Jonge transgenders (16-25 jaar)

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Jonge transgenders (16-25 jaar)

Bericht door Eva »

We hebben een oproep ontvangen vanuit het VUmc, die we belangrijk genoeg vinden om die hier letterlijk te herhalen. We hebben het e-mailadres een beetje gemaskeerd om te vermijden dat ze een heleboel spam gaat krijgen. Als je wilt reageren, sleutel je dat adres dan zelf even terug?
Ik ben Mathilde Brewaeys en ik werk aan het VUmc bij het kennis en zorgcentrum voor genderdysforie in Amsterdam. Wij doen op dit moment een onderzoek naar jongeren tussen de 16 en 25 jaar die zich non binair/genderqueer identificeren. We doen met deze mensen interviews van ongeveer een uur over hun (gender) identiteitsontwikkeling van kinds af aan tot nu. We willen een aantal artikelen schrijven waarin de ontwikkeling van non binaire identiteiten aan het licht komt. Hierbij willen we graag een vergelijking maken tussen mensen met en mensen zonder een medische behandelwens.
Vandaar mijn bericht. Ik vroeg me af of jullie een berichtje/oproep op de website zou kunnen plaatsen met de vraag:

Zijn er mensen tussen de 16 en 25 jaar die zich non binair/genderqueer identificeren maar op dit moment geen medische behandelwens hebben. En zouden deze mensen met ons een interview van ongeveer een uur willen doen om over hun eigen (gender) ontwikkeling te vertellen. Dit kan op het VUmc in Amsterdam (reiskosten worden vergoed) of op een andere gekozen locatie. Mensen met interesse of meer vragen kunnen een email sturen m punt brewaeys bij vumc punt nl.

Alvast heel hartelijk dank,

Met vriendelijke groet,
Mathilde Brewaeys
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)