Nieuwe chat! Zie dit topic.

Verzoek afgewezen

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
Bestuur
Vereniging
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 apr 2017, 16:41
Gender: Anders
Locatie: Europa

Verzoek afgewezen

Bericht door Bestuur »

We ontvingen het verzoek een enquête op het forum over te nemen:
Graag nodigen wij u uit om deel te nemen aan ons onderzoeksenquête in functie van onze gip, met als onderwerp transseksualiteit. Met dit onderzoek wensen we uw mening en ervaring te weten te komen over de sociale contacten op uw werkterrein met uw collega's.
De eerste vraag (verplicht invullen) is of je Man bent of Vrouw. Ook volgende vragen leiden tot de vraag of de vragers weten aan wie ze vragen stellen.
Een dergelijke onderzoeksenquête (zou dat iets anders zijn dan een enquête?) vinden we niet van deze tijd. De opstellers geven weliswaar hun naam, maar geen geen enkele contactmogelijkheid.

Het verzoek tot plaatsing is daarom afgewezen.
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Verzoek afgewezen

Bericht door Charlotte_C »

Adequaat gehandeld bestuur, top. :)

Groetjes
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Verzoek afgewezen

Bericht door Annet »

Helemaal mee eens
Groetjes Annet
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Verzoek afgewezen

Bericht door Eva »

Weet je wat? Laten we de vragenlijst eens samen onder de loep nemen. Degenen die het verzoek hebben gedaan kunnen misschien toch iets leren van onze reacties hier.
Enquête: Hoe uit discriminatie t.o.v. transseksuelen op het werkterrein ?

Beste,
Graag nodigen wij u uit om deel te nemen aan ons onderzoeksenquête in functie van onze gip, met als onderwerp transseksualiteit. . Met dit onderzoek wensen we uw mening en ervaring te weten te komen over de sociale contacten op uw werkterrein met uw collega's.

We gebruiken de resultaten om een vergelijkende studie uit te voeren met een bestaand onderzoek. De enquête wordt anoniem ingevuld, en er worden geen resultaten doorgegeven aan derden.
Het invullen van de vragenlijst duurt slechts 5 minuten.

Alvast bedankt! ,
DC, JC

*Vereist

Wat is je genderidentiteit (het geslacht dat je je werkelijk voelt) ? *
- Man
- Vrouw

Wat is je biologische geslacht?
- Man
- Vrouw

Heb je al een of meerdere geslachtsoperaties ondergaan ?
- Ja
- Nee
- Nee, maar wel al gestart met puberteitsremmers.

Wat is je leeftijd ?
- 18 jaar
- 19 jaar
- 20 jaar
- 21 jaar

Heb je een job momenteel ?
- Ja
- Nee ( Bedankt voor je deelname & sluit vervolgens de enquête af.)

Voel je je aanvaard door je collega's ?
- Totaal niet aanvaard (Mijn collega's pesten en plagen me op het werk)
- Niet aanvaard (Mijn collega's betrekken me niet bij evenementen/ zoeken geen sociaal contact met mij.)
- Neutraal( Mijn collega's praten met me over het nodige maar er is niets meer.)
- Aanvaard (Mijn collega's vragen dingen over mijn proces en zoeken sociaal contact.)
- Helemaal aanvaard (Mijn collega's tonen interesse in mijn proces en buiten het werk spreken we ook eens af.)

Hoe hebben je collega's gereageerd op je transitie ?
- Hoofdzakelijk negatief ( Mijn collega's hebben mij anders bekeken sinds de dag dat ik het hen verteld heb.)
- Eerder negatief( Mijn collega's gaven negatieve opmerkingen erover.)
- Neutraal ( Sommige collega's reageerden er positief op en andere negatief.)
- Eerder positief ( Ik kreeg veel steun van mijn collega's op het werk.)
- Hoofdzakelijk positief (Ik kreeg veel steun en mijn collega's zochten me ook op na het werk.)

Ben je ooit gestopt met een job omdat de omgeving onvriendelijk of vijandig was ?
- Ja ( Ik heb meerdere onaangename situaties meegemaakt/ heb enkele voordelen niet gekregen omwille van mijn geslacht.)
- Nee (ik heb nooit onaangename situaties meegemaakt/ik heb altijd de voordelen gekregen ondanks mijn geslacht.)

Heb je het ooit nodig gevonden om je genderidentiteit/ genderexpressie geborgen te houden voor collega's op het werk ?
- Ja ( Mensen gingen vreemd naar me opkijken of gingen vragen stellen omdat ze dingen opmerkten.)
- Nee ( Ik werd altijd gelijkaardig behandelt, ondanks dat ze merkten dat er iets scheelde met me.)

Heb je ooit steun gekregen van een transgender organisatie om het vinden van een job eenvoudiger te maken ?
- Ja
- Nee

Kreeg je de nodige ondersteuning en actieve begeleiding van het HR-afdeling bij je transitie?
- Ja (Ik werd ten alle tijden na mijn transitie regelmatig op gesprek gevraagd en kreeg de nodige hulp.)
- Gedeeltelijk (Ik kreeg alleen hulp als ze zagen dat ik het moeilijk had op bepaalde momenten.)
- Nee ( Ik heb nooit enige hulp of steun gekregen op mijn werk na mijn transitie.)

Vind je dat de overheid in ons land voldoende inspanningen doet om transgenders om de werkvloer te begeleiden ?
- Totaal onvoldoende (Er zijn geen organisatie in heel het land die hulp verlenen voor zulke situaties?)
- Onvoldoende (Organisatie grijpen pas in als ze zien dat de situatie erger wordt.)
- Neutraal (Er zijn enkele organisatie in heel België maar deze bieden niet allemaal dezelfde hulp.)
- Voldoende (Er zijn enkele organisatie die proberen overal bij alle transgenders in België hulp te bieden)
- Meer dan voldoende( Alle organisaties in België zijn sterk bezig met deze situatie.)

In hoeverre ben je het eens met de uitspraak: "De aanvaarding van en het begrip voor transgenderwerknemers is verbeterd door de recente media-aandacht "?
- Helemaal oneens ( Het is alleen nog maar allemaal verergert)
- Oneens ( De aanvaarding en het begrip is bij sommige mensen verandert.)
- Niet eens, niet oneens (De aanvaarding en het begrip zijn niet verbetert en niet verslechtert.)
- Eens (Bij enkele bedrijven is de aanvaarding en het begrip positief verandert.)
- Helemaal eens( Bij meer en meer bedrijven is de aanvaarding en het begrip positief aan veranderen.)

Welk type job oefen je uit?
- Arbeider
- Bediende
- Zelfstandige
- Vrij beroep
- Freelance
- Ander type

Hoe lang ben je al aan het werk in je huidige job?
- < 6 maanden
- 6 maanden - 1 jaar
- 1-2 jaar
- 2-5 jaar
- 5-10 jaar
- > 10 jaar

In hoeverre ben je tevreden over je huidige job ?
- Zeer tevreden
- Ontevreden
- Gemiddeld
- Tevreden
- Zeer tevreden

Hoe zou je jouw functioneren op het werk sinds je transitie omschrijven ?
- Ik ben nog geen transitie ondergaan
- Veel slechter (Ik voel me nog onzeker en heb het er moeilijk mee waardoor dit een sterke beïnvloeding heeft op mijn werk.)
- Slechter ( Ik heb het er in bepaalde situaties nog moeilijk mee waardoor het een beïnvloeding heeft op mijn functioneren.)
- Ongeveer hetzelfde ( Mijn functioneren is niet verbetert of verslechtert)
- Beter ( Ik voel me steeds meer en meer zelfzekerder waardoor mijn functioneren op het werk positief verandert is.)
- Veel beter (Ik voel me nu gelukkig en positiever in het leven staan waardoor het een zeer positieve beïnvloeding heeft op mijn functioneren.)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Verzoek afgewezen

Bericht door Simon »

Je mag niet ouder zijn dan 21? Interessant.
Groetjes,

Simon
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Verzoek afgewezen

Bericht door Emma »

IAmRemi schreef: 07 jan 2018, 15:04 Je mag niet ouder zijn dan 21? Interessant.
  • En werken
  • En in de leeftijdscategorie 18-21 vallen
  • En binair transgender zijn
Dat maakt de steekproef wel erg klein.

De vraag over ervaring in je huidige job riekt naar kinderarbeid.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Verzoek afgewezen

Bericht door Fay »

Deze springt er toch wel uit:

--Heb je al een of meerdere geslachtsoperaties ondergaan ?--

Verder heb ik het id dat men niet echt weet waar men het over heeft

Fee(sje)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Verzoek afgewezen

Bericht door Anon20190122 »

Ik zou hier totaal geen problemen mee gehad hebben.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Verzoek afgewezen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Totaal geen samenhang in de vragenlijst. leeftijdsgroep 18-21 jaar en de mogelijkheid om aan te geven dat je al 10 jaar werkt? Als je vragenlijsten maakt zonder na te denken moet je ook niet verbaasd zijn dat je zinloze antwoorden of totaal geen respons krijgt.
Irene
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Verzoek afgewezen

Bericht door Anon20210626 »

oh ik had geen moeite met de vragenlijst maar ze gaan er vanzelf achterkomen dat bijna niemand voldoet .

Of was dat juist de bedoeling om aan te tonen ?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.