Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Jer158 »

Sigrid schreef: 15 nov 2017, 13:29
gast schreef: 15 nov 2017, 11:47 - en/of genderneutrale personen
Ik ben heel benieuwd wat je bedoelt met genderneutrale personen
Sigrid, ik vraag mij af waarom je keer op keer naar de bekende weg vraagt. Als iemand zoals hier iets vraagt/zegt op een manier waar jij misschien van vindt dat het beter kan maar waarvan prima duidelijk is wat er bedoeld wordt (je lijkt me een intelligente vrouw dus ook voor jou, lijkt mij), waarom dan toch om 'opheldering' vragen?
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Anon20190501 »

Jer158 schreef: 15 nov 2017, 13:36
Sigrid schreef: 15 nov 2017, 13:29
gast schreef: 15 nov 2017, 11:47 - en/of genderneutrale personen
Ik ben heel benieuwd wat je bedoelt met genderneutrale personen
Sigrid, ik vraag mij af waarom je keer op keer naar de bekende weg vraagt. Als iemand zoals hier iets vraagt/zegt op een manier waar jij misschien van vindt dat het beter kan maar waarvan prima duidelijk is wat er bedoeld wordt (je lijkt me een intelligente vrouw dus ook voor jou, lijkt mij), waarom dan toch om 'opheldering' vragen?
Jer, ik stel mijn vraag oprecht zonder dubbele agenda. Ik wil gewoon graag weten wat Sanne begrijpt onder "genderneutrale personen".
Wat ik daaronder wellicht versta doet helemaal niet ter zake en is al helemaal niet beter dan andermans definitie.
Helderheid lijkt me helemaal niet verkeerd. Zeker omdat de woordenschat m.b.t. OSM nog steeds redelijk fluïde (sic!) is.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Jer158 »

Sigrid schreef: 15 nov 2017, 16:19Jer, ik stel mijn vraag oprecht zonder dubbele agenda. Ik wil gewoon graag weten wat Sanne begrijpt onder "genderneutrale personen".
Wat ik daaronder wellicht versta doet helemaal niet ter zake en is al helemaal niet beter dan andermans definitie.
Helderheid lijkt me helemaal niet verkeerd. Zeker omdat de woordenschat m.b.t. OSM nog steeds redelijk fluïde (sic!) is.
Prima. Dat gaat hier nog wel redelijk op ook. Ik moet zeggen dat ik het in sommige andere situaties een stuk lastiger vind om de oprechtheid van je vraag te zien.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Anon20190501 »

Jer158 schreef: 15 nov 2017, 18:52 Prima. Dat gaat hier nog wel redelijk op ook. Ik moet zeggen dat ik het in sommige andere situaties een stuk lastiger vind om de oprechtheid van je vraag te zien.
off-topic: Wanneer je dat nog's zou menen op te merken, dan heb ik er geen probleem mee wanneer je me daar (eventueel via PB) op wijst. Ik hoop dat het dan eerder aan mijn wijze van formuleren dan aan mijn intenties ligt. Ik heb niet de wens om moeilijk te doen of zo.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik vind het heel loffelijk van je hoor Sanne, maar het is gewoon een beetje onhandig geformuleerd, (als het bekend wordt etc). Hoe zou dat bekend moeten worden?
Irene
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Nate_0 »

Het lijkt mij wel duidelijk, namelijk "een persoon die zichzelf als genderneutraal identificeert".

Wel klinkt het alsof er vooral kandidaten gezocht worden die er uit zien als het wensgeslacht? Klopt dat?
meerdere zakken met zaagsel
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Emma »

Beste Sanne,

Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien waarom je, als je duidelijk wilt maken dat wat er in iemands onderbroek zit, niet relevant is, dan wel waarde hecht aan wat er in iemands onderbroek zit. Ik zou zeggen: practice what you preach. Als het voor jou zo belangrijk is, heb ik niet het idee dat je achter de boodschap staat die je wilt verkondigen, of dat je de boodschap zelf begrijpt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Citizen Erased »

Sanne, veel succes met je project. Lijkt me een mooi streven!
Je hebt inmiddels meegekregen dat veel transgenders ook over een spastische kringspier beschikken; een zeiltje op de grond is geen overbodige luxe.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Eva »

Citizen Erased schreef: 16 nov 2017, 09:16 Sanne, veel succes met je project. Lijkt me een mooi streven!
Je hebt inmiddels meegekregen dat veel transgenders ook over een spastische kringspier beschikken; een zeiltje op de grond is geen overbodige luxe.
Ongeacht aan wie dit gericht is, Citizen Erased, dit soort kwetsende reacties wordt op ons forum allerminst gewaardeerd.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Kandidaten voor fotoreportage gezocht

Bericht door Marijn »

@Sanne

En voor de duidelijkheid over het genderneutrale. Die term wordt normaal gebruikt voor dingen als taalgebruik, objecten en dergelijke (de genderneutrale toiletten als voorbeeld).

Mensen kunnen zich (naast als man of vrouw) als non-binair, genderqueer, genderfluid, agender en zo nog een lijst termen omschrijven. Maar omschrijven zich niet zo snel als genderneutraal.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Plaats reactie