Nieuwe chat! Zie dit topic.

Interview transgender

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Marc
Gast

Interview transgender

Bericht door Marc »

Beste lezers,

Wij zijn (Marc, Luca, Rachel, Famke en Jasmijn) leerlingen van het Montessori College in Nijmegen. Wij volgens het VWO+ programma. Dit houdt in dat je een extra vak hebt, genaamd onderzoek. Bij dit vak ga je een half jaar lang je verdiepen in een onderwerp.

Wij houden ons bezig met de acceptatie en het proces van een transgender.

Voor ons onderzoek willen we erg graag een interview met iemand die ons over dit onderwerp meer kunnen vertellen.

Lijkt het u leuk om ons hier meer over te vertellen en om ons te helpen, dan kunt u contact met ons opnemen.

U kunt dan mailen naar [email protected]


Met vriendelijke groeten,

Marc Joosten
Mail: [email protected]
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Interview transgender

Bericht door Dieuwertje »

Ik heb via de email contact gehad met Marc en wil wel mee werken. Ook ben ik in contact met een kennis om mee te gaan. Maar we zijn beide MtF. Is er misschien een FtM die met mij (ons) mee wil om die leerlingen van het Montessori college te woord te staan?
In eerste instantie heb ik ze doorverwezen naar Transgenders Nijmegen, maar die hebben niet gereageerd.
JacquelineM
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2016, 12:04
Gender: Vrouw
Locatie: Epe

Re: Interview transgender

Bericht door JacquelineM »

Hoi Dieuwertje,

via een PB heb ik op je verzoek gereageerd.' Eigenlijk had ik liever een 'bredere' delegatie, want ik voel me niet erg capabel omdat ik een tamelijk afwijkend type MtF-transgender ben. Ik voel me heel gelukkig sinds een paar maanden na de start van de HRT, nu bijna 4 jaar geleden. Had nooit gedacht dat dit me nog zou kunnen overkomen. Ik heb op één incident na (ik ben uit de Apeldoornse sportschool verwijderd omdat ik als vrouw in de dameskleedkamer was) geen problemen ervaren. Ik kan helemaal zelf bepalen wat ik wil, binnen de grenzen uiteraard van de fysieke mogelijkheden. Niemand doet moeilijk (omdat er niemand is :-) . En de sportchool heb ik verwisseld voor een paaldans- en yogastudio. Neerlands bekendste filosoof zei het al : ieder nadeel heb zijn voordeel.

Wat de operatieve ingrepen betreft, ik zie mijn lichaam als het mooiste geschenk dat ik ooit gekregen heb (afgezien dan van enkele onderdelen die ik liever anders zou zien). Operatieve ingrepen zijn tamelijk onwaarschijnlijk.

Wat mij alleen betreft wordt het wat eenzijdig, maar met een paar mensen? We laten oprecht belangstellende leerlingen niet 'in de kou staan', toch?

Warme groet, Jacqueline.
Gebruikersavatar
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg

Re: Interview transgender

Bericht door Petra-S »

Wanneer het voor wat tijdstip etc. mogelijk is wil ik mij best beschikbaar stellen aan het werken aan meer begrip en bekendheid.

Groetjes,

Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Interview transgender

Bericht door Dieuwertje »

Mooi om te horen @Petra-S. Ik heb Marc vandaag nog een email gestuurd met de vraag wat hun deadline is. Vrijdag spreek ik wat meer mensen bij t-Amersfoort. Zal dit iig onthouden. Maar Hoensbroek - Nijmegen is ook nog best wel een afstand.
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Interview transgender

Bericht door Charlotte_C »

De afstand omg. breda - nijmegen is ook een beetje wat mij tegenhoudt. op zich als de hele intentie en opzet me zou bevallen zou het voor de rest wel iets zijn waar ik oren naar zou kunnen hebben. Helaas heb ik ook weer geen geldgrasjes in de tuin staan :)
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anouk
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 mar 2016, 11:00
Gender: Vrouw

Re: Interview transgender

Bericht door Anouk »

Charlotte_C schreef:De afstand omg. breda - nijmegen is ook een beetje wat mij tegenhoudt. op zich als de hele intentie en opzet me zou bevallen zou het voor de rest wel iets zijn waar ik oren naar zou kunnen hebben. Helaas heb ik ook weer geen geldgrasjes in de tuin staan :)
Het interview vindt plaats door middel van mail
Nothing changes as everything changes
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Interview transgender

Bericht door Charlotte_C »

Anouk schreef:
Charlotte_C schreef:De afstand omg. breda - nijmegen is ook een beetje wat mij tegenhoudt. op zich als de hele intentie en opzet me zou bevallen zou het voor de rest wel iets zijn waar ik oren naar zou kunnen hebben. Helaas heb ik ook weer geen geldgrasjes in de tuin staan :)
Het interview vindt plaats door middel van mail

Nu wordt het wel weer heel erg vaag omdat daar in dit hele topic geen sprake van is. :think:
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Interview transgender

Bericht door Dieuwertje »

@Anouk, ik heb contact gehad maar nooit te horen gekregen dat het via mail zou gaan. Dan lijkt het meer op een enquête.
Anouk
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 mar 2016, 11:00
Gender: Vrouw

Re: Interview transgender

Bericht door Anouk »

Ik heb via mail de vraag voorgelegd gekregen of ik het interview fysiek wilde doen of per mail en heb het laatste voorgesteld aangezien ik niet naar nijmegen wil reizen
Nothing changes as everything changes