Nieuwe chat! Zie dit topic.

Stichting Stop Straatintimidatie - ingezonden bericht

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
Bestuur
Vereniging
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 apr 2017, 16:41
Gender: Anders
Locatie: Europa

Stichting Stop Straatintimidatie - ingezonden bericht

Bericht door Bestuur »

Stichting Stop Straatintimidatie lanceert vandaag haar #Itsaright video om bewustzijn te creëren over straatintimidatie, de boete daarop vanaf 2018 en om de maatschappij op te roepen om actie te ondernemen als ook te vragen naar hun mensenrechten.

Straatintimidatie wordt door Nederlandse vrouwen, homoseksuelen en transgenders regelmatig ervaren terwijl het een mensenrecht is om je vrij en veilig in de openbare ruimte te kunnen bewegen.
Voor het eerst zal er door de steden Amsterdam en Rotterdam een boete worden geïntroduceerd tegen straatintimidatie. Vanaf 2018 kunnen daders een boete verwachten die kan oplopen tot 4100 euro of twee maanden celstraf.

Sluit u aan en help ons de video die strijd tegen straatintimidatie te verspreiden, via sociale mediakanalen en door dit te delen met uw netwerk, community, doelgroep etc.



Dank u wel en beste wensen,
Stichting Stop Straatintimidatie
Gebruikersavatar
Emma1981
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 nov 2016, 23:41
Gender: Trans MtF

Re: Stichting Stop Straatintimidatie - ingezonden bericht

Bericht door Emma1981 »

Ligt het nu aan mij of zegt die persoon "vrouwen, homosexueele en trendgenders". Ik kan er geen s klank in ontdekken.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Stichting Stop Straatintimidatie - ingezonden bericht

Bericht door Eva »

Klopt. Zo klinkt het ook in mijn oren.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Stichting Stop Straatintimidatie - ingezonden bericht

Bericht door Anon20190501 »

We zijn nu eenmaal hip, niks aan te doen...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)