Interview geweldservaringen en genderdysforie

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Katinka1
Gast

Interview geweldservaringen en genderdysforie

Bericht door Katinka1 »

Hallo,

Voor mijn scriptie voor de master Victimology & Criminal Justice (Intervict, aan Tilburg University) doe ik narrative-analyse. Dit gaat als volgt: in een interview vraag ik je om je levensverhaal te vertellen, en vervolgens om te vertellen over je ervaring met verbaal, fysiek, seksueel of psychologisch geweld.

De reden hiervoor is dat mijn vakgebied onvoldoende aandacht besteed aan het (in mijn ogen) onderbelichte probleem dat transgenders buitensporig vaak het slachtoffer zijn van geweld.

Mocht je je verhaal willen vertellen (of op- of aanmerkingen hebben), dan hoor ik graag van je. Je identiteit wordt niet onthuld (tenzij je dat graag wil) en ik laat je het getranscribeerde interview lezen ter goedkeuring voordat de scriptie ingeleverd wordt.

(En als je een reactie hier te openbaar vindt mag je me mailen op [email protected] of een berichtje sturen op Facebook: Katinka Lit).

Vriendelijk bedankt,

Katinka
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg
Contacteer:

Re: Interview geweldservaringen en genderdysforie

Bericht door Petra-S »

Beste Katinka,

Behalve de sporadische keer dat iemand twee keer naar mij kijkt bij het shoppen of op een terrasje heb ik nog nooit enig verbaal, fysiek, seksueel of psychologisch geweld meegemaakt als Petra.

Groetjes,
Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Interview geweldservaringen en genderdysforie

Bericht door Ylse »

Tja, ik heb 1 keer mogen ervaren hoe het is om op basis van wie je bent bedreigd te worden. Tenminste daar ga ik van uit. Ik kan je verzekeren je voelt je absoluut niet fijn op dat moment. Ik heb aangifte gedaan en daar kwam uiteindelijk niets uit.

Ik probeer het niet mijn leven te laten beinvloeden al merk ik soms dat ik andere keuzes maak in mijn uitgaansleven.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Katinka1
Gast

Re: Interview geweldservaringen en genderdysforie

Bericht door Katinka1 »

Petra, ik ben blij om te horen dat je dit niet hebt meegemaakt. Hopelijk blijft dit ook zo!

Ylse, zou je in een persoonlijk gesprek over je ervaringen willen vertellen of bedoel je dat je dat juist liever niet doet omdat het dan je leven beïnvloedt?
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Interview geweldservaringen en genderdysforie

Bericht door Ylse »

Katinka1 schreef:Petra, ik ben blij om te horen dat je dit niet hebt meegemaakt. Hopelijk blijft dit ook zo!

Ylse, zou je in een persoonlijk gesprek over je ervaringen willen vertellen of bedoel je dat je dat juist liever niet doet omdat het dan je leven beïnvloedt?
Ik wil daar gerust over vertellen hoor. Hoe had je het interview willen doen?
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Interview geweldservaringen en genderdysforie

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Katinka 1,

Ik kom jammer genoeg uit België ( niet dat ik het erg vind om Belg te zijn), maar kende zwaar zinloos geweld der trans-zijnde. Deed daar, natuurlijk aangifte van ( Hij kreeg 6 maanden, opzettelijke slagen en verwondingen). Indien je hier meer wil over weten, je weet me alvast te vinden.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Katinka1
Gast

Re: Interview geweldservaringen en genderdysforie

Bericht door Katinka1 »

Bedankt voor jullie reacties Ylse en Nick.

De afstand naar Friesland is wel aanzienlijk, dus zou je eventueel een online interview willen doen, Ylse? We zouden per videochat kunnen spreken.

En Nick, ik kom zelf uit Noord-Brabant in Nederland, dus de afstand naar een plek in Vlaanderen is misschien wel makkelijker voor me te overbruggen, mocht je instemmen met een interview.
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Interview geweldservaringen en genderdysforie

Bericht door Ylse »

Katinka1 schreef:Bedankt voor jullie reacties Ylse en Nick.

De afstand naar Friesland is wel aanzienlijk, dus zou je eventueel een online interview willen doen, Ylse? We zouden per videochat kunnen spreken.
Als jij denkt dat het op die manier kan dan wil ik dat best doen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
[email protected]
Gast

Re: Interview geweldservaringen en genderdysforie

Bericht door [email protected] »

Hallo Katinka 1,
Ik ben pas verhuisd en las zonet pas je oproep. Ik heb 2 keer, een keer erg en een keer zeer ernstig zinloos geweld ondergaan. Ofschoon het moeilijk is, wil ik er best met je over praten, maar dan wel anoniem. Ik woon in Purmerend. Groetjes Andrea.
Katinka1
Gast

Re: Interview geweldservaringen en genderdysforie

Bericht door Katinka1 »

Enkel wanneer jij je daar prettig bij voelt, Ylse. Het eerste interview dat ik gedaan heb is ook afgenomen via videochat. Ik moet zeggen dat ik dat zelf wel spannend vond omdat technologie kan falen en timing van reacties en vragen misschien minder goed is, maar het ging goed.

En Andrea, dat is verschrikkelijk om te horen. Zou je een persoonlijk interview in Purmerend zien zitten? Uiteraard blijft je anonimiteit gewaarborgd.
Plaats reactie