Nieuwe chat! Zie dit topic.

TNN start leergang politiek voor trans-personen

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
Bestuur
Vereniging
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 apr 2017, 16:41
Gender: Anders
Locatie: Europa

TNN start leergang politiek voor trans-personen

Bericht door Bestuur »

Noem de eerste transgender politica in het Nederlands parlement? De eerste trans persoon die voorzitter was van een politieke partij, wethouder of burgemeester? Het lukt niet hè? Maar dat wil niet zeggen dat trans personen het politieke vak niet verstaan.

TNN start een leergang ‘Politiek actief: Trans in power’ voor trans personen om kennis te maken met de politiek. Heb jij interesse in het politieke vak, landelijk of lokaal? Wil je meer leren over campagne voeren en debatteren? Meld je dan nu aan voor onze leergang.

De leergang bestaat uit vier zaterdagen, startende op 21 oktober in Den Haag met een kennismaking met de Haagse politiek. De andere data zijn: 11 november, 9 december en 13 januari. Op de diverse data maak je kennis met een wethouder, raadsleden, partijbestuurders en campaigners van diverse partijen.

Interesse? Klik hier...
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: TNN start leergang politiek voor trans-personen

Bericht door Anne V »

Lijkt mij wel interessant. Maar geef toch liever voorrang aan jongere personen.
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: TNN start leergang politiek voor trans-personen

Bericht door Nick1703 »

Ik ben gevraagd voor de gemeenteraad. Helaas moet ik het door drukte met studie laten zitten.
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: TNN start leergang politiek voor trans-personen

Bericht door Eva »

Nick1703 schreef: 23 aug 2017, 19:45 Ik ben gevraagd voor de gemeenteraad. Helaas moet ik het door drukte met studie laten zitten.
Als politiek je raakt (het raakt immers ook jou) zijn er meer mogelijkheden. In veel plaatsen kun je bijvoorbeeld 'burgerraadslid' worden. Ondersteunend en soms ook actief voor en in de raad. Er zijn veel meer ondersteunende functies. Elke plaatselijke afdeling, van welke partij ook, kan je hulp gebruiken. Boeiend en leerzaam.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: TNN start leergang politiek voor trans-personen

Bericht door Nick1703 »

Eva schreef: 23 aug 2017, 19:57
Nick1703 schreef: 23 aug 2017, 19:45 Ik ben gevraagd voor de gemeenteraad. Helaas moet ik het door drukte met studie laten zitten.
Als politiek je raakt (het raakt immers ook jou) zijn er meer mogelijkheden. In veel plaatsen kun je bijvoorbeeld 'burgerraadslid' worden. Ondersteunend en soms ook actief voor en in de raad. Er zijn veel meer ondersteunende functies. Elke plaatselijke afdeling, van welke partij ook, kan je hulp gebruiken. Boeiend en leerzaam.

Ik ben al redelijk politiek betrokken. Werk bij stichting Wij Staan Op! En mede door onze inzet is het VN verdrag inzake de rechten van personen met een handicap afgelopen jaar geratificeerd. Flinke lobby aan vooraf gegaan.
I am, who I am.