of- the diagnosis of GD, experiences with the mental health and medical health systems and how one's own gender project has evolved into what it is today. I will respect anonymity of all people and places, therefore will not use any names. I also respect that there are many different views on this topic, and welcome all!

Please e-mail [email protected] for more information. Unfortunately, I am English speaking only. I am willing to travel anywhere that is accessible by public transport in the Netherlands! Thank you, Lauren

Ik ben een stroom student aan de UvA in mijn tweede jaar in een door Research master, oorspronkelijk uit de Verenigde Staten. In de Verenigde Staten in de afgelopen 10 jaar, ik was een klinische maatschappelijk werker in een ziekenhuis, een particuliere praktijk therapeut, en een deel van de vele belangengroepen voor transgender rechten (meer specifiek trans kinderen in de pleegzorg systemen). Ik besloot om een ​​pauze te nemen en terug te keren naar de academische wereld! Ik richt mijn master's thesis onderzoek naar de de-pathologization van variant genderidentiteiten met name in verband met de geestelijke gezondheid diagnose van genderdysforie in de DSM, en op zoek naar mensen om te participeren in een interview. Sinds mijn 'intro' naar dit blog leidde tot veel verschillende gedachten en ideeën, ik wilde een gelegenheid elkaar te ontmoeten in persoon te plaatsen! Door middel van interviews, ik hoop dat persoonlijke verhalen van Nederlandse ervaringen met- en interpretaties te verkrijgen van- de diagnose van GD, de ervaringen met de geestelijke gezondheid en medische systemen en hoe men de eigen sekse project heeft zich ontwikkeld tot wat het nu is. Ik zal anonimiteit van alle mensen en plaatsen te respecteren, daarom zal geen namen gebruiken. Ik respecteer ook dat er veel verschillende opvattingen over dit onderwerp, en welkom allemaal!

Stuur dan een e-mail [email protected] voor meer informatie. Helaas, ik ben alleen Engels spreken. Ik ben bereid om overal naar toe reizen die toegankelijk is met het openbaar vervoer in Nederland! Dank je, Lauren
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Genderdysforie in de DSM?

Bericht door Ylse »

Afgelopen week een heel leuk en open gesprek gehad met Lauren. Ze is geinteresseerd in hoe de transgenderregels hier in Nederland uitgevoerd worden.

Tijdens mijn ziekenhuisopname voor de srs heb ik ongeveer 2 uur met haar gesproken.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Genderdysforie in de DSM?

Bericht door Isabelle »

Leuk !
Heb ook met haar gesproken op de campus ;)