ervaringen met darmvaginaplastiek

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
janet
Gast

ervaringen met darmvaginaplastiek

Bericht door janet »

Hoi,
Ik heb misschien een rare vraag.
Ik zou het op.prijs stellen dat mijn verhaal volledig gelezen wordt, omdat het net even anders in elkaar steekt.
Ik heb ontzettend lang getwijfeld en ook info aan derden gevraagd, over waar ik dit evt kon vragen. Omdat ik nergens echt goed thuis hoor.
Ik ben erg onzeker en heb na maanden de stoute schoenen aangetrokken om hier de vraag te durven stellen en ik hoop dat ik serieus genomen word. Want mijn vraag is oprecht en serieus.

Zoals in het onderwerp aangegeven staat ben ik opzoek naar ervaringen mbt darmvaginapmastiek.
Ik heb recent een darmvaginaplastiek moeten ondergaan. Noodgedwongen.
Door kanker. Een jaar voor dat de kanker werd geconstateerd is er een afwijking gevonden van de cellen in de neovagina (de bestaande neovagina, waar ik tot op het moment van mei 2016 pas, niet van op de hoogte was, dat mijn vagina een neovagina was). Ik bleef onder controle, en bij de tweede controle (halfjaarlijkse controle in november 2016,), bleek er een tumor te zitten in de neovagina.
Ik ben doorverwezen naar een ander ziekenhuis. En door verkeerde info van de gastro-enterologisch chirurg kwam ik tijdens een gesprek, aangevraagd op mijn verzoek, bij de plastisch chirurg erachter dat ik op dat moment gelijk een keuze moest maken. Terwijl ik bij hem kwam voor ik eerste instantie een heel ander gesprek.
Ik heb eigenlijk op dat moment moeten beslissen.wel of geen reconstructie waarbij het erop neer kwam dat ik eigenlijk maar één keus had, namelijk reconstructie van een nieuwe neovagina direct tijdens de operatie bij verwijdering van oude, bestaande vagina waar de kanker in zat. Mogelijkheid voor later reconstructie was geen optie. In ieder geval niet bij mij.
Ik ben 10 februari dit jaar geopereerd. En operatie was groter dan verwacht.
In heb een dikke darmvaginaplastiek gehad, reconstructie van anus en de darmvaginaplastiek is ook anders uitgevoerd dan wat normaal gebeurd.
Ik ben eigenlijk op zoek naar vrouwen die ook een (volledige of gefeeltelijke) darmvaginaplastiek hebben ondergaan. Omdat ik graag wat meer informatie wil over hoe verder na zo'n operatie en de gevolgen en evt complicaties.
Zo heb ik bijv heel veel last van peristaltische bewegingen van de neovagina. Het is een stuk dikke darm. Die bewegingen zijn bij mij zeer heftig.
Daarnaast is mijn vagina verzakt en steekt uit. Hangt tussen mijn.schaamlippen.
Daar moet nog opnieuw naar gekeken worden.
Ik ben op zoek naar meiden/vrouwen naar hun ervaringen na een darmvaginaplastiek.
Ik ben totaal niet thuis hierin en er komt weinig info vanuit ziekenhuis. Behalve dat ik moest gaan spoelen met jodium oplossing en moest dilateren.
Beide is na overleg met plastisch chirurg gestopt vanwege de verzakking. Toch ben ik ook benieuwd hoe het dilateren ging bij jullie.
Verder heb ik dus weinig info gekregen en heb ik ook geen idee waar anders ik evt in contact kan komen met.
Ik ben geen transvrouw, maar ik heb wel een darmvaginaplastiek ondergaan, wat, waarvan ik weet, ook bij (trans)vrouwen gebruikt wordt soms.
Ik wil niemand beledigen. Ik vind het ook doodeng om dit bericht te plaatsen. Bang om negatieve reacties.

Toch hoop ik dat er mensen zijn die bereid zijn met mij in gesprek te gaan.
Alvast bedankt.
Privé mail sturen mag.
[email protected].
Een nickname email adres. Ik ben klein van stuk, vandaar ukkupukkie als naam.

Groetjes Janet
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: ervaringen met darmvaginaplastiek

Bericht door Nate_0 »

Hey,

Mag ik vragen waarom je vagina door artsen een neovagina werd genoemd?

Ik weet zelf niet zoveel af van vaginoplastiek etc. maar ik wil je in ieder geval een hoop sterkte wensen.
meerdere zakken met zaagsel
janet
Gast

Re: ervaringen met darmvaginaplastiek

Bericht door janet »

neovagina betekent nieuwe vagina. neo betekent nieuw. En een vagina die gecreëerd wordt, wordt door de medici neovagina genoemd.
Bedankt voor je reactie.
Groetjes Janet
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: ervaringen met darmvaginaplastiek

Bericht door Nate_0 »

Dat weet ik inderdaad, maar ik bedoelde meer dit: "Een jaar voor dat de kanker werd geconstateerd is er een afwijking gevonden van de cellen in de neovagina (de bestaande neovagina, waar ik tot op het moment van mei 2016 pas, niet van op de hoogte was, dat mijn vagina een neovagina was)."

Je zegt dat je pas vanaf mei 2016 wist dat je een neogvagina hebt?
meerdere zakken met zaagsel
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: ervaringen met darmvaginaplastiek

Bericht door Nate_0 »

Wat ik dus eigenlijk bedoel is: Ben je biologisch geboren als man, vrouw, of intersekse.
meerdere zakken met zaagsel
janet
Gast

Re: ervaringen met darmvaginaplastiek

Bericht door janet »

Hoi Nate_0,

Ik ben een vrouw. Geboren als vrouw. Zonder vagina. En die ze blijkbaar hebben gemaakt. En waar ik pas vanaf weet sinds mei 2016.
Ik heb altijd gedacht dat mijn vagina normaal was.
Verdere details wil ik hier openbaar niet geven. Wel evt in privé.
Waar het mij nu om gaat is dat ik graag ervaringen zoek en contact zoek met met vrouwen die net als mij een darmvaginaplastiek hebben ondergaan om hun transitie compleet te maken. Omdat ik weet dat dit een techniek is wat gebruikt wordt bij operaties van trans vrouwen en verder nergens echt thuis hoor met wat ik heb meegemaakt en tot op heden er niet in geslaagd ben ergens contacten te vinden met vrouwen die hetzelfde hebben als mij, het is zeer zeldzaam, heb ik mijn vraag hier gesteld. Omdat ik door een chirurg geopereerd ben die ook in het genderteam zit en heel graag contacten wil hebben met vrouwen die iets soortgelijks hebben, een vagina, gemaakt van (dikke) darmweefsel.

Voor mij is dit allemaal nieuw. 11 weken geleden en ik loop tegen dingen aan, waarvan ik graag wil weten of andere dames ook daarmee te maken hadden.

Met vriendelijke groet,
Janet
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: ervaringen met darmvaginaplastiek

Bericht door Nate_0 »

Snap ik, lijkt me echt mega heftig om mee te maken en er zo laat pas achter te komen dat je zonder vagina geboren bent.

Je zou kunnen overwegen om lid te worden van het forum. Dan heb je ook toegang tot de verborgen gedeeltes, en kun je andere vrouwen hun ervaringen lezen. Of er andere mensen zijn hier die een darmvaginoplastiek hebben ondergaan weet ik niet, maar ik weet wel dat er minstens één lid is voor wie dit de enige optie zou zijn.

Heel veel succes en sterkte met je herstel, in ieder geval!
meerdere zakken met zaagsel
janet
Gast

Re: ervaringen met darmvaginaplastiek

Bericht door janet »

Dank je wel Nat_0.
Voor de duidelijkheid, ik had dus wel een vagina. Ik wist alleen niet dat deze ' niet echt' was. En dat deze omdat ik blijkbaar geboren was zonder, gecreëerd was van dikke darmweefsel. Toen ik anderhalf was.
Ik was ook gewoon seksueel actief toen ik de klachten kreeg.

Ik had eigenlijk nauwelijks de tijd om dit te verwerken toen de onrustige cellen al een tumor bleken te zijn.

Het maakt me nog steeds ergens boos en ongeloofwaardig dat artsen me nooit eerder hebben verteld hoe ik daadwerkelijk in elkaar zat. En lastig dat mijn ouders dit niet goed wisten blijkbaar ook. Ja achteraf. Nu herinnert mijn moeder het zich.

Ik ga eens overwegen om lid te worden.
Dank je wel voor je reacties.
:-).
Fijne dag verder nog
Groetjes Janet
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: ervaringen met darmvaginaplastiek

Bericht door Jannet V »

Hallo Janet. Je beledigd niemand hier hoor en de negatieve reacties zullen ook wel mee vallen. Heel moedig dat je de stap gezet hebt om hier te informeren. Dat wou ik je even laten weten, veel verder kan ik je niet helpen tot mijn spijt. Maar anderen misschien wel. Succes en beterschap.
Groetjes Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: ervaringen met darmvaginaplastiek

Bericht door Nate_0 »

Het klinkt een beetje als de verhalen die men wel hoort over intersekse mensen--ook daar worden vaak op jonge leeftijd al operaties uitgevoerd waar de patienten zelf niets over kregen te horen en de ouders ook niet altijd alles van weten.

Superheftig in ieder geval. En Jannet heeft gelijk, rare reacties op je berichtje hier zul je niet gauw krijgen :)
meerdere zakken met zaagsel
Gesloten