cadeau-suggestie

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Xel
Gast

cadeau-suggestie

Bericht door Xel »

Hallo,

Ik hoop dat ik hier op de goede plek zit, en dat dit geen rare vraag is, maar ik zou wat advies kunnen gebruiken.

Wat achtergrond: ik heb via een gezamenlijke hobby via internet een paar jaar terug iemand uit het zuiden van de VS ontmoet, waar ik bevriend mee ben geworden. Na een tijdje vertelde ze me, met veel moeite, dat ze een vrouw is. De moeite kwam voor uit het feit dat ze op dit moment als man door het leven gaat, inclusief vrouw en gezin. Haar vrouw heeft heel veel moeite hiermee, en mijn vriendin durft voorlopig nog niet aan de rest van haar omgeving te laten weten dat ze een vrouw is (nogmaals, zuiden van de VS...). Ze is bij een arts geweest en heeft ze een brief waarmee ze in principe verdere hulp zou kunnen krijgen, maar voorlopig houdt ze het bij het regelmatig herlezen van die brief.

Nou is er een kans dat ik volgend jaar naar de VS kan gaan, en mogelijk zelfs bij haar in de buurt ben. We hebben leuk contact, en ik zou haar graag een keer in het echt ontmoeten. En dan nu eindelijk mijn vraag: ik zou zo graag iets van een cadeautje meenemen waaruit blijkt dat ik weet wie ze echt is, en dat het goed is zo. Iets hoopgevends, maar niet te opvallend, zodat ze het ook 'mag' hebben. Maar ik zou niet weten wat, en ik kan wel wat input gebruiken.

Ik begrijp best dat niet alle vrouwen hetzelfde zijn (ik ben er zelf ook een), of ze nou transgender zijn of niet. Maar misschien is er hier iemand die in een vergelijkbare positie als mijn vriendin heeft gezeten en die iets kan verzinnen wat op dat moment echt een opsteker was geweest.
Kan iemand me helpen?

Bedankt,

Marieke
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: cadeau-suggestie

Bericht door Jer158 »

Heb geen idee voor een cadeautje, maar wil je wel laten weten dat ik het een erg mooi gebaar vind. Dat zal zeker zeer gewaardeerd worden.
Hung her from the branches of a mango tree
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg
Contacteer:

Re: cadeau-suggestie

Bericht door Petra-S »

Hoi,

Zelf draag ik een halsketting in de stijl; van deze: https://www.etsy.com/nl/listing/2361934 ... ref=market

Doe er een mooie ketting bij deze hanger en je hebt een mooi cadeau waarmee je laat zien dat je haar begrijpt en waardeert.

Groetjes,

Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Xel
Gast

Re: cadeau-suggestie

Bericht door Xel »

Bedankt voor jullie reacties!

Petra, dat is een hele mooie en trotse ketting! Ik moet even nadenken/voelen of het niet al teveel zegt voor iemand die nog erg vast zit. Het geeft wel precies aan wat ik bedoel, dus even afwegen of ik haar daarmee niet teveel voor het blok zet. Wil haar ook niet het gevoel geven dat ik vind dat ze verder of opener moet zijn dan ze is, snap je? Maar je hoeft 'm natuurlijk niet actief te dragen, of het kan onder je kleding ofzo... Goed, ik neem jullie even mee in mijn hele gedachteproces geloof ik. Lang verhaal kort: ik bewaar de link en denk er nog even over na :)
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: cadeau-suggestie

Bericht door Nate_0 »

Je zou natuurlijk ook gewoon een cadeau set met douche spulletjes etc van de bodyshop/ici paris/Douglas/etc. gericht op vrouwen voor haar kunnen kopen. Dan heeft ze dat voor zichzelf maar het is wel iets wat anderen niet zo opvalt en wat je wel de hele dag bij je draagt.
meerdere zakken met zaagsel
Xel
Gast

Re: cadeau-suggestie

Bericht door Xel »

Wat een goed idee, en dat is dan juist weer heel subtiel! Ik denk dat ik het gewoon alle twee doe, een douchepakket en een ketting, voor de dappere dagen en de dagen dat je gewoon subtiel gesteund wil worden.

Hartstikke bedankt! Nou maar hopen dat ik inderdaad die kant op ga. Het is wel leuk om het 'live' te geven.
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: cadeau-suggestie

Bericht door Isabelle »

Geef haar een ring, een vriendschapsring kan ook, heel subtiel vrouwelijk maar er zijn weinig mensen die het meteen zien of er naar vragen.
Heb zelf aan het begin een ring(erfstuk) gekregen van mijn moeder, toen ik langzaam aan het overschakelen was.
Nooit iets van iemand over gehoort. Mensen zetten het altijd weg al iets anders, bedenken er een reden bij van dragen die niet zo snel trans gerelateerd is.

Greetz,
Isabelle
Xel
Gast

Re: cadeau-suggestie

Bericht door Xel »

Dankjewel, ook een leuk idee :)

Ik ben blij dat ik hier gepost heb, jullie hebben me echt verder geholpen.
Xel
Gast

Re: cadeau-suggestie

Bericht door Xel »

Hallo weer,

Nou, inmiddels een jaar verder, maar ik wilde toch even een update geven. Jammer genoeg is het niet heel positief. Ik ben wel naar de VS geweest, maar ik heb mijn vriendin niet ontmoet. Ze is depressief, en wilde niet naar het hotel komen waar de bijeenkomst van onze gezamenlijke hobby gehouden werd. Het was ook veel te ver (als in meerdere uren vliegen) voor mij om naar haar toe te gaan :(
Het cadeautje heb ik opgestuurd, ik heb uiteindelijk de ketting, een douchegel, een mooi boek en een chocoladeletter met de eerste letter van haar vrouwelijke naam (haar nieuwe naam? Nou ja, jullie zullen het wel begrijpen) gekocht. Helaas gaat het nu zo slecht met haar, dat het contact heel moeilijk verloopt. Ik stuur van tijd tot tijd een bericht, om haar te laten weten dat ik aan haar denk, maar ze reageert niet echt meer. Ik wil ook geen stalker zijn, dus ik weet niet zo goed wat ik meer kan doen dan aangeven dat ik er ben, ook als ze zelf niet in staat is om te reageren.

Heel verhaal, en niet iets waar jullie iets mee moeten ofzo, ik wilde alleen nogmaals danken voor het meedenken, en laten weten dat ik er iets mee gedaan heb. Ik hoop dat alles ooit beter wordt voor mijn vriendin en voor iedereen die hier doorheen gaat.

Ik kan even geen goede afsluiter verzinnen, behalve dat ik iedereen hier het beste wens.
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: cadeau-suggestie

Bericht door Isabelle »

Lief dat je toch even een update geeft ;)
Dat is best lang geleden al zeg.

Anyway, take care <3
Plaats reactie