Gezocht(voor kwalitatief onderzoek): transgender personen die voor hun 18e aan het traject van het VU zijn begonnen

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
FemkevdBuuse
Gast

Gezocht(voor kwalitatief onderzoek): transgender personen die voor hun 18e aan het traject van het VU zijn begonnen

Bericht door FemkevdBuuse »

Beste iedereen,

Voor mijn masterscriptie doe ik kwalitatief onderzoek naar de persoonlijke ervaringen die transgender kinderen en adolescenten in Nederland hebben gehad met het gender team van het VU Medisch Centrum in Amsterdam. Door middel van het doen van diepte interviews hoop ik een beeld te kunnen schetsen van deze ervaringen en het zorgaanbod in Amsterdam eens van een andere kant te bekijken.

Hiervoor ben ik op zoek naar 3 tot 5 transgender personen die met mij zouden willen praten over hoe ze de transitie hebben ervaren in de tijd voordat ze 18 waren. Ik wil kijken naar de "behandeling" in het VU Medisch Centrum, hoe die gedaan werd tussen 2004 en 2014. De doelgroep waar ik naar op zoek ben is nu dus tussen de 20 en 30 jaar oud.

Wat ik hoop te bereiken met mijn scriptie is meer inzicht in hoe de procedure van het VU wordt ervaren door transgender mensen zelf, en wat voor impact dit op hun leven heeft gehad.

Ben jij tussen de 20 en de 30, ben je het traject bij het VU ingegaan voordat je 18 was, en lijkt het je wel wat om hier met mij over te praten? Ik ben je eeuwig dankbaar! Natuurlijk kunnen we eerst een kopje koffie drinken om elkaar te leren kennen. Dan kan je daarna altijd nog besluiten of je wel of niet geinterviewd wilt worden.

Met vriendelijke groet,

Femke van den Buuse
[email protected]