Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzorg

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzorg

Bericht door Nienke »

In weze hoef je toch niet te wachten tot een psycholoog verteld dat je met je RLE moet beginnen, gewoon er voor gaan, en dat het traject even duurt, dat is niet anders, het voordeel is natuurlijk wel dat je op sociaal vlak, werk etc al een berg hebt verzet wanneer het traject begint. Dit werkt alleen maar in je voordeel, logopedie die je meteen kan starten, ook dus als je nog niet eens bij het Vu loopt.
Er is al genoeg om aan en over te denken en aan te werken.
Natuurlijk wil ik ook vlugger, maar wie niet, het is niet even het lichtknopje omzetten en tadaaaaa!, te vlug kan een valkuil zijn, dat je dingen misschien niet kan overzien hoe aan te pakken en daarbij verkeerde keuzes maakt.
Zoals ik al aangaf loopt het bij mij gesmeerd, en ben ik niet ontevreden over hoe alles is gelopen, wachten tot de intake was lang maar wel nodig in mijn geval. Al vast gaan leven in de juiste rol heeft geresulteerd in een veel stabieler, blijer persoon met perspectief voor de toekomst.
Zo ga ik alles te lijf, blik op de toekomst en steeds een stukje dichter bij jezelf te komen.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzorg

Bericht door Nate_0 »

Ik geloof dat het Frederique's voorstel was om het begin van de RLE wel degelijk te laten meten door een arts, ipv door jezelf. Anders zou het een onmogelijke eis zijn waar je zo aan voorbij loopt door te zeggen "oh, doe ik al lang" ook al is dat nog niet het geval.

Verder ben ik het met je eens dat enige mate van terughoudendheid niet zo'n slecht idee is.
meerdere zakken met zaagsel
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzorg

Bericht door Nienke »

Nate_0 schreef:Ik geloof dat het Frederique's voorstel was om het begin van de RLE wel degelijk te laten meten door een arts, ipv door jezelf. Anders zou het een onmogelijke eis zijn waar je zo aan voorbij loopt door te zeggen "oh, doe ik al lang" ook al is dat nog niet het geval.

Verder ben ik het met je eens dat enige mate van terughoudendheid niet zo'n slecht idee is.
De meting komt met de moontjes wel, ik vind het belangrijker direct te kunnen leven zoals je bent :D , maakt alles een stuk minder zwaar.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzorg

Bericht door Anon20230219 »

Nienke schreef:In weze hoef je toch niet te wachten tot een psycholoog verteld dat je met je RLE moet beginnen, gewoon er voor gaan, en dat het traject even duurt, dat is niet anders, het voordeel is natuurlijk wel dat je op sociaal vlak, werk etc al een berg hebt verzet wanneer het traject begint. Dit werkt alleen maar in je voordeel, logopedie die je meteen kan starten, ook dus als je nog niet eens bij het Vu loopt.
Er is al genoeg om aan en over te denken en aan te werken.
Natuurlijk wil ik ook vlugger, maar wie niet, het is niet even het lichtknopje omzetten en tadaaaaa!, te vlug kan een valkuil zijn, dat je dingen misschien niet kan overzien hoe aan te pakken en daarbij verkeerde keuzes maakt.
Zoals ik al aangaf loopt het bij mij gesmeerd, en ben ik niet ontevreden over hoe alles is gelopen, wachten tot de intake was lang maar wel nodig in mijn geval. Al vast gaan leven in de juiste rol heeft geresulteerd in een veel stabieler, blijer persoon met perspectief voor de toekomst.
Zo ga ik alles te lijf, blik op de toekomst en steeds een stukje dichter bij jezelf te komen.
Nee ik ben langzaam ook begonnen steeds meer als vrouw door het leven te gaan maar wel op mijn eigen tempo, het zijn maar hele kleine stapjes maar voor mij persoonlijk behoorlijk grote en toch ook erg bevrijdende te noemen.
Op mijn werk heb ik het verder nog niet kenbaar gemaakt omdat ik het daarvoor nog te vroeg vindt, men ziet wel degelijk iets aan mij maar voorlopig blijven ze maar gissen..
De meeste houden het er op dat ik een hele vrouwelijke man ben :lol:
Doordat ik dit nu al langzaam doe kan ik voor mijzelf al bepalen van dit voelt gewoon goed en als dan het traject eindelijk van start gaat dan ben ik al een heel eind op weg voor volledig RLE.
De wachttijden vind ik eigenlijk gewoon erg zonde ondanks dat ik snap dat men zich aan die protocollen moet houden.
Vooral bij je laatste zijn Nienke kan ik mij heel erg in terugvinden.
Transitie is bij mij al bij mijzelf begonnen..het is nu wachten op het vervolg ervan.

Afgelopen vrijdag op T-Amersfoort hadden we het er juist over waarbij ik zelf vooral het erg jammer vind dat men heel veel aan de voorkant van het traject op zijn hoede is maar eenmaal klaar dan wordt je eigenlijk los gelaten en wordt er niet meer naar je omgekeken(afgezien van bepaalde lichamelijke controles.)..denk dat een goede balans in voor en na traject zeker een optie is waar over gedacht moet worden.
Niet iedereen heeft een accepterende omgeving of familie en dan kan beetje extra steun op zijn tijd zeker geen kwaad.


Liefs;Lisa
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzorg

Bericht door Emma »

Goed, we hebben het gevoel dat eenieder diens standpunten wel kenbaar heeft kunnen maken. We sluiten het topic nu, en gaan een samenvatting maken van wat er is aangevoerd, zonder waardeoordeel. Dat kan een paar dagen duren, er is veel gezegd. We willen die samenvatting ook gebruiken om in een later stadium als vereniging een standpunt in te kunnen nemen. Maar daar gaan we te zijner tijd in het ledenforum op door.

Allemaal bedankt voor jullie bijdragen!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gesloten